Ducati-tråden

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
2013-2015 821.
2016-2018 939.

Det enda som jag vet som skiljer dom utseendemässigt är att 939 fick oljekylare och blinkers blev LED.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Inte missat ett kolvslag:) Köptes som Demohoj med troligen hårda 20 mil på mätaren. Servad enligt bok på desmocenter.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Det tråkiga svaret på batterifrågan är Yuasa.
Köp inte Biltemabatterier.
Om du använt en billaddare på MC-batteriet och laddaren inte har ett läge för det så har du garanterat knäckt ditt batteri.
Vad är det för fel på Biltema-batterier? Menar inte att ifrågasätta ditt inlägg el. likn, utan nyfiken. Läst att flera ej rekommenderar dessa batterier, därav frågan. Själv har jag kört på Biltema-baterier i mina hojjar och enduros det senaste 15 åren utan ett enda problem.
Jag har låtit Biltema-batterier gå helt tomma, stått någon månad och sedan laddat dem utan bekymmer.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Vad är det för fel på Biltema-batterier? Menar inte att ifrågasätta ditt inlägg el. likn, utan nyfiken. Läst att flera ej rekommenderar dessa batterier, därav frågan. Själv har jag kört på Biltema-baterier i mina hojjar och enduros det senaste 15 åren utan ett enda problem.
Jag har låtit Biltema-batterier gå helt tomma, stått någon månad och sedan laddat dem utan bekymmer.
Min erfarenhet är från ett GEL-batteri som sattes nytt i min multi, körde till England och fick byta batteri där då det blivit avbrott i batteriet.
Ett GEL-batteri som monterades med lite lutning kanske 45 grader och läckte så att det blev lackskador.
Ett AGM som tappade orken helt. Fick ett nytt som verkar OK men som inte används så mycket.
Har ett AGM i Suckijuckin som verkar vara OK.
Så blandat, men inget annat fabrikat har gett sådana bekymmer, och då köpte jag ändå ett ganska billigt i England då jag fick ta det som fanns på hyllan.
 

Gjutjärn

Medlem
Gick med
22 Dec 2015
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati Monster 1200 2017
Ett par frågor.
- Vrider på startknappen?
- Kollade du anslutningarna på pluskabeln från batteri - Startrelä - startmotor?
- Kollade du minuskabeln anslutningar från batteri till ramen och eller motorn?

Väntar med stor spänning på svaret på felsökningen.
Kollat spänning på batteriet innan vridit nyckeln, sen med tändning på, sen i startögonblick. Inget spänningsfall. Kollat om skärmen slocknar med startmotorn urkopplad. Ingen skillnad. Kollat alla säkringar. Kollat solenoid starter och säkring. Ser nytt ut. Det enda jag inte kollat är minusanslutning på ramen för jag hittar den inte. Gamla batteriet var det heller inget fel på. Och när jag säger skärmen slocknar betyder det att skärmen blir svart utom oljelampan och abs. Verkstad på tisdag.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Annars brukar den vara fastskruvad i andra änden av kabeln sett från batteriet.:brinnerup
 

Gjutjärn

Medlem
Gick med
22 Dec 2015
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati Monster 1200 2017
Inlämnad. Killen sa att en annan ägare haft typ samma problem o att det då var displayen. Den är tydligen kopplad i linje med startmotorn. Ok?
 

Gjutjärn

Medlem
Gick med
22 Dec 2015
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati Monster 1200 2017
Fixat. Nästan pinsamt. Falskt neutralt läge. Alltså hojen har inte reggat friläget o då kickar startspärren in eftersom den tror att en växel ligger i. Helt otroligt.
Desmocenter Väsby och Douglas. Toppar på lite olja o kylvätska. Lät på honom som att allt var gratis. Nåt måste dom ju ta. Vilka killar?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Du hade alltså inte grön lampa när du försökte starta?
Eller lös det grönt fast i fel neutral så att säga?
Jag har aldrig hört att neutrallampan lyser annat än i neutralläge eller så lyser den hela tiden p g a notoriskt dålig neutralswitch.
 

Gjutjärn

Medlem
Gick med
22 Dec 2015
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati Monster 1200 2017
Vetefan ärligt. Hade aldrig en tanke på N’et. När jag kör ut hemifrån har jag en grusbacke nerför. Brukar rulla på friläge. Inte ovanligt att jag får ett vågrätt streck istället för N, neutral. Fipplar lite med spaken tills N dyker upp. Tydligen är det det som hänt här. Lagt i friläge i garaget o den har hamnat i läget med strecket. Hojen tror att växel ligger i o spärrar starten. Lesson learned. Hoppas andra ser det här innan de slår på stora trumman, om det skulle hända.
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Vetefan ärligt. Hade aldrig en tanke på N’et. När jag kör ut hemifrån har jag en grusbacke nerför. Brukar rulla på friläge. Inte ovanligt att jag får ett vågrätt streck istället för N, neutral. Fipplar lite med spaken tills N dyker upp. Tydligen är det det som hänt här. Lagt i friläge i garaget o den har hamnat i läget med strecket. Hojen tror att växel ligger i o spärrar starten. Lesson learned. Hoppas andra ser det här innan de slår på stora trumman, om det skulle hända.

Som det ska vara att äga Ducati, lite dyrt och krångligt i onödan


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Gjutjärn

Medlem
Gick med
22 Dec 2015
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati Monster 1200 2017
Får hoppas den håller nu. Googlade innan köpet 2018, hojen är 2017. Kunde inte hitta några återkommande fel förutom spökfrilägen. Dom kan jag leva med.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Som det ska vara att äga Ducati, lite dyrt och krångligt i onödan


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fast hade vi fått informationen om att neutrallampan inte lyste från början så hade det underlättat felsökningen.
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Fast hade vi fått informationen om att neutrallampan inte lyste från början så hade det underlättat felsökningen.

Sant! Har haft en hel del märkliga fel på Duccarna genom åren, aldrig (nästan) någon som givit rätt svar. Men mycket vilja och gissningar


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Sant! Har haft en hel del märkliga fel på Duccarna genom åren, aldrig (nästan) någon som givit rätt svar. Men mycket vilja och gissningar


Skickat från min iPad med Tapatalk

Och det vanligaste svaret på frågor om elfel är utan konkurrens ”Skyllermarks”. Hat hittills löst alla elfel utan Skyllermarks kablar


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Gjutjärn

Medlem
Gick med
22 Dec 2015
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati Monster 1200 2017
Nån som vet om det finns någon i landet som kan släcka servicelampan, den med oljesymbolen? Desmocenter gör det bara om dom bytt oljan. Fan helt sjukt att man tvingas åka runt med en röd varningslampa som inte går att släcka på en hoj man äger.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top