Ducatiklubben VS Sporthoj 2?

• Thread starter Thread starter Ducati for life
  • Start date Start date

Var det bra att den förra Ducatiklubben VS Sporthoj? tråden stängdes?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
sandstream skrev:
2552132 Jag kom precis på varför Ducati-klubben har en bullerfond :fattartil
Ljudet gör att Ducati-föraren tror att det går fortare än det faktiskt gör!

Gör det inte det?:va
Är det inte 0-100dB man mäter alltså? Shit va lurad jag känner mig..

LOUD PIPES SAVES LIFES!:D
arc9np.jpg

Lite video med ljudet från dessa megafoner
http://www.arcfabrication.com/exhaustvideoclips.html

Nu snackar vi HÖGA ljudnivåer!

amullo skrev:
2552090 :D

Jag säger som Superlight.. Ingen j*vla shell i min moppe! Här är det OKQ8 som gäller. 4500 mil och inte en vippa har behövt bytas.

En av de få oljor som är värd namnet...:D

matbr skrev:
2552159 He, he.

Jag noterar WilleZL och Triggerhappy i medlemsregistret för "Byråkratkoftans MC", sandstream är i nuläget toppnamnet på väntelistan. Tyvärr finns koftorna bara i mossgrönt än så länge. För beställning återkom med storlek och nick-text.

Texter:
"Rör ej min koftkompis"
"Fakta 4 life"
"Humorn är död, så är jag"

:corn :corn

Edit: Vem ska jag "diskutera" med då, jag som hade tänkt skaffa mig en skön gamal sporthoj vid namn Royal Enfield....:va

amullo skrev:
2552233 Gör det inte det?:va
Är det inte 0-100dB man mäter alltså? Shit va lurad jag känner mig..
Det är du tyvärr inte den enda Ducati-ägaren som gör.

Först köper man myten sen köper man hojen och sen väntar ett par traumatiska år där ena halvan av hjärnan vet att det är en skithoj och den andra halvan gör allt för att övertala den andra halvan om att det är ett kanonköp som gjorts.
Biverkningarna brukar ta sig formen som överdrivet påhejande av Ducati i alla läggen, konsumtion av stora mängder rödvin, ett gigantiskt hål i plånboken (om inte pappa pröjsar förstås) och inte minst ett medlemskap i SDK för att få bekräftelse på att det faktiskt visst är en bra hoj man har köpt.
SDK var med i förarbetet till den sektutredning som regeringen beställde för ett par år sedan men utredaren resonerade i stil med att varför sparka på dem som redan ligger.

sandstream skrev:
2555292 Det är du tyvärr inte den enda Ducati-ägaren som gör.

Först köper man myten sen köper man hojen och sen väntar ett par traumatiska år där ena halvan av hjärnan vet att det är en skithoj och den andra halvan gör allt för att övertala den andra halvan om att det är ett kanonköp som gjorts.
Biverkningarna brukar ta sig formen som överdrivet påhejande av Ducati i alla läggen, konsumtion av stora mängder rödvin, ett gigantiskt hål i plånboken (om inte pappa pröjsar förstås) och inte minst ett medlemskap i SDK för att få bekräftelse på att det faktiskt visst är en bra hoj man har köpt.
SDK var med i förarbetet till den sektutredning som regeringen beställde för ett par år sedan men utredaren resonerade i stil med att varför sparka på dem som redan ligger.

:mattias :fakta

sandstream skrev:

Det var ju ett intressant påstående. Kan du utveckla det ytterligare?

sandstream skrev:
2555292 Först köper man myten sen köper man hojen och sen väntar ett par traumatiska år där ena halvan av hjärnan vet att det är en skithoj och den andra halvan gör allt för att övertala den andra halvan om att det är ett kanonköp som gjorts.

Nämen, var inte det här en skämttråd?

