Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skitenkelt.
Bort med alla kåpdelar,baklyse,blinkersar,batteri,kabelstam,bränslepump,bränsleslangar,lite stag och fästen......ja,du hajar![]()
Skitenkelt.
Bort med alla kåpdelar,baklyse,blinkersar,batteri,kabelstam,bränslepump,bränsleslangar,lite stag och fästen......ja,du hajar![]()

Har en fundering som jag gärna vill ha svar på....
Oljan i kopplings hydraulen är mörk. Har det något att göra med att den har torrkoppling ?? Säljaren hade kollat upp det med Ducati och de påstod att det var pga att de kom damm från kopplingen. Inte något större problem enligt dom ?? Stämmer detta ??![]()
, vill verkligen ha den.Ducati 900 SS = ~84bhp, 225km/h, V2:a
Honda CBR 900 = ~130bhp, 274km/h, Rak 4:a
Kawasaki ZX-9R = ~141bhp, 280km/h, Rak 4:a
Hoj!
Har precis köpt mig en Monster M900 och har lite funderingar kring kopplingen.
Tidigare klåpare har "sågat" av kopplingshandtaget och lyckats spräcka locket till cylindern. Dock är det fortfarande tätt. Skulle vilja sätta dit en plastbehållare med skruvlock, vart köper jag dessa utbytesdetaljer?
Han har även kört med mycket lite vätska, kan kopplingen ta skada av detta?
Tycker den hugger ganska mycket, svårt att krypköra, måste möta med gas, svårt att byta lameller själv på en torrkoppling?
Hoj!
Har precis köpt mig en Monster M900 och har lite funderingar kring kopplingen.
Tidigare klåpare har "sågat" av kopplingshandtaget och lyckats spräcka locket till cylindern. Dock är det fortfarande tätt. Skulle vilja sätta dit en plastbehållare med skruvlock, vart köper jag dessa utbytesdetaljer?
Han har även kört med mycket lite vätska, kan kopplingen ta skada av detta?
Tycker den hugger ganska mycket, svårt att krypköra, måste möta med gas, svårt att byta lameller själv på en torrkoppling?
...någon som kan peka mig till rätt sida för anmälning/etc...
Tackar så mycket
Ja visst är inte 748:an snabbast i stan, men tror jag klarar mig bra länge med det ~240km/h den kan uppbåda (då det är min första hoj och jag föredrar bra köregenskaper än att kunna dra 250km/h+ på någon raksträcka), den jag köpte ska vara chippad + lite trimmad och spotta ut 110 bhp också.Jag kan även glädja dig med att idag på Kinnekulle så var det en snubbe på en 748E (snik-modellen) som var helt grym, i kurvorna plockade han de flesta av oss. Givetvis fick han stryk på långrakan, men det struntar man ju i, det är ju bara en transportsträcka!

Kommer nog vara fast i Ducati träsket resten av livet, det långa målet är att köpa en 1198 när dem har blivit några år och landar på runt ~75.000 beg. Tänkte bättre o börja med en lite mindre variant, om jag skulle krascha den pga. det är min första hojGrattis! Det låter som om det inte blir din sista Ducce
/Markus

|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |