Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
ElTempoGigante skrev:
2526840 Vad är det som diskuteras på den här tråden egentligen??
Det är inte många som talar om det tråden verkligen handlar om.
Din fråga va ju:
ElTempoGigante skrev:
2526840 Denna tråd skapades just för att få reda på om det en massa skitsnack mellan japs-åkare och ducce-åkare
Jag tycker nog att den här underbara offtopic diskussionen ger att ganska tydligt svar på den frågan :D

Gällande vad man kan köpa av en ducati superbike på gatan. Inte ens ramen och motorblocket går att köpa, eller finns likadana så att säg.

Eskilsson skrev:
2526755 Se varvtider ovan.
Och då får du tänka på att jag är en glad amatör som kört almänhetens avåkning den här sommaren och förra sommaren, och några tävlingar under halva den här sommaren.
Duccen som körde 1.09.1 på gåsen va knappast en nybörjare.
Och har man kört ett par år så borde man ta sig ner till 1.08 - 1.09
Så om man gämnför duccen med dom som har lite mera erfarenhet så är det inga imponerade siffror.

väldigt fängslande att höra olika varvtider (suck).när jag var i den åldern så vann den som pinkade/loskade längst.
stora delen av sh-reklampelarna kör inte bana och i "vardagssammanhang" är sådana tider helt oväsentliga.
vill jag ha det värsta bland polarna så skaffar jag årets bikevinnare (suck).

själv kör jag det jag vill ha.

over and out.

TomTom skrev:
2526917 Gällande vad man kan köpa av en ducati superbike på gatan. Inte ens ramen och motorblocket går att köpa, eller finns likadana så att säg.

OM det fanns så är jag rätt säker på att du skulle haft dessa bitar :tummenupp

sporTlovEr skrev:
2526650 Tramsigt!
Jag brukar köra med en Duccekompis, vi brukar beundra varandras skönheter och även bytlånas lite som man får prova lite Italiano-performance!

Det var ju trevligt, MEN hade du din tröja på dig? :confused:

Nä nu tycker jag vi sjunger we shall overcome allihopa.
Eller så tar ni som har tid och kör en runda i det fina vädret. Med eller utan tröja.

Så enkelt... det kördes en tävling i sommar, Battle Of The Twins...
Ducatiklubbenförare var speciellt inbjudna, fast.. det märktes ju att de hellre dricker grappa o osånt än kör hoj fort... för en Superduke vann! jag menar, en förväxt Supermoto hoj.. hur går det till?
Så mkt kolfiber och Öhlins prylar som var där på den tävlingen, tror ine jag sett det på nån tävling innan (:tummenupp)

Vi får väl se nästa år, då blire kanske BOTT del två!

//håkan

novecento skrev:
2526937 väldigt fängslande att höra olika varvtider (suck).när jag var i den åldern så vann den som pinkade/loskade längst.
stora delen av sh-reklampelarna kör inte bana och i "vardagssammanhang" är sådana tider helt oväsentliga.

over and out.

Intressant kommentar från en som köper en spaggekopia, vem är det som försöker sticka ut ifrån mängden...är är ditt skilljebeteende finare än den som försöka åka snabbast ??

Hans kommenatr var ju dessutom till för den som kan tyda den...dvs den som har någon slags förståelse om vad det betyder.

Vem som helst kan köpa en bok om volvo men alla kan inte förstå den för att dra en Emullo liknelse...

håkan skrev:
2527005 Så enkelt... det kördes en tävling i sommar, Battle Of The Twins...
Ducatiklubbenförare var speciellt inbjudna, fast.. det märktes ju att de hellre dricker grappa o osånt än kör hoj fort... för en Superduke vann! jag menar, en förväxt Supermoto hoj.. hur går det till?
Så mkt kolfiber och Öhlins prylar som var där på den tävlingen, tror ine jag sett det på nån tävling innan (:tummenupp)

//håkan

Han saknade ju bara mc bud´s låda därbak för att förnedringen skulle vara total muhahahaha.....han körde riktigt bra och hade givetvis vunnit med nån av de andra hojarna som delade pallen med honom :tummenupp

Last edited:
TriggerhappyHan saknade ju bara mc bud´s låda därbak för att förnedringen skulle vara total muhahahaha.....han körde riktigt bra och hade givetvis vunnit med nån av de andra hojarna som delade pallen med honom :tummenupp[/QUOTE skrev:

