Ducati

V-Gurra skrev:
Vad var det för hoj du körde nu igen??
Å vilken hoj var det du höll på å spara till(om nu inte motorrenoveringen på fornlämningen blev för dyr)??

Till skillnad från inavlade fusknorrlänningar så är jag lite mer objektiv i mina utlåtanden (...eeeh?), så att jag anser fortfarande att 999R rockar bra mycket hårdare än 996S, det är 2 olika hojar typ. Att jag sedan bara har råd att köra en klassiker och drömma om en annan betyder inte att fakta i målet ändras... 996S ÄR antik, i jämförelse med 999R... Hur lessen emullo än blir :tungan .


/T

.
 
Keihin skrev:
Ojojoj vilket liv det blev. Jag chansade bara lite...

/K

Chansningen var kanske inte så dålig.. Med tanke på att TSRD gärna vill byta upp sig till Hyper.

Han kanske är trött på att folk kör Hypertricket på honom på rakorna.. :tungan

Men han vet till att köra sitt monster också. Det kan intygas.
 
TSRD skrev:
Till skillnad från inavlade fusknorrlänningar så är jag lite mer objektiv i mina utlåtanden (...eeeh?), så att jag anser fortfarande att 999R rockar bra mycket hårdare än 996S, det är 2 olika hojar typ. Att jag sedan bara har råd att köra en klassiker och drömma om en annan betyder inte att fakta i målet ändras... 996S ÄR antik, i jämförelse med 999R... Hur lessen emullo än blir :tungan .

.

Hur menar du?
Har du kört en 999R så att du kan jämföra med 996S(för såna reliker har du väl kört flera stycken)?
Respect i så fall!

Fast jag hajjar fortfarande inte kopplingen till din hoj och att du sparar till en 748...
 
V-Gurra skrev:
Fast jag hajjar fortfarande inte kopplingen till din hoj och att du sparar till en 748...

Men hallå liksom :va , du är ju en självutnämnd trög norrlänning (vilket i sin tur är en skymf mot riktiga norrlänningar), så vi hade inte väntat oss att du skulle hajja :rolleyes: .

Det fanns inga kopplingar mellan mitt hojägande och fossilstatusen på en 996S, det var ju liksom det som var grejjen - jag är inte så pass insnöad på min egen hoj att jag inte kan bedöma andra hojar :7peta ...


/T

.
 
Fins Bimota med Guzzi-motor? Jag har inte hitat något om det? Låter interesant!

/Affe
 
V-Gurra skrev:
Du "glömde" att svara på om du kört en 999R så att du kunde jämföra!
Nå?

Dude, då jag är läskunnig :tummenupp och dessutom har ett visst grepp om Duccarna (till skillnad från vissa Fjantahaägare :näsblod ) så räcker det med att ta en titt på specifikationerna för resp hoj, plus att jag har skruvat med dessa hojtyper, för att kunna göra uttalandet att 996S är en helt annan hoj än 999R. Men nej, jag har inte kört en 999R... i det här fallet är det dock inte relevant.

Skulle någon ta en provtur och göra en direkt jämförelse mellan dessa specifika modeller så törs jag sätta mitt Monster mot ditt bojsänke till Vmax att den personen kommer fram till samma slutsats som mig...

Innan du ropar "hej, gratis Monster": För att förtydliga, så att du kan lära dig något om Duccar... 996S är en gatmotorcykel mer några år på nacken, 999R är i princip en racehoj, som dessutom tillhör det senaste som släppts från Bologna... Tror du fortfarande att jag är ute och cyklar i mitt omdöme om dessa hojar så hänvisar jag till yttre geografiska omständigheter :tomten .

/T

.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top