Ducati-tråden

BP = biposto
Du kan skjutsa på den helt enkelt... ;)
Vettigt ducatiforum?... Möjligen ducatiklubben.se då fast då måste du vara medlem.
 
:confused: Hängde inte med finns de en BP också ! eller var de bara skojerier.
Finns de något vettig ducati forum ? de verkar inte vara jätte mycket action i denna tråden:D

okay... de finns BiP som är motsatsen till monoposto alltså två sists sen finns det S och E som vad jag förstår är en nyare BiP (typ 2000talare) sen finns det SP som är sport production som är lite vassare och monoposto och sen finns det säkert SPS som är sport production special vad de är på en 748 vet jag inte så här på rak arm men 916 SPS var då uppborrad till en 998 eftersom vad jag har för mig man fick åka 1000cc i roadracingen men att duccen inte hade lanserat någon annan hoj än 916... rätta mig om jag har fel.. men de är väl en liten hint om vad de betyder iaf 50/50 rätt..

Gå med i ducceklubben så får du miljarder svar på allt de kostar 200kr och går du med i september får du hela nästa år med på samma peng.

Alla Ducatister är där så de är därför de är så dött här...
 
Last edited:
Vad kostar servicarna på en 748? Folk generellt pratar om de fantastiskt dyra priserna på ducati, men det hade varit bra att höra från rolk som faktiskt äger en sådan och inte bara gissar :)
 
Olika priser på olika servicar då det är olika omfattning, vilken gäller det? antal mil då.
 
Tja
verkar som jag börjar luta mot att köpa mig en ducati 748.
och undrar vad skillnaden mellan "S" "R" "SP" och "RS"

748 och 748S är samma hoj och är biposto, dvs 2 sits som nämnts.
748E är samma fast den saknar ställbar gaffelvinkel och snabbkopplingar till tanken.
748SP är en lite hottare motor
748R är en lite nyare hottare motor
748RS är rejshoj som såldes för homologisering inför supersport.

Ducceklubben är som sagt ett väldigt bra ställe att vara medlem på annars finns gratisalternativ med www.ducati.ms är vettigt.
Men tvekar du över 200kr för att bli medlem i ducatiklubben så passar nog inte plånkan för att ha en ducati.
 
Har dålig koll på vilka milintervall som gäller, men mellan tummen och pekfingert på en "stor" och "liten" service? Och skiljer det mycket i kostnader på en 748 -00 och en 749 -04?

Omöjligt att svara på med så brett band på scenario.
Ring o prata med en verkstad vetja.
 
Jag letar efter en service/verkstadsmanual till en 1000ss 2003. Någon som vet var jag kan finna någon sådan att ladda ner?

Någon här som kan tänkas dela med sig? :)
 
Nu SKA jag ha en Monster.

900 hade jag tänkt, först.
Men 1000 frestar också.
Kan man snåla och köra 750, eller är det bara dumt?

Vad säger expertisen?
 
Vågar man köpa en privatimportad Ducce? Kan för lite om dom, har haft 3 R1:or, den senaste blev stulen :-(, sitter nu och letar vad jag skulle vilja ha/lägga pengar på..

Denna dök upp http://www.blocket.se/stockholm/Ducati_1098_27227657.htm?ca=10&w=2, känns ju lite spännande, men vetifan ?? apdyra att serva är de ju med! Tipsa från er som har Duccar, vad ska man kolla på?
 
Vågar man köpa en privatimportad Ducce? Kan för lite om dom, har haft 3 R1:or, den senaste blev stulen :-(, sitter nu och letar vad jag skulle vilja ha/lägga pengar på..

Denna dök upp http://www.blocket.se/stockholm/Ducati_1098_27227657.htm?ca=10&w=2, känns ju lite spännande, men vetifan ?? apdyra att serva är de ju med! Tipsa från er som har Duccar, vad ska man kolla på?

KÖP! Gå me i Ducceklubben, där hjälper alla till med råd & tips :tummenupp Apdyr service vete 17, intervallerna har blivit längre och uppdelade på mil/år, 1098an kanske är dyrare än min 848, som inte kostar oöverkomligt. Försäkring kan nog inte kosta mer än en Räketta.
Körmässigt kommer du undra varför den inte skriker i falsett & visar 38.000 rpm, men det kommer du nog över på en kvart ;)

Seså, sätt fart!
 
Funderar på att prova på Ducati, närmare bestämt 999 eller 999s.

Vad skiljer dom åt mer än fjädring och något lite mer mos i motorn?
( det skiljer ganska mycket i pris , med det kanske det är värt.)

När är ev. uppdateringar gjorda och vad hände?

Jag tror mej ha läst någon stans att S modellen har ett termingoni halvsystem som standard, stämmer det eller ?
 
Här är ett hyffsat bra svar:
999S har Öhlins överallt(fram, bak, styrdämpare)
999S har "djupsumpsmotorn" (vilket även vanliga 999 har from. 2005)
Båda modellerna fick ny sving 2005.

Vanligt problem som jag har förstått det är startmotorn/relä till startmotorn som korroderar. Allmänt så är det el som spökar lite då och då och inte mekaniken.
Skall vara en bra banhoj, finns ju folk som fortfarande kör BOTT med denna modell tex, hur framgångsrika de är vet jag iofs inte ;)
 
Tack för svaret,:tummenupp
Så då skiljer det inget på en -05 och en -07 eller?

I mina ögon blir 999 bara snyggare och snyggare
 
Nej, ingen skillnad vad jag vet.
http://www.ducati.com/compare/index.do kan du jämföra tekniska specs mot varandra för olika cyklar/årsmodeller.

Håller med dig om att designen på 999 bara växer, får man bort originalspeglarna med gula blinkersglas mot några vita/lite mindre saker så blir den riktigt snygg.
 
Hej Ducceklubben.

Kan någon redogöra för vad det är för skillnader på hypermotard
1100, typ 08:a och 1100 EVO?

Är det bara 10:orna som heter EVO och vad är skillnaden?

Glöm det..såg länken ovan:tummenupp
 
Last edited:
Tjena!
Jag som östersunds bo har jäkligt långt till auktoriserad Ducati verkstad, måste åka till Gävle eller till Umeå för att få service. 40 mil att åka vilken jag än väljer. Men kan någon säga om någon av de två verkstäderna är bättre än den andra?

Finns det en i Gävle.... har aldrig hört talas om... Är den ny?
...eller rättare sagt nu när ja såg hur gammalt inlägget var... Är den nerlagd?
 
Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top