Ducati

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Vad anser ducatister om 600Monster? :confused:
Hört att folk tycker att dom är för små och istället
satsa på en 900Monster :va :) Vad anser NI?
 
Jag har en och är nöjd. Den går bra mycket bättre nu än orginal. Ska dreva ner den ett kugg fram till sommaren oxå så då blir det nog ännu bättre. Det enda negativa är att den är för seg när man skjussar nån som väger endel.

Edit: Kanske ska tillägga att hade jag haft råd med en 900 så hade jag haft det istället.
 
oki.. :tummenupp om man kör den själv så är det inga problem.
har du kört långt med den :)
 
O jisses...

att jämföra en 600 och en 900 är ju inte direkt enkelt. Det är inte alls samma motorkaraktär, bromsar, koppling eller ens höjd på hojarna..
 
amullo skrev:
O jisses...

att jämföra en 600 och en 900 är ju inte direkt enkelt. Det är inte alls samma motorkaraktär, bromsar, koppling eller ens höjd på hojarna..


nu var det inte frågan om att jämföra de olika storlekarna.. :va
kanske inte utryckte mig riktigt.....är den för liten??? eller ej???
En kusin i tyskland har en 600 som han vill sälja billigt till mig, därför undrar jag :)
 
Har kört långt med den ja, och det går. -Men det blåser :)
Den mår bäst på kurviga vägar. Och det skulle förvåna mig väldigt om det är den sämsta mellanhojen som finns på kurviga vägar där jag tycker den uppför sig jävligt bra. Sen måste man ju inse att den inte har mer är 40kw orginal. Vill man ha en snabb hoj så får man välja en annan helt enkelt. Om man däremot inte måste ha det snabbaste och man lär sig hantera motorn rätt så räcker den. Jag klarar mig på de hästar jag har i alla fall. Och om nån med en ny "supersporthoj", typ ZX10 eller ZX6RR säger att den är slö som fan så blir jag inte det minsta förvånad.
Har skrivit en recension på den på www.bike.se
Kass hoj för vissa, helt ok för mig.
 
Panos skrev:
Vad anser ducatister om 600Monster? :confused:
Hört att folk tycker att dom är för små och istället
satsa på en 900Monster :va :) Vad anser NI?

Har provat både 600 och 900 rek att inte köpa 600 för du tröttnar på en snabbt den är slö undermotoriserad fördelen är försäkringen.
Tycke och smak bekant olika men vill man pysa omkring i stan duger 600 ute på landsväg 900, banträffar S4 (916 motorn)=100hp.
 
yonsson skrev:
Har kört långt med den ja, och det går. -Men det blåser :)
Den mår bäst på kurviga vägar. Och det skulle förvåna mig väldigt om det är den sämsta mellanhojen som finns på kurviga vägar där jag tycker den uppför sig jävligt bra. Sen måste man ju inse att den inte har mer är 40kw orginal. Vill man ha en snabb hoj så får man välja en annan helt enkelt. Om man däremot inte måste ha det snabbaste och man lär sig hantera motorn rätt så räcker den. Jag klarar mig på de hästar jag har i alla fall. Och om nån med en ny "supersporthoj", typ ZX10 eller ZX6RR säger att den är slö som fan så blir jag inte det minsta förvånad.
Har skrivit en recension på den på www.bike.se
Kass hoj för vissa, helt ok för mig.


coolt :tummenupp schysst att du svarade :yoparty
vissa vill ju inte inse att ibland behöver man lite svar på en
o annan fråga....

tack yonsson :tummenupp :)
 
2ono skrev:
Har provat både 600 och 900 rek att inte köpa 600 för du tröttnar på en snabbt den är slö undermotoriserad fördelen är försäkringen.
Tycke och smak bekant olika men vill man pysa omkring i stan duger 600 ute på landsväg 900, banträffar S4 (916 motorn)=100hp.


ok :) då ska jag fundera lite på hur jag ska göra :)
 
Japp.. Precis som Yonsson skriver så är ju monster 600 inte en sporthoj. Man skall egentligen kanske jämföra den mest med en BMW F650 Scarver eller liknande. Motorn har inte alls samma vrid som den större 900 motorn. I stan räcker motorn jättefint och den traditionella "blöta" kopplingen gör körningen trevlig i stan, där man ändå växlar ofta.

Tar man den större 900 monstret så är den mer avpassad för småkurviga vägar och landsväg. Inget touringlok oavsett om man har toppkåpan eller inte. Men den är perfekt när det svänger mycket och ofta.

Inget monster passar egentligen på banan om de är orginal. låga avgasrör och fotpinnar samt stöd tar i när man gör mer extrema nerlägg. Givet så kan man ju byta lite grejer och få dem att funka hyfsat, men lika bra som en sporthoj blir det aldrig.

Här hittas en bild på en något mer extrem monster.
Photo & Copyright tobbe@ebbot.net
gallery_06.jpg
 
amullo skrev:
Japp.. Precis som Yonsson skriver så är ju monster 600 inte en sporthoj. Man skall egentligen kanske jämföra den mest med en BMW F650 Scarver eller liknande. Motorn har inte alls samma vrid som den större 900 motorn. I stan räcker motorn jättefint och den traditionella "blöta" kopplingen gör körningen trevlig i stan, där man ändå växlar ofta.

Tar man den större 900 monstret så är den mer avpassad för småkurviga vägar och landsväg. Inget touringlok oavsett om man har toppkåpan eller inte. Men den är perfekt när det svänger mycket och ofta.

Inget monster passar egentligen på banan om de är orginal. låga avgasrör och fotpinnar samt stöd tar i när man gör mer extrema nerlägg. Givet så kan man ju byta lite grejer och få dem att funka hyfsat, men lika bra som en sporthoj blir det aldrig.

Här hittas en bild på en något mer extrem monster.
Photo & Copyright tobbe@ebbot.net
gallery_06.jpg


det var mig en läcker en :tummenupp :) fick ju erbjudande att köpa en från tyskland av en kusin :) men är inte säker.....om jag köper en ducati så blir det en 996sps (min drömhoj), men det lär ju får vänta...dom kostar lite, och jag som är arbetslös kan inte gå köpa en så dyr hoj :( men en vacker dag så smäller det till....och då kommer det att stå en ''Kärlek'' i garaget :yoparty

tack för tipsen :tummenupp :)
 
Panos skrev:
om jag köper en ducati så blir det en 996sps (min drömhoj),

Jaa.. En sps är aldrig fel. Jag önskar jag hade råd med en sådan själv. Personligen är jag mest inne på en 916sps -98 eller en 996sps -00 eftersom 98 var sista året den hette 916 (men den har en 996 motor) och -00 har sps´n öhlinare ifram.

Givet skulle man ju vilja ha en 996R eller 998R, men med dom priserna som gäller så är det ju ouppnåligt..

Annars är ju 916SP3 riktigt fin.. Speciellt om man lyckas hitta en med 955cc kit, men de är ovanligare än att man ser en Bimota Tesi på gatan... Vilket ju iochförsig är en drömhoj isig.
 
amullo skrev:
Jaa.. En sps är aldrig fel. Jag önskar jag hade råd med en sådan själv. Personligen är jag mest inne på en 916sps -98 eller en 996sps -00 eftersom 98 var sista året den hette 916 (men den har en 996 motor) och -00 har sps´n öhlinare ifram.

Givet skulle man ju vilja ha en 996R eller 998R, men med dom priserna som gäller så är det ju ouppnåligt..

Annars är ju 916SP3 riktigt fin.. Speciellt om man lyckas hitta en med 955cc kit, men de är ovanligare än att man ser en Bimota Tesi på gatan... Vilket ju iochförsig är en drömhoj isig.

hehe....håller med dig :) en kollega från stockholm har en ducati 916 -94 el -95 tror jag......iaf en som är trimmad....han kommer från ludvika, jobbar som mcbud.....ingen du känner :va :) foggy-trimmad :va finns det nåt som heter så? :)
 
amullo skrev:
Annars är ju 916SP3 riktigt fin.. Speciellt om man lyckas hitta en med 955cc kit, men de är ovanligare än att man ser en Bimota Tesi på gatan...

Kan inte göra annat än att hålla med :D Men vem vet? Kanske kommer det att finnas en 955 SP3 nånstans om :tomten är snäll till julen!

/Ssssss
 
sandstream skrev:
Du är modig du! :D


tror inte riktigt vad han snackar om :kocko
han har hamnat i fel tråd om han ska nedvärdera monster.....
bara för det så ska jag köpa en och dra ifrån honom :yoparty
 
eee ja skulle ALDRIG nedvärdera enDucati!!! :mad: om ja skulle göra d skulle ja då ha ägt en monster 900 me termigioni helsysem -98 eller skulle ja då ha en ducati 916sps -97 med lite termigioni och annat godis i mitt garage just nu !?!?!?!?!?!?!?! :va
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top