Ducati

Fist Woman

Guest
FJS skrev:
Vill inte verka klyschig men prova en blade i somras och faen va den gick men faen INGEN KÄNSLA, ingen själ i hojen men en jävla massa prestanda, jag med många andra (twin & duccelovers) vill ju ha kul när vi kör och känna kärlek med det vi kör....

Vaddå för känsla? Är det känsla att den vibrerar som en massagestav med nya batterier, och själen vari består den? Är det att de formsprutade plastdetaljerna är ur verktyg som alkoholiserade portugisiska verktygsmakare gjort på övertid?
Billiga materialval, slagseg polystyren där japanerna valt polykarbonat, stålram där japsen valt aluminium, endast två cylindrar, och gummidetaljer som är så UV-känsliga att de spricker trots att lyset är släckt i garaget är det det som är själ?
Bladen är ett mästerverk som fungerar på fullgas timme ut och timme in, dissa inte den.
Ducati har inte utvecklats sedan Mike Hailwood vann på Ilse Of Man.

Hans hoj var oxå röd.
 

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Italia-twin
Mekzon skrev:
"Min hoj är bättre än din!"
"Nähä, din är kassast..."
"Du är kass, ja är bäst!"
Dethär borde räknas till överflödig diskution. Kör ni hoj för att impa på andra, eller för att ni gillar att köra hoj? :3freak
Du borde verkligen va tyst! Självklart kör vi för att höras och synas!!!!
 

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Italia-twin
Fist Woman skrev:
Vaddå för känsla? Är det känsla att den vibrerar som en massagestav med nya batterier, och själen vari består den? Är det att de formsprutade plastdetaljerna är ur verktyg som alkoholiserade portugisiska verktygsmakare gjort på övertid?
Billiga materialval, slagseg polystyren där japanerna valt polykarbonat, stålram där japsen valt aluminium, endast två cylindrar, och gummidetaljer som är så UV-känsliga att de spricker trots att lyset är släckt i garaget är det det som är själ?
Bladen är ett mästerverk som fungerar på fullgas timme ut och timme in, dissa inte den.
Ducati har inte utvecklats sedan Mike Hailwood vann på Ilse Of Man.

Hans hoj var oxå röd.
Jag vet inte om du är aggressivt lagd men jag dissar R1 och Bladen och Buell eftersom jag saknar känslan av att köra fort med dessa hojjar. De ger mig inget tillbaka om du förstår vAD JAG MENAR. Jag är inte ute efter att göra snabbaste varvet på "RINGEN" men det skönaste varvet och det gör man med Ducati 748S med dubbla chip och öppet andningshål...m.m.
 

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
Ingen
sandstream skrev:
Man ska inte sparka på de som redan ligger :hihi

Jag bugar :Bugar Inte ens DU orkar kommentera, då har det gått långt. Det finns hopp!

@FIS - Lägg ner, du förstärker bara fördomarna.
 

Fist Woman

Guest
FJS skrev:
Jag vet inte om du är aggressivt lagd men jag dissar R1 och Bladen och Buell eftersom jag saknar känslan av att köra fort med dessa hojjar. De ger mig inget tillbaka om du förstår vAD JAG MENAR. Jag är inte ute efter att göra snabbaste varvet på "RINGEN" men det skönaste varvet och det gör man med Ducati 748S med dubbla chip och öppet andningshål...m.m.

Nej, jag förstår inte.
Försök att vara lite mer konkret, vad är det som du menar att Ducati har som inte blade (Jag förmodar att vi avser CBR 1000RR) och R1 har, förutom ett annorlunda avgasljud.
 

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Ort
Mettidreten
Hoj
--
niohundrasexton skrev:
Jag känner en viss oro för att det finns så många Ducati i Sverige.
Märket kan förlora sin stjärnglans och status om det blir för många.
Vill därför uppmana alla Ducatispekulanter att noga ta sig en funderare innan köp av denna italienska skönhet.
Det skulle vara tråkigt att åka omkring på en dussinhoj i framtiden.


Stöd Ducatis kvalitetsmärke!! Köp Blejd!!!

I övrigt finns mycket att önska av dess utseende vad mig anbelangar. MEN gör den underverk, så spelar det ingen roll om den e klumpig eller ovacker! (som vissa flickor regelbundet påpekar då de ständigt förvånas lemmens knaggliga yta och dess orimliga proportioner)
ÄÄH vafan vet jag?! Enda Ducatin jag har ens sett på nära håll är mr 916s skönhet, så vadan denna sena timmes meningslösa inlägg?? Tack å hej, leverpastej!

//Brassarn klart slut
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Arg klimakteriekvinna ?? kan förklara en del.

Annars då.. allt bra..
 

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
Ingen
BRASSARN skrev:
Stöd Ducatis kvalitetsmärke!! Köp Blejd!!!

Hörru, din smyglover av Italiensk design. Du har ju en avatar av MV Agusta
Tamburini! Ska du med Mr W (din kollega, Niohundrasexton) på någon
banåkning eller bangar du fortfarande ur? :D

MV_Agusta_Tamburini_stpz.jpg
 
Last edited:

duckster

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
nyköping
Hoj
ducati 748Bp-98
Fist Woman skrev:
Nej, jag förstår inte.
Försök att vara lite mer konkret, vad är det som du menar att Ducati har som inte blade (Jag förmodar att vi avser CBR 1000RR) och R1 har, förutom ett annorlunda avgasljud.
Efter att ha testat några av de där japsarna kan jag bara konstatera att de går som fan, har fin väghållning, bra kvalitet osv. Men har man inte ägt en ducce så fattar man helt enkelt inte vad vi ducceägare talar om.

stronzo skrev:
Hörru, din smyglover av Italiensk design. Du har ju en profilbild av MV Agusta
Tamburini! Ska du med Mr W (din kollega, Niohundrasexton) på någon
banåkning eller bangar du fortfarande ur? :D

MV_Agusta_Tamburini_stpz.jpg
Min nr2 på listan :yoparty
 

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Ort
Mettidreten
Hoj
--
stronzo skrev:
Hörru, din smyglover av Italiensk design. Du har ju en profilbild av MV Agusta
Tamburini! Ska du med Mr W (din kollega, Niohundrasexton) på någon
banåkning eller bangar du fortfarande ur? :D

MV_Agusta_Tamburini_stpz.jpg

VEM är ni människa???? Hur kan ni någonsin ana någon som helst koppling mellan mig och Mr W?????

Jag är förföljd!!! Huga!

Nej, jag bangar fan aldrig! Jag ska minsann hänga med till Imola och krascha blejden 1an, 2an, 3an, 4an, 5an och sexan bötten, fullt varvbryt rakt ut i första bästa krök.... wheeelandes noll kontroll så skiten yr! :yoparty
BRASSA å dra i helvet mao.

MVH BRASSARn den förskräcklige
 

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprillia Mana -08
Fist Woman skrev:
Det är helt obegripligt att dessa skithojar, ja just det, jag menar Ducati, säljer så bra och väcker så mycket känslor hos människor som de gör.
Försöker man se lite objektivt på sitt MC-val, så förefaller det väldigt långsökt att välja en så dyr, omodern, effektsvag, trögstyrd och konservativ konstruktion som nya Ducati utgör.
Jag tror att den egentliga drivkraften är viljan att föröka sig, jag menar fåfänga helt enkelt.
Högklackade skor, smink, dyra märkeskläder och färgat hår liksom. De som vill ha en 999:a har oftast inte ens kört en, de svamlar om känsla, prestanda och exklusiv teknik men i själva verket vill de bara döva sin prestationsångest och i bästa fall förbättra sannolikheten att få förverkliga sina köttsliga fantasier.

Den som provkört en modern japansk sportmotorcykel vet att om allt handlade om något så banalt som kvalitet, prestanda eller varvtider så skulle det inte säljas fler Ducati än Enfield India.
Hmmmm.... förverkliga köttsliga fantasier?? Det ska jag fråga min psykolog om nästa gång jag träffar honom. Dock kör ju han också Italienskt (fast 4-hjuligt) så han kanske är partisk.
999:an inköptes för att jag och min sambo tyckte den var snygg samt att hon satt bättre bak på den än på 996:an. Sen om det är mer känsla i den än i en japansk hoj vet jag inget om. Har provkört en kompis R1:a och den var ju livsfarlig att köra! När rpm-nålen passerade 9500 så bröt hela helvetet lös. Är för mycket pulver i de moderna superbikhojarna för att de ska få finnas på gatan. Då passar en slö Ducati bra. Sen att de var de första med CAN-system istället för bara en massa kopparkabel är ju verkligt bakåtstävande och omodernt, men jag har för mig att en av de nya superbikarna också har ett sånt system nu. Kan det månne vara en Honda tro?? Minns inte vad det stod i Bike.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Fist Woman skrev:
Vaddå för känsla? Är det känsla att den vibrerar som en massagestav med nya batterier
Bland annat, ja!!!
,
Fist Woman skrev:
och själen vari består den?
Som någon annan har påpekat många gånger förr..., inte lönt att förklara det för den som ändå inte förstår :D
Fist Woman skrev:
Är det att de formsprutade plastdetaljerna är ur verktyg som alkoholiserade portugisiska verktygsmakare gjort på övertid?
Bättre än Japanska barnarbetare väl..., eller :va
Fist Woman skrev:
Billiga materialval, slagseg polystyren där japanerna valt polykarbonat, stålram där japsen valt aluminium
Slagseg, tja det är väl därför det inte blir lika mycket skit på banan när en Ducce går omkull :hihi
Aluminiumram på en Ducce :skrämd uuuurk :fatta!
,
Fist Woman skrev:
endast två cylindrar
Har redan flera bilar, behöver ingen 2-hjulig sådan också :rofl
,
Fist Woman skrev:
och gummidetaljer som är så UV-känsliga att de spricker trots att lyset är släckt i garaget
Tja, det är möjligt...., för dom som har sina i garaget och inte använder dom :lol
Fist Woman skrev:
är det det som är själ?
Är det en kuggfråga, är du på riktigt :va
Fist Woman skrev:
Bladen är ett mästerverk som fungerar på fullgas timme ut och timme in, dissa inte den.
Spelar ingen roll hur många timmar den går..., den är ful, tråkig och lika uphetsande som ett kylskåp (ja jag har testat den flera gånger) den dagen jag köper något endast på effektsiffror, så lär det bli en värmepump :arsele
Fist Woman skrev:
Ducati har inte utvecklats sedan Mike Hailwood vann på Ilse Of Man.
Tack gode gud för det :Bugar "if it aint broken, dont fix it" 6, 9plats i Motogp och 4,6,9 i SBK är inte illa för en hoj som är helt underutvecklad :2cool
Fist Woman skrev:
Hans hoj var oxå röd.
Givetvis en snygg färg på en snygg hoj :tummenupp
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Fist Woman skrev:
Nej, jag förstår inte.
Försök att vara lite mer konkret, vad är det som du menar att Ducati har som inte blade (Jag förmodar att vi avser CBR 1000RR) och R1 har, förutom ett annorlunda avgasljud.

Vänd på det, det enda blade har som Ducati också har är 2 hjul :hihi

Fist Woman skrev:
Det är helt obegripligt att dessa skithojar, ja just det, jag menar Ducati, säljer så bra och väcker så mycket känslor hos människor som de gör.
Försöker man se lite objektivt på sitt MC-val, så förefaller det väldigt långsökt att välja en så dyr, omodern, effektsvag, trögstyrd och konservativ konstruktion som nya Ducati utgör.
Jag tror att den egentliga drivkraften är viljan att föröka sig, jag menar fåfänga helt enkelt.
Högklackade skor, smink, dyra märkeskläder och färgat hår liksom. De som vill ha en 999:a har oftast inte ens kört en, de svamlar om känsla, prestanda och exklusiv teknik men i själva verket vill de bara döva sin prestationsångest och i bästa fall förbättra sannolikheten att få förverkliga sina köttsliga fantasier.

Den som provkört en modern japansk sportmotorcykel vet att om allt handlade om något så banalt som kvalitet, prestanda eller varvtider så skulle det inte säljas fler Ducati än Enfield India.

Verkar som om någon inte fått något på länge..... :hihi
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Man får inte glömma bort att Ducati inte är bang for the buck och att den måste servas ofta och det är jättedyrt. Att den sedan går sönder nästan hela tiden är givetvis ett stort problem. Detta torde innebära att andra än mekaniker som vunnit på Lotto göre sig icke besvär med att köpa en Ducati. Alternativt Lottovinnare som bor granne med en Ducativerkstad (om den då inte sitter ihop med en butik för då är det omöjligt att få hjälp).


/Ssss
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top