Ducati

Keihin skrev:
Och sen talar du om en adress och om en firma igen.. *suck* tydligen så är det inte bara norrlänningar som är tröga. Det här är ju personangrepp, vad anser moderatorn om sådant?

DucatiStockholm är ett FÖRETAG.
Sveavägen är EN GATA. Vafan menar du? Du har ju skrivit i din signatur att du är medlem i Ducati Stockholm. Att Sveavägen är en gata kan diskuteras då den heter Svea"vägen".

Men vi syns väll nästa sommar på bankörningarna.. Så får du se hur mycket posör jag är. :)
Märk väl. Jag säger inte att jag är snabbast.. Men jag är F*n inte långsam heller. Anytime dude, anytime. Har kört en del streetracing så det kan bli kul!

/K

Streetrace är något heeelt annat kompis.
Men du är självklart välkommen till bankörningarna, nästan alla
som varit på bankörning fastnar för det och vill bara köra mer o mer. :tummenupp
 
emullo skrev:
Streetrace är något heeelt annat kompis.

Troligen, det måste ju vara betydligt lättare att köra bana. Inga trottoarkanter, snutar, lyktstolpar, gamla kärringar, bilar etc etc. Bara att gaza!!!!

/K
 
Keihin skrev:
Troligen, det måste ju vara betydligt lättare att köra bana. Inga trottoarkanter, snutar, lyktstolpar, gamla kärringar, bilar etc etc. Bara att gaza!!!!

/K

Jo, det har du helt rätt i :banana (att det inte finns kanter, snutar osv)

Men det svänger oftast "lite" mer på bana, och det är inte bara gazza,
som iof är kul, det gäller även att bromza o zvänga o välja bra zpår i kurvorna. :tummenupp
 
Keihin skrev:
Troligen, det måste ju vara betydligt lättare att köra bana. Inga trottoarkanter, snutar, lyktstolpar, gamla kärringar, bilar etc etc. Bara att gaza!!!!

/K

Ah Mensch!! Du vet ju ingen om vad du talar om!
Det finns massor med risker med bana-körning, bara andra än på gatan. Curbs(slår i fotpinne), Metallräck(gör ont), Santfållen etc. :huvet

Jag tro du kommer att få en abrupt uppvaknanden i en sandfålla nära dig... :kryckor
 
Günther skrev:
Ah Mensch!! Du vet ju ingen om vad du talar om!
Det finns massor med risker med bana-körning, bara andra än på gatan. Curbs(slår i fotpinne), Metallräck(gör ont), Santfållen etc. :huvet

Jag tro du kommer att få en abrupt uppvaknanden i en sandfålla nära dig... :kryckor

Hörrudu, din kartoffelnkopf! Håll dig du till det du är bra på - dricka vin å rösta grönt. När det gäller hojåkning har du inget att hämta :fatta!

/K
 
Keihin skrev:
Hörrudu, din kartoffelnkopf! Håll dig du till det du är bra på - dricka vin å rösta grönt. När det gäller hojåkning har du inget att hämta :fatta!

/K

App app.. inga personangrepp, nu tar vi det lungt här va. :tomten

Günther får väl skriva vad han tycker o tänker oxå :confused:
 
Keihin skrev:
Håll dig du till det du är bra på - dricka vin å rösta grönt.
/K

Vad är fel med det? Vin är gut! Jag gör väldig gut vin faktish!

Doch så kan mann ibland tro att du trinken vin på jobb.
Oder är du verkligen limsniffaren på heltid, ja?
:kocko
 
amullo skrev:
*suck* tydligen så är det inte bara norrlänningar som är tröga.

emullo: Det var din brorsa (pojkvän :confused: ) som började med personangrepp, men ska tänka på vad jag skriver. Har så lätt för att bli arg *skäms*

/K

EDIT: sorry Gûnther...
 
Keihin skrev:
emullo: Det var din brorsa (pojkvän :confused: ) som började med personangrepp, men ska tänka på vad jag skriver. Har så lätt för att bli arg *skäms*

/K

EDIT: sorry Gûnther...

HE he.. de e okej... Bror, amullo är min "lilla" storebror. :D
 
Fan! Den här tråden verkar aldrig vilja döööö ut man kollar in någon gång ibland och visst fan spammas det på här.... Mycket skoj! :hihi :corn
 
värkar som DUCATI är som en magnet för tramms,sen kan man dra slutsattserna själv..
 
Keihin skrev:
Och sen talar du om en adress och om en firma igen.. *suck* tydligen så är det inte bara norrlänningar som är tröga. Det här är ju personangrepp, vad anser moderatorn om sådant?

DucatiStockholm är ett FÖRETAG.
Sveavägen är EN GATA. Vafan menar du? Du har ju skrivit i din signatur att du är medlem i Ducati Stockholm. Att Sveavägen är en gata kan diskuteras då den heter Svea"vägen".

Men vi syns väll nästa sommar på bankörningarna.. Så får du se hur mycket posör jag är. :)
Märk väl. Jag säger inte att jag är snabbast.. Men jag är F*n inte långsam heller. Anytime dude, anytime. Har kört en del streetracing så det kan bli kul!