Triggerhappy skrev:
2526939 OM det fanns så är jag rätt säker på att du skulle haft dessa bitar :tummenupp

:bow dagens sanning och jag skulle inte bli förvånad om jag får ett sms från han snart där det står lite fint ! Vet du va jag "råkade" komma över....:tungan

... Ja just det sen måste man skriva lite om tröja/or oxå annars är man off topic i den här tråden ja... Jag gillar inte tröjor det fladdrar och förstör..:hej Näe som sagt nu sjunger vi We shall o.... :krama

Last edited:
Ducati for life skrev:
2526551 Det Har DU visst det - du försvarar ju dig med näbbar och klor så det är rent skitsnack.
Dessutom angående alla vinster är det din uppfattning och jag har följt den här tråden och skrattar varje gång jag ser ännu ett inlägg från dig. Det handlar ju inte om EN vinst utan ganska många :pannkyss Att du ens orkar hålla på , ge dig, jag lär ju inte ändra min åsikt om Ducati bara för att du har diverse påhittade förklaringar till ditten och datten. Föregå med gott exempel själv istället och byt märke dårå om nu det gör det samma för dig.
Sen kan du ju förklara för mig varför det går så bra för Suzuki i Moto GP? Men även där antar jag att du tycker det fuskas...
Jag försvarar mig inte, otroligt att du inte har greppat det ännu :rolleyes:
Reglerna var som sagt att de fyrcylindriga hojarna bara fick vara på 750 cc till för ett par år sedan. Ducati hade alltså ett handikapp på 250 cc. Det är skillnad på handikapp och fusk, Ducati har inte fuskat på något vis, de har bara följt reglerna.
Angående MotoGP (vad nu det har med standard Ducatis att göra :va ) så är Suzuki inte lika bra som Ducati, Honda och Yamaha på att ta fram en vass prototyp, svårare än så är det inte.
håkan skrev:
Jag försökte ta upp just den tävlingen tidigare i tråden men alla Ducati-fantaster måste ha varit på lunch då, eller så valde de som vanligt att undvika något som bygger på en verklig händelse :D
amullo skrev:
2526612 Och hur gick det i år då?:va
Nu ska jag inte vara sånn.. Poängen är alltså att en hårttrimmad Twin klarar att hävda sig med rätt man bakom spakarna. Så kom inte med undanflykter om fusk, särskillda regler eller annat. Bara att acceptera att ett litet företag sopade backen med jättar som var mycket större och med mycket mer budget. Samma regler för alla.
Ja, poängen är att Ducati kan hänga med men de måste trimma hårdare och det är dyrare.
Har du budgeterna för de olika teamen i WSBK framför dig? Nähä, du gissade.
Ducati tillhör garanterat de tillverkare som plöjer ner mest pengar i WSBK och det finns ju som sagt en anledning till att de vill ändra reglerna till 2008, det har helt enkelt blivit för dyrt för dem.

novecento skrev:
2526937 väldigt fängslande att höra olika varvtider (suck).när jag var i den åldern så vann den som pinkade/loskade längst.

over and out.

Diskuterade ni era resultat på www.spotloska.com då??:va

För det här e ett sporthojsforum. Och dom som inte kör sporthoj kanske har hamnat lite fel. :)

håkan skrev:

//håkan

Vi var inte "speciellt" inbjudna vad jag vet (kan ha fel).
Däremot var det en tävling för hojar med twin motorer.
Och det magra deltagandet var mycket på grund av grappaprovning
på gotland för klubbens del.. :)

Nogger skrev:
2527037 Jag gillar inte tröjor det fladdrar och förstör..:hej Näe som sagt nu sjunger vi We shall o.... :krama

Du om någon är ju en tröjåkare jue...i år har du ju dessutom börjat åka med väst dessutom....jälla fladdermajja !:tungan

Eskilsson skrev:
2527082 Diskuterade ni era resultat på www.spotloska.com då??:va

För det här e ett sporthojsforum. Och dom som inte kör sporthoj kanske har hamnat lite fel. :)

Mupp, din länk funkar ju inte.
Det måste vara: www.allavillhaenkopia.nu som gäller ?

Last edited:
Triggerhappy skrev:
2526939 OM det fanns så är jag rätt säker på att du skulle haft dessa bitar :tummenupp

Jag är ju tvungen för att få fatt i den där jämra glassen juh :gnissla

Just det, jag har toppluva utanpå hjälmen med för att det är så lätt att bara kasta den i tvätten sen :tummenupp

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back