"fullt justerbar framgaffel från showa" På min -98 Monster va det oxå showa gaffel. Fanns bara två lägen. För hård eller för mjuk
Gnäll inte, den är fortfarande justerbar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"fullt justerbar framgaffel från showa" På min -98 Monster va det oxå showa gaffel. Fanns bara två lägen. För hård eller för mjuk
Sen finns det ju klubben så klart. Har tyvärr gått utför sista tiden med andra kvinnliga ordföranden på raken. Fick sälja duccen och köpa en HD istället.
Kanske köper en ducce igen när det är ordning på styret...
----------------------------------------------------------------------
Varför är det ett problem?Det är väl kunskapen och inte könet som avgör vilken position man har? du borde sagt din åsikt på årsmötet.
lycka till med din HD.
Pinnbultarna till cylindrarna kan gå av. Inte så jobbigt om det är främre men lite mer jobb om det är bakre.
Kul att fixa med dom är t.ex. högrekomp, lite större cylindrar och kammar.
Så mitt råd är: KÖP EN SL![]()
Gnäll inte, den är fortfarande justerbarTänk om det inte funnits TVÅ lägen, då hade den varit hälften så lyxig
![]()
Jag antar att författaren som skrev inlägget om kvinnlig ordis har använt sig av en ganska så vanlig teknik, både inom tal- och skriftspråk. Ironi tror jag den kallas, men jag är inte helt säker då jag inte behärskar tekniken alls.
/Mackan
Sen finns det ju klubben så klart. Har tyvärr gått utför sista tiden med andra kvinnliga ordföranden på raken. Fick sälja duccen och köpa en HD istället.
Kanske köper en ducce igen när det är ordning på styret...
----------------------------------------------------------------------
Varför är det ett problem?Det är väl kunskapen och inte könet som avgör vilken position man har? du borde sagt din åsikt på årsmötet.
lycka till med din HD.
Vilken modell funderar du på?
)....
Tyvärr så finns väl inte en 1098 i annat än i fantasin
Så då blir frågan: skall man rätta MC-modell efter pluskan eller skall man ge faan i det hela om man inte kan (vill) köpa det man egentligen vill ha?Det är väl kunskapen och inte könet som avgör vilken position man har?
När jag köpte min första MC så klev jag in och skulle titta på en 750SS..
Åka 2 så skulle jag titta på Multistrada, ST eller KANSKE SS modellerna.
Sitta två på en 916/996/998 GÅR, men det är inte kul. Ännu mindre kul på 999 och 848/1098 är på sin höjd en nödplats.
Multistrada ser ut som den gör.. Halvkåpa modell BMW GS eller Yamaha TDM.
Skillnaden mellan S (sport) och SS (Supersport) är utrustningsnivån.
750 sport har samma motor som 750 SS (Supersport), nämligen en tvåventilad 750cc på 70 och några hästar.
Skillnaden mellan dem är att SS har fullt inställbar fjärding och aluminium sving mot sportens stålsving och "enbart förspänning" fjädring. Oftast har SS modellen bättre bromsar än Sport, men det beror också på motorstyrka.
Jag vill vara noggrann och påpeka att skillnaden i effekt mellen Ducati´s 2 resp. 4 ventilade motor är STOR! Tro inte att en 750 sport ger i närheten av samma effekt som en 748..
alla duccar som slutar med en nolla (600, 620, 750, 800, 900, 1000, 1100) är tvåventilade med en enkel överliggande kamaxel
Dessa är främst monterade i "gat" cyklar typ Monster, Sport, Supersport, Multistrada, Hypermotard.
alla som slutar med en siffra (748, 851, 888, 916, 996, 998, 749, 999, 848, 1098, ST4) har 4 ventiler per cylinder och dubbla överliggande kamaxlar. Dett ger mer effekt överallt och sitter oftast i sportigare chassien (kallade Hyper, Hypersport eller Superbike, men även i vissa Monster modeller (S4 S4R S4RS) och någon enskilld annan typ Streetfighter och ST4 resp ST4s
Psst... du glömde ST3:an...![]()
![]()

Våt resp. torrkoppling på Ducati´s modeller är lite beroende på motor.
Torrkoppling har:
alla 2v 900cc eller mer (Monster, SS, Multistrada, Hypermotard mm)
alla 4v motorer från 748 till 1198 (848 undantaget, den har våtkoppling)
Vilken modell funderar du på?
Köp en japanare så du slipper vibrera sönder när du är ute och kör..........![]()
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |