Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
2529632
Servicepriserna är väl det minsta problemet om man vill ha en potent Ducati :D

Så lät det inte hos en del, längre upp i tråden. :)

Tycker du inte ens att det var intressant information? Mycket mer topic än en del andra inlägg om tröjan :D

sandstream skrev:
2529700 Vad kostar den aktuella Aprilian och Ducatin som var med i testen hos en auktoriserad svensk åteförsäljare?

Det är ju enkelt att kolla.. Vad var det för hojar, mer exakt alltså?

På Ducati Stockholm och Biscaya listas följande priser på Ducati 999.
999: 174.900:-
999S: 214.900:-
999R: 309.900:-
999R Xerox: 339.900:-
(Men du får en -06 999S med 300 mil för 189.000:- på Biscaya)

På Biscaya listas följande priser på Aprilia
RSV Mille: 124.900:-
RSV Mille Factory: 149.900:-

Biscaya listar även en MV Augusta F4 1000S -05 för 194.900:-
Nypris 204.900:- (alltså 10.000:- MINDRE än en 999S)

EDIT: Vad kostar en ny R1, ZX-10, GSX-R1000 resp CBR1000RR?

Last edited:
amullo skrev:
2529433 Som sagt.. Det funkar ju inte att säga att duccen går på tomgång, men det sitter ingen bakom styret.. Det måste ju vara en bil och man måste ju upptäcka att det inte sitter någon bakom ratten.. Därav skämtet..

Men det var skrivet med glimten i ögat, så det är HUMOR HUMOR HUMOR!!:D

Exakt

Ducati for life skrev:
2529587 där har du fel - det är europeer med twinnar mot resten av världen!!!:yoparty

dessutom var det du som förlorade....

....dina cash när du skaffade din kauwaskaki... :pannkyss

finns redan flera exempel - TL 1000 , SP01 heter väl några av modellerna...

I WSBK så hejar jag på JAPAN...eller på...nä du, lite mer specifik är jag i mitt gillande och förväntar mig detsamma av Ducatister..:confused:

Jag förlorade nog mest pengar när jag kraschade den lite....:näsblod

TL1000 och SP1 kostade f-n inte 280´000:-

Triggerhappy skrev:
2529836 I WSBK så hejar jag på JAPAN...eller på...nä du, lite mer specifik är jag i mitt gillande och förväntar mig detsamma av Ducatister..:confused:

Så länge Troy Bayliss vill åka hoj så har han en hängiven beundrare i mig.. Skön kille som dessutom var ganska anspråkslös och hade båda fötterna på marken när jag fick träffa honom.. Låt vara att vi talades vid i kanske 10 sekunder, men det räckte.

amullo skrev:
2529984 Så länge Troy Bayliss vill åka hoj så har han en hängiven beundrare i mig.. Skön kille som dessutom var ganska anspråkslös och hade båda fötterna på marken när jag fick träffa honom.. Låt vara att vi talades vid i kanske 10 sekunder, men det räckte.
Gone in ten seconds.
- Hi Troy, my name is amullo.
- Hi amullo, how are you?
- I'm fine, how are you?
- I'm ok, nice meeting you. Bye!
- Bye!

Det krävs så lite för att göra en ducatiägare glad :D :pannkyss

Bingo skrev:
2529993 Gone in ten seconds.
- Hi Troy, my name is amullo.
- Hi amullo, how are you?
- I'm fine, how are you?
- I'm ok, nice meeting you. Bye!
- Bye!

Det krävs så lite för att göra en ducatiägare glad :D :pannkyss

Ungefär såja.. :D

elwe skrev:
2529715 Så lät det inte hos en del, längre upp i tråden. :)
Tycker du inte ens att det var intressant information? Mycket mer topic än en del andra inlägg om tröjan :D
Självklart intressant info men som sagt, servicepriserna skulle vara mitt minsta problem om jag vore intresserad av en potent Ducati, de kostar ju en förmögenhet i inköp :D
amullo skrev:
2529772 Det är ju enkelt att kolla.. Vad var det för hojar, mer exakt alltså?
Det var en Ducati 999S (214.900:-) och en Aprilia RSV Mille Factory (149.900:-) som var med i MasterBike 2006.
De jämförs med japanska hojar som kostar ca 120-130.000:- vilket enligt mig gör jämförelsen lite haltande.

Om jag inte minns fel så har både Ducatin och Millen tex Öhlins-grejer. Gissar att japanerna skulle kunna hänga på rätt mycket godis för ca 90.000:- och då är frågan om 999S fortfarande skulle stå sig bra.
MasterBike visar ju dock att både Millen och Ducatin är bra hojar och det är helt klart intressant för den som bortser från priset.

sandstream skrev:
Om jag inte minns fel så har både Ducatin och Millen tex Öhlins-grejer. Gissar att japanerna skulle kunna hänga på rätt mycket godis för ca 90.000:- och då är frågan om 999S fortfarande skulle stå sig bra.
MasterBike visar ju dock att både Millen och Ducatin är bra hojar och det är helt klart intressant för den som bortser från priset.
Jorå, Millen har dessutom jädrans fina fälgar. Såna kostar väl 25 k typ till din cykel. Sen kan man jämföra såna, för farten oväsentliga, detaljer som gaffelkronan. Suzukis ser pinsam ut i jämförelse.

The economic man, som är en ekonomiskt rationell figur, bryr sig inte om inköpspriset i sig. Han bryr sig bara om kostnaden för ägandet, den periodiserade utgiften. Den behöver inte vara särskilt mycket högre för den som köper en 999S än för en Gixxer1000.

Last edited:
Jag har träffat Falappa. Han kollade på det snedslitna framdäcket och sa: "no good". Han kände på min framfjädring och sa: "eeeh its tooo eeeh, its tooo eeeh". Sen gick han. :näsblod

/Ssss

Superlight skrev:
2530082 Jag har träffat Falappa. Han kollade på det snedslitna framdäcket och sa: "no good". Han kände på min framfjädring och sa: "eeeh its tooo eeeh, its tooo eeeh". Sen gick han. :näsblod

/Ssss

Italiensk precisionskommentar alltså....det är sånna snubbar fast lågavlönade som bygger era hojar !!

Bingo skrev:
The economic man, som är en ekonomiskt rationell figur, bryr sig inte om inköpspriset i sig. Han bryr sig bara om kostnaden för ägandet, den periodiserade utgiften. Den behöver inte vara särskilt mycket högre för den som köper en 999S än för en Gixxer1000.
Eftersom Ducatin har ett bra andrahandsvärde?

sandstream skrev:
2530143 Eftersom Ducatin har ett bra andrahandsvärde?

Polarn köpte sin 999R Fila-03 för 180´000:- (typ) Ägaren innan tappade alltså bara 100´000:-

Det tar väl iallfall närmare 10år för en Gixxer1000 att hamna på motsvarande förlust !!!

sandstream skrev:
2530143 Eftersom Ducatin har ett bra andrahandsvärde?
Well, det behöver inte vara direkt bra för att vara bättre än suzukis :rolleyes:

Men skitsamma, jag menar bara att det är tokigt att bara titta på inköpspriset.

Triggerhappy skrev:
2530156 Polarn köpte sin 999R Fila-03 för 180´000:- (typ) Ägaren innan tappade alltså bara 100´000:-
Heter hans brorsa Anders :confused:

Last edited:
Vilken underbar tråd !!
Jag ger den fem :D :D :D :D :D av fem möjliga...

Av R1:an så finns det ju en modell med Öhlins kittet :yoparty
men den är ändå inte i närheten i Duccens pris

Bingo skrev:
2530176 Well, det behöver inte vara direkt bra för att vara bättre än suzukis :rolleyes:
Suzukis andrahandsvärde har iaf jag uppfattat vara likvärdigt med de andra jappsarna (Ducatis har jag ingen koll på).

Affe_R1 skrev:
Av R1:an så finns det ju en modell med Öhlins kittet :yoparty
men den är ändå inte i närheten i Duccens pris

Det står Yamaha på tanken, det gör att folk inte vill betala så mycket för den.

Last edited:
Bingo skrev:
2530176Men skitsamma, jag menar bara att det är tokigt att bara titta på inköpspriset.

Håller med. Bättre att kolla på månadskostnaden, det är ju där - runt den 25:e - som pengarna kommer och går. En dyrare hoj med lägre försäkring kan ju om man tar lån bli billigare per månad.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back