2555342 Nämen, var inte det här en skämttråd?
Nu ligger du farligt nära sanningen och då blir det sällan riktigt roligt...
Många ducceägare reagerar lite som när jag köpte en bulldog och trodde det var en sporthoj. Jag trodde jag köpt en italiensk twin eftersom bulldogen byggs i Italien. Först gick jag på hela myten om "gött ljud", "annorlunda hoj", "jäkligt snygg". I början lyckades jag övertala mig själv om att det goa ljudet var unikt.När jag sedan konstaterade att den faktiskt var slöare än grannens bonneville förstod mitt undermedvetna att jag var grundlurad men själv började jag försöka hitta nya argument.
Tyvärr fanns det ingen klubb eller ens en tråd på SH där jag kunde finna tröst. Allmänhetens dom var enhällig, min italienska twin var en slö och tung HD kopia med gött ljud och sjyst design.
Nu fanns det två vägar att gå, starta en klubb för inbördes beundran eller försöka omvända mänskligheten att tro att jag hade en italiensk sporttwin. Klubbidén fungerade inte eftersom det var omöjligt att hitta någon bulldogägare som trodde på myten om den italienska sporttwinnen. Att starta en tråd på SH hade bara resulterat i råa skratt och påhopp.
Jag var tvungen att erkänna inför mig själv att jag var grundlurad och gå till min lokala handlare där jag fick ett uruselt inbytespris. Tyvärr hade alla andra också genomskådat bluffen och andrahandsvärdet var kört i botten.
Jag tror att ducceägarna också går igenom samma process, några säljer iväg sina hojar utan att säga något för att hålla uppe andrahandsvärdet medan andra går in i ett mer sektliknande tillstånd. Som tur är finns det många ryggdunkare och en hel klubb där myten hålls i liv och där man kan övertyga sig själv om att man gjort rätt.
Utan duccemyten och klubben hade de också fått dumpa iväg sina hojar likt Hyounsung Comet som säljs nya för 39.900:-...