Nu ligger du farligt nära sanningen och då blir det sällan riktigt roligt... :D

På förekommen anledning ska nedanstående text läsas som skämt/humor utan så mycket allvar :tummenupp

Många ducceägare reagerar lite som när jag köpte en bulldog och trodde det var en sporthoj. Jag trodde jag köpt en italiensk twin eftersom bulldogen byggs i Italien. Först gick jag på hela myten om "gött ljud", "annorlunda hoj", "jäkligt snygg". I början lyckades jag övertala mig själv om att det goa ljudet var unikt.När jag sedan konstaterade att den faktiskt var slöare än grannens bonneville förstod mitt undermedvetna att jag var grundlurad men själv började jag försöka hitta nya argument.

Tyvärr fanns det ingen klubb eller ens en tråd på SH där jag kunde finna tröst. Allmänhetens dom var enhällig, min italienska twin var en slö och tung HD kopia med gött ljud och sjyst design.

Nu fanns det två vägar att gå, starta en klubb för inbördes beundran eller försöka omvända mänskligheten att tro att jag hade en italiensk sporttwin. Klubbidén fungerade inte eftersom det var omöjligt att hitta någon bulldogägare som trodde på myten om den italienska sporttwinnen. Att starta en tråd på SH hade bara resulterat i råa skratt och påhopp.

Jag var tvungen att erkänna inför mig själv att jag var grundlurad och gå till min lokala handlare där jag fick ett uruselt inbytespris. Tyvärr hade alla andra också genomskådat bluffen och andrahandsvärdet var kört i botten.

Jag tror att ducceägarna också går igenom samma process, några säljer iväg sina hojar utan att säga något för att hålla uppe andrahandsvärdet medan andra går in i ett mer sektliknande tillstånd. Som tur är finns det många ryggdunkare och en hel klubb där myten hålls i liv och där man kan övertyga sig själv om att man gjort rätt.

Utan duccemyten och klubben hade de också fått dumpa iväg sina hojar likt Hyounsung Comet som säljs nya för 39.900:-...:tungan :rolleyes:

Last edited:
sandstream skrev:
2555292 ett gigantiskt hål i plånboken (om inte pappa pröjsar förstås)

Jag hoppas det där inte var ett försök till att vara ironisk eller rolig? :va
Eller är du verkligen så avis för att din pappa inte betalar??

sandstream skrev:

Men sandstream, nu glömde du lägga till smileys. Jag läser din text med glimten i ögat och då är den faktiskt riktigt rolig. :tummenupp
Att den dessutom är skriven en fredag och kommer att få flera här att ta ett djupt andetag ikväll, dra i sig en halvpava rött, och sen sätta sig framför tangentbordet gör inte det hela mindre skoj.
Ser fram emot explosionen.

Själv var jag på Biscaya igår och beundrade en röd 916 och två gula 996:or.
Jag vill egentligen ha en röd Ducce men samtidigt vill jag ha en 996:a
Hur gör jag nu? Har färgen nån betydelse? Är röda hojar snabbare? Att lacka den babyblå och se ut som om man kutar omkring i en sparkdräkt från Polarn & Pyret är inget alternativ... :D
Dessutom har jag tröja utanpå stället och hur funkar gul hoj då?

@ Dr.Bike vi pratade oljor också...
Shell Advance fick toppbetyg, Castrol R4 var sådär och nån "Superbikeolja" från annat bensinbolag skulle visst också funka. Hörde inget om Biltema dock.

PeGe skrev:
2555360 Jag hoppas det där inte var ett försök till att vara ironisk eller rolig? :va
Eller är du verkligen så avis för att din pappa inte betalar??

Det verkar onekligen som hans farsa INTE betalar. Konstigt, det trodde jag var någon form av standard. När jag köpte ditt gamla Monster så var pappas enda krav på motprestation att jag körde ner vår Storebro Royal Cruiser 730 (som visserligen har några år på nacken) ner till varvet på Orust. Surt sa räven men jag kombinerade det med tennisveckan i Båstad då vi har några sommarhus i trakten. Men, det är utagerat nu. Pappa har glömt och dessutom köpt ytterligare några roliga saker till mig!

Förutom att man själv är nöjd, så är avundsjuka är det bästa konstaterande man kan få på att man valt rätt....

Länge leve "jantelagen" :tummenupp Fortsätt...:rofl

Bonnie skrev:
2555342 Nämen, var inte det här en skämttråd?