/K

Jag tror nog att du missuppfattat detta.
Så låt mig klargöra det hela.

Trög norrlänning
Lär tidigare i tråden med V-Gurra´s kommentarer och mina, samt andra kommentarer. En seglivad uppfattning som är helt fel är att norrlännigar är tröga. Detta var alltså en kommentar som skulle ses medglimten i ögat. Alltså inte ett personagrepp på något sätt. Jag har dock flera gånger påpekat att DucatiStockholm är en FIRMA och att inte alla Ducatiägare hänger efter Sveavägen.

DucatiStockholm
Vissa uppfattar medlemmar i Svenska Ducati Klubben som bor i Stockholmsregionen som en egen subkult och dessa har tidigare i tråden fått samlingsnamnet medlemmar i DucatiStockholm. Om jag inte mins fel har även du gjort denna generalliseringen. Här kan jag förvisso ha fel.
Keihin skrev:
Småglin? Brudar, Glenn, brudar! Varför har du Ducati då, inte för att impa alltså :rolleyes: Nä visst... Jag säger bara Sveavägen och Ducati Stockholm...

Bankörning
Visst. Anytime, anywhere.
MEN, eftersom du menar att ett 200 dääck är bättre än ett 180 så vill jag bara påpeka att SAMTLIGA snabba förare som åker Ducati hypersport föredrar 180 däcket framför 190 eller 200 däcket pga. dess snabbare svängegenskaper i förhållande till de bredare sulorna.

Du är givetvis välkommen till någon av klubbens bankörningar under nästa sommar om du väljer att bli medlem i klubben. Medlemaskap i SVENSKA Ducati Klubben kostar 200:-/år och bankörningarna brukar kosta runt 300-500Kr för en heldag, med ca. 8-10pass på 15min per pass

Om du uppfattar mina kommentarer som personangrepp så får jag be om ursäkt för det. Dock så har denna typ av kommentarer förekommit både MOT mig och andra i tråden tidigare utan att man tagit illa upp.
 
Last edited:
streetracing!?!
Det är väl sånt där raggar-rally va?
brukar inte vara några kUrVoR med där.
så hur är det väsentligt för bankörning :confused:
 
Lugn!

Det som förenar oss är ju vår stora motorintrese (eller var det intrese för stora motorer :D )! Låt oss gå tilbaka til det.

Vilken Bimotha ska jag byta til? Bör hälst vara Ölins-fjädring och Aprilia-motor är bonus (anars är Ducati OK)!

/Affe
 
Affe skrev:
Det som förenar oss är ju vår stora motorintrese (eller var det intrese för stora motorer :D )! Låt oss gå tilbaka til det.

Vilken Bimotha ska jag byta til? Bör hälst vara Ölins-fjädring och Aprilia-motor är bonus (anars är Ducati OK)!

/Affe

Tjeena Affe.

Du.. mitt lilla vetande om Bimota säger att de inte finns någon med Aprilia motor.
Men med Ducati-rova finns det ju.. DB4 är ju okej, men jag skulle vänta o köpa en DB5a.. dvs om du har cash så det räcker.

http://www.motorbox.com/archivio/8/5825/

PS.
Det stava Bimota
 
Aprilia-motor?
du är alltså ute efter en 250cc 2T cykel.
annars så finns det visst nån aprilia modell med rotax 1000cc
motor i,fast det är ju en bastard.
 
emullo skrev:
Tjeena Affe.

Du.. mitt lilla vetande om Bimota säger att de inte finns någon med Aprilia motor.
Men med Ducati-rova finns det ju.. DB4 är ju okej, men jag skulle vänta o köpa en DB5a.. dvs om du har cash så det räcker.

http://www.motorbox.com/archivio/8/5825/

PS.
Det stava Bimota

Tack emullo! Sorry för felstavnigen! DB4 har väll dålig markfrigong? DB5 är jättesnyg, men måste hitta nån som vill bytta min Yamma mot den!

/Affe
 
Affe skrev:
Det som förenar oss är ju vår stora motorintrese (eller var det intrese för stora motorer :D )! Låt oss gå tilbaka til det.

Vilken Bimotha ska jag byta til? Bör hälst vara Ölins-fjädring och Aprilia-motor är bonus (anars är Ducati OK)!

/Affe


Vad gäller Bimota så finns det ett flertal modeller, men precis som emullo skriver så TROR jag inte att det finns några med Aprilia motor.

Vill man ha en stor twin så finns väll SB (SuzukiBimota)modellerna med TL1000 motor

På DB modellerna (DucatiBimota) så förekommer enbart desmodue 900 motorn, ibland trimmad, förutom nya DB5;an som kommer med 1000DS motorn. Dock lär den hojen inte hamna under 280.000:- på gatan i Sverige. Tyvärr.

Vill du ha tips om at hitta DB2 och/eller DB4 så är nog Tyskland det landet som ligger närmast som har några att välja på. Dock bör du tänka på att Bimota inte är den enklaste hojen att hitta reservdelar till. Så man bör nog inte ha "tummen mitt i handen" om man väljer detta märke. Dock så är det j*vligt roliga och bra hojar. Kolla med Bimota på forumet här. Han har ganska bra koll på vad o vart som det går att hitta exemplar.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top