Ducati

Graviditetssug..

Vet inte om det beror på att jag har Peter Sköld´s isräser i garaget men av någon anledning så vill jag ha en Ducati..
Monster 750/800/900/1000 eller 748 var ju frågan? Går det att åka bakpå en 748 några längre sträckor? Spelar insprut eller förgasare någon roll?
Skiljer sig ramarna/utseendet mycket på ovanstående monstermodeller? Vill ha luftkylt och torrkoppling.
 
farmerlip skrev:
2362392 Vet inte om det beror på att jag har Peter Sköld´s isräser i garaget men av någon anledning så vill jag ha en Ducati..
Monster 750/800/900/1000 eller 748 var ju frågan? Går det att åka bakpå en 748 några längre sträckor? Spelar insprut eller förgasare någon roll?
Skiljer sig ramarna/utseendet mycket på ovanstående monstermodeller? Vill ha luftkylt och torrkoppling.

Vill du ha luftkylt så kan du sluta tänka på 748:an :)

Kolla http://www.ducati.com/bikes/my2006/monster.jhtml?family=monster

Vissa är luftkylda, vissa är vattenkylda.
Du får säkert svar från andra som kan årsmodellshistorien bättre än jag.
 
Last edited:
farmerlip skrev:
2362450 Det är bara monstern som måste vara luftkyld.


monster 900(+1000 el s2) 94-06 =torrkoppling, 94-99 förgasare, därefter FI
monster s4 serien med 996 motorn är WC.
mindre monster har våtkoppling? lr hur ere med 800?
748 biposto går att skjutsa med men... är mer sugen på bana(se tidigare i tråden)
FI (fuelinjection) ger lägre bensinförbrukning + jämnare gång. mindre service
bättre effektregister med rätt styrning.
typ liksom kanske:confused:
 
farmerlip skrev:
2362450 Det är bara monstern som måste vara luftkyld.

Alla hojar som slutar på en nolla är luftkylda
(600, 620, 750, 800, 900, 1000)
(SuperSport, Sport, Monster, Multistrada)

Alla hojar som slutar med en annan siffra är vattenkylda.
(748, 749, 916, 996, 998, 999, st2, st3, st4)
 
amullo skrev:
2362495 Alla hojar som slutar på en nolla är luftkylda
(600, 620, 750, 800, 900, 1000)
(SuperSport, Sport, Monster, Multistrada)

Alla hojar som slutar med en annan siffra är vattenkylda.
(748, 749, 916, 996, 998, 999, st2, st3, st4)

Ahhh, vilket bra system :)

Bortsett från ST2 och ST3, är alla med annan siffra 4-ventilare också?
 
Peter Sköld´s isräser ... Jag vet exakt hur den ser ut bakifrån :D
Innan jag kör om...
 
hehe, jag vet inte. Jag såg grabben och farsgubben ute. Om du är grabben vet jag inte. Tänkte att du körde en "jag mötte Lassie" så då gjorde jag med det, inte mer än det ;) Vi ses i vinter då antar jag :yoparty
 
Jaha, jag blev med monster igår. 900..
Känner mig som en riktig nybörjare.....Sitter det styrlås på den eller? Jag kan fan inte hitta något!!
 
farmerlip skrev:
2426065 Jaha, jag blev med monster igår. 900..
Känner mig som en riktig nybörjare.....Sitter det styrlås på den eller? Jag kan fan inte hitta något!!


Sitter i tändningslåset, vrid styret till ett stopp och vrid nycklen mot vänster och förbi det lilla klicket (har jag för mig) så hoppar en liten kolv in mot övre gaffelkronan...kolla i manualen för riktiga uppgifter.

Jag litade aldrig på det där veka låset, låste inte ens maskinen med det.
Jag hade ett skivbromslås framme och ett klass 3-hänglås igenom kedja/drev bak för att fylla kraven på två lås...
 
farmerlip skrev:
2426065 Jaha, jag blev med monster igår. 900..
Känner mig som en riktig nybörjare.....Sitter det styrlås på den eller? Jag kan fan inte hitta något!!

Ja jävlar ja, välkommen i klubben... Jag har haft min fem dagar nu... Termignoni kolfiberblås och har öppnat kopplingskåpan lite. Det hörs att man kommer vill jag lova..! :hihi

Kutslåset är märkligt, mycket mystiskt. Man ska inte trycka in nyckeln hela vägen och man ska absolut inte vrida om nyckeln. Jäklar vilka lösningar... :D
 
imaster skrev:
2426628 Ja jävlar ja, välkommen i klubben... Jag har haft min fem dagar nu... Termignoni kolfiberblås och har öppnat kopplingskåpan lite. Det hörs att man kommer vill jag lova..! :hihi

Kutslåset är märkligt, mycket mystiskt. Man ska inte trycka in nyckeln hela vägen och man ska absolut inte vrida om nyckeln. Jäklar vilka lösningar... :D
Man öppnar kutslåset med Italiensk precision, så heter det! :mattias
 
Då hade man åkt en 20 mil. Lättstyrt kan man ju säga! Den missar ibland, förgasarpuffar, när jag åker på ganska låga varv. Det kanske ska vara så, sitter Term...blås på och annat luftfiler. Enligt tidigare ägare så ska insprutet vara fixat för att matcha detta. Tyckte ifs att det blev mer missar när det kom regn, otäta tändstiftshattar kanske.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top