Nu ligger du farligt nära sanningen och då blir det sällan riktigt roligt... :D

Många ducceägare reagerar lite som när jag köpte en bulldog och trodde det var en sporthoj. Jag trodde jag köpt en italiensk twin eftersom bulldogen byggs i Italien. Först gick jag på hela myten om "gött ljud", "annorlunda hoj", "jäkligt snygg". I början lyckades jag övertala mig själv om att det goa ljudet var unikt.När jag sedan konstaterade att den faktiskt var slöare än grannens bonneville förstod mitt undermedvetna att jag var grundlurad men själv började jag försöka hitta nya argument.

Tyvärr fanns det ingen klubb eller ens en tråd på SH där jag kunde finna tröst. Allmänhetens dom var enhällig, min italienska twin var en slö och tung HD kopia med gött ljud och sjyst design.

Nu fanns det två vägar att gå, starta en klubb för inbördes beundran eller försöka omvända mänskligheten att tro att jag hade en italiensk sporttwin. Klubbidén fungerade inte eftersom det var omöjligt att hitta någon bulldogägare som trodde på myten om den italienska sporttwinnen. Att starta en tråd på SH hade bara resulterat i råa skratt och påhopp.

Jag var tvungen att erkänna inför mig själv att jag var grundlurad och gå till min lokala handlare där jag fick ett uruselt inbytespris. Tyvärr hade alla andra också genomskådat bluffen och andrahandsvärdet var kört i botten.

Jag tror att ducceägarna också går igenom samma process, några säljer iväg sina hojar utan att säga något för att hålla uppe andrahandsvärdet medan andra går in i ett mer sektliknande tillstånd. Som tur är finns det många ryggdunkare och en hel klubb där myten hålls i liv och där man kan övertyga sig själv om att man gjort rätt.

Utan duccemyten och klubben hade de också fått dumpa iväg sina hojar likt Hyounsung Comet som säljs nya för 39.900:-...:tungan :rolleyes:

Du startade en tråd och blev mycket riktigt utskattad.

Dina jämförelser här ovan med en Japansk undermotoriserad customhoj och hojar av märket Ducati haltar som en trebent dromedar.

Är detta sprunget ur djupt sitten bitterhet & tidig lunchfylla, eller försöker du bara vara provokativ?

Löjligt är det iaf. Hade du köpt en beggad Ducce direkt hade du fått tillbaka pengarna iaf:D

Fakkverk skrev:
2555391 Det verkar onekligen som hans farsa INTE betalar. Konstigt, det trodde jag var någon form av standard. När jag köpte ditt gamla Monster så var pappas enda krav på motprestation att jag körde ner vår Storebro Royal Cruiser 730 (som visserligen har några år på nacken) ner till varvet på Orust. Surt sa räven men jag kombinerade det med tennisveckan i Båstad då vi har några sommarhus i trakten. Men, det är utagerat nu. Pappa har glömt och dessutom köpt ytterligare några roliga saker till mig!

hahahaha

Chronic skrev:
2555440 Du startade en tråd och blev mycket riktigt utskattad.

Det lär vi alla bli nu när alliansen inför obligatoriskt a-kasseavgift och förmånsbeslattning på hem-pcn. :näsblod

Jag tycker lite synd om dig som alltid hoppar på alla och som tror att du har större fanklubb än sandstream.

Bonnie skrev:
2555488 Det lär vi alla bli nu när alliansen inför obligatoriskt a-kasseavgift och förmånsbeslattning på hem-pcn. :näsblod

Jag tycker lite synd om dig som alltid hoppar på alla och som tror att du har större fanklubb än sandstream.

Jag hoppar aldrig på skenförsäkrare, bakhjulsåkning, fortkörning, folk som agerar omoraliskt, knappt ens moppefuckon.

Jag har ingen aning om hur medlemsregistret ser ut i hans fanclub men han verkar ju ha en famlilj iaf. Dock får han mer skit än mig och därför antar jag att mina fans ( även kallade Chronicheads ) är fler.:tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman