sandstream
Guest
Man ska inte sparka på de som redan liggerZee skrev:Bollen ligger på mållinjen.
Sandstream?
Man ska inte sparka på de som redan liggerZee skrev:Bollen ligger på mållinjen.
Sandstream?
FJS skrev:Vill inte verka klyschig men prova en blade i somras och faen va den gick men faen INGEN KÄNSLA, ingen själ i hojen men en jävla massa prestanda, jag med många andra (twin & duccelovers) vill ju ha kul när vi kör och känna kärlek med det vi kör....
Du borde verkligen va tyst! Självklart kör vi för att höras och synas!!!!Mekzon skrev:"Min hoj är bättre än din!"
"Nähä, din är kassast..."
"Du är kass, ja är bäst!"
Dethär borde räknas till överflödig diskution. Kör ni hoj för att impa på andra, eller för att ni gillar att köra hoj?
FJS skrev:Du borde verkligen va tyst! Självklart kör vi för att höras och synas!!!!
Jag vet inte om du är aggressivt lagd men jag dissar R1 och Bladen och Buell eftersom jag saknar känslan av att köra fort med dessa hojjar. De ger mig inget tillbaka om du förstår vAD JAG MENAR. Jag är inte ute efter att göra snabbaste varvet på "RINGEN" men det skönaste varvet och det gör man med Ducati 748S med dubbla chip och öppet andningshål...m.m.Fist Woman skrev:Vaddå för känsla? Är det känsla att den vibrerar som en massagestav med nya batterier, och själen vari består den? Är det att de formsprutade plastdetaljerna är ur verktyg som alkoholiserade portugisiska verktygsmakare gjort på övertid?
Billiga materialval, slagseg polystyren där japanerna valt polykarbonat, stålram där japsen valt aluminium, endast två cylindrar, och gummidetaljer som är så UV-känsliga att de spricker trots att lyset är släckt i garaget är det det som är själ?
Bladen är ett mästerverk som fungerar på fullgas timme ut och timme in, dissa inte den.
Ducati har inte utvecklats sedan Mike Hailwood vann på Ilse Of Man.
Hans hoj var oxå röd.
sandstream skrev:Man ska inte sparka på de som redan ligger
stronzo skrev:@FIS - Lägg ner, du förstärker bara fördomarna.
FJS skrev:Jag vet inte om du är aggressivt lagd men jag dissar R1 och Bladen och Buell eftersom jag saknar känslan av att köra fort med dessa hojjar. De ger mig inget tillbaka om du förstår vAD JAG MENAR. Jag är inte ute efter att göra snabbaste varvet på "RINGEN" men det skönaste varvet och det gör man med Ducati 748S med dubbla chip och öppet andningshål...m.m.
Pejo skrev:Är det fördomar han förstärker, eller förstärker han bara en korrekt bild ?
lorkan skrev:Pastamoppe lover ...
niohundrasexton skrev:Jag känner en viss oro för att det finns så många Ducati i Sverige.
Märket kan förlora sin stjärnglans och status om det blir för många.
Vill därför uppmana alla Ducatispekulanter att noga ta sig en funderare innan köp av denna italienska skönhet.
Det skulle vara tråkigt att åka omkring på en dussinhoj i framtiden.
BRASSARN skrev:Stöd Ducatis kvalitetsmärke!! Köp Blejd!!!
Efter att ha testat några av de där japsarna kan jag bara konstatera att de går som fan, har fin väghållning, bra kvalitet osv. Men har man inte ägt en ducce så fattar man helt enkelt inte vad vi ducceägare talar om.Fist Woman skrev:Nej, jag förstår inte.
Försök att vara lite mer konkret, vad är det som du menar att Ducati har som inte blade (Jag förmodar att vi avser CBR 1000RR) och R1 har, förutom ett annorlunda avgasljud.
Min nr2 på listanstronzo skrev:Hörru, din smyglover av Italiensk design. Du har ju en profilbild av MV Agusta
Tamburini! Ska du med Mr W (din kollega, Niohundrasexton) på någon
banåkning eller bangar du fortfarande ur?
stronzo skrev:Hörru, din smyglover av Italiensk design. Du har ju en profilbild av MV Agusta
Tamburini! Ska du med Mr W (din kollega, Niohundrasexton) på någon
banåkning eller bangar du fortfarande ur?
Hmmmm.... förverkliga köttsliga fantasier?? Det ska jag fråga min psykolog om nästa gång jag träffar honom. Dock kör ju han också Italienskt (fast 4-hjuligt) så han kanske är partisk.Fist Woman skrev:Det är helt obegripligt att dessa skithojar, ja just det, jag menar Ducati, säljer så bra och väcker så mycket känslor hos människor som de gör.
Försöker man se lite objektivt på sitt MC-val, så förefaller det väldigt långsökt att välja en så dyr, omodern, effektsvag, trögstyrd och konservativ konstruktion som nya Ducati utgör.
Jag tror att den egentliga drivkraften är viljan att föröka sig, jag menar fåfänga helt enkelt.
Högklackade skor, smink, dyra märkeskläder och färgat hår liksom. De som vill ha en 999:a har oftast inte ens kört en, de svamlar om känsla, prestanda och exklusiv teknik men i själva verket vill de bara döva sin prestationsångest och i bästa fall förbättra sannolikheten att få förverkliga sina köttsliga fantasier.
Den som provkört en modern japansk sportmotorcykel vet att om allt handlade om något så banalt som kvalitet, prestanda eller varvtider så skulle det inte säljas fler Ducati än Enfield India.
Bland annat, ja!!!Fist Woman skrev:Vaddå för känsla? Är det känsla att den vibrerar som en massagestav med nya batterier
Som någon annan har påpekat många gånger förr..., inte lönt att förklara det för den som ändå inte förstårFist Woman skrev:och själen vari består den?
Bättre än Japanska barnarbetare väl..., ellerFist Woman skrev:Är det att de formsprutade plastdetaljerna är ur verktyg som alkoholiserade portugisiska verktygsmakare gjort på övertid?
Slagseg, tja det är väl därför det inte blir lika mycket skit på banan när en Ducce går omkullFist Woman skrev:Billiga materialval, slagseg polystyren där japanerna valt polykarbonat, stålram där japsen valt aluminium
Har redan flera bilar, behöver ingen 2-hjulig sådan ocksåFist Woman skrev:endast två cylindrar
Tja, det är möjligt...., för dom som har sina i garaget och inte använder domFist Woman skrev:och gummidetaljer som är så UV-känsliga att de spricker trots att lyset är släckt i garaget
Är det en kuggfråga, är du på riktigtFist Woman skrev:är det det som är själ?
Spelar ingen roll hur många timmar den går..., den är ful, tråkig och lika uphetsande som ett kylskåp (ja jag har testat den flera gånger) den dagen jag köper något endast på effektsiffror, så lär det bli en värmepumpFist Woman skrev:Bladen är ett mästerverk som fungerar på fullgas timme ut och timme in, dissa inte den.
Tack gode gud för det "if it aint broken, dont fix it" 6, 9plats i Motogp och 4,6,9 i SBK är inte illa för en hoj som är helt underutveckladFist Woman skrev:Ducati har inte utvecklats sedan Mike Hailwood vann på Ilse Of Man.
Givetvis en snygg färg på en snygg hojFist Woman skrev:Hans hoj var oxå röd.
Fist Woman skrev:Nej, jag förstår inte.
Försök att vara lite mer konkret, vad är det som du menar att Ducati har som inte blade (Jag förmodar att vi avser CBR 1000RR) och R1 har, förutom ett annorlunda avgasljud.
Fist Woman skrev:Det är helt obegripligt att dessa skithojar, ja just det, jag menar Ducati, säljer så bra och väcker så mycket känslor hos människor som de gör.
Försöker man se lite objektivt på sitt MC-val, så förefaller det väldigt långsökt att välja en så dyr, omodern, effektsvag, trögstyrd och konservativ konstruktion som nya Ducati utgör.
Jag tror att den egentliga drivkraften är viljan att föröka sig, jag menar fåfänga helt enkelt.
Högklackade skor, smink, dyra märkeskläder och färgat hår liksom. De som vill ha en 999:a har oftast inte ens kört en, de svamlar om känsla, prestanda och exklusiv teknik men i själva verket vill de bara döva sin prestationsångest och i bästa fall förbättra sannolikheten att få förverkliga sina köttsliga fantasier.
Den som provkört en modern japansk sportmotorcykel vet att om allt handlade om något så banalt som kvalitet, prestanda eller varvtider så skulle det inte säljas fler Ducati än Enfield India.
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
|
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
|
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
|
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
|
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
|
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
|
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
|
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |