Ducati Streetfighter V4

S-modellen ska tydligen vara riktigt bra enligt de som kört den.

Men designen får högst ett "njaa" från mig. Jag fick för inte så länge sedan frågan vad jag ser hos luftkylda hojar och den här svarar ju liksom på frågan. Vart ska kylaren med den tillhörande hojen, ungefär...Nej, jag gillar verkligen inte utseendet av en stor kökslucka stående mellan framhjul och motor...
 
maxresdefault.jpg

Är det bara jag som ser liknelsen...?
Denna skapelsen ger ju "att tappa huvvet" ett ansikte!
:zpy
 
Är vingarna vinklade uppåt på streetfightern så att den reser lättare? ;)

Dom styrs via HVWC (High Velocity Wheelie Control) som via ett reglage på barbord sida ger föraren möjligheten till HSWT (High Speed Wheelie Take off) i farter över 130 knop.


Är det inte dags för en ordentlig muskelfighterserie nu när vi har ett gäng nakenhoyar som pendlar runt 200 hästar? Jag ser fram mot bmx-sladdar och armbågsbrottning i hårnålarna.
 
Har Ducati någon märkesförsäkring att erbjuda??
Risken är väl att denna maskin kommer bli betydligt dyrare än dom
andra supernakeds (förutom duken). Svedea har ingen märkesförsäkring
att erbjuda och då för vi väl kanske räkna på runt 10k för en mogen man utanför
storstaden antar jag. Betalar 5k för en MT10. ZH2 kommer ligga på runt 7k.
 
These aerodynamic appendages generate 28 kg of downforce at 270 kph (20 kg on the front wheel, 8 kg on the rear). The wings also help draw heat off the engine by increasing water and oil radiator throughflow speeds by 2% and 10% respectively.
Snygg som attan!
Vingarna tycker jag de borde skippat.

Kul att de inte fegade för mycket med effekten också...


Nu hoppas jag på följande:

Ducati: 208 Hp Enjoy!
Aprilia: hold my beer!

Jag hittar ingen data på längden men den skulle kunna ha kortare swing än Panigalen, och den upprätta körställningen hjälper ju inte heller mot wheelies, så vingar är :tummenupp Sen om det är snyggt eller inte är en annan femma, men jag gillar det!:tuttar

"These aerodynamic appendages generate 28 kg of downforce at 270 kph (20 kg on the front wheel, 8 kg on the rear). The wings also help draw heat off the engine by increasing water and oil radiator throughflow speeds by 2% and 10% respectively."
 
These aerodynamic appendages generate 28 kg of downforce at 270 kph (20 kg on the front wheel, 8 kg on the rear). The wings also help draw heat off the engine by increasing water and oil radiator throughflow speeds by 2% and 10% respectively.

Jag hittar ingen data på längden men den skulle kunna ha kortare swing än Panigalen, och den upprätta körställningen hjälper ju inte heller mot wheelies, så vingar är :tummenupp Sen om det är snyggt eller inte är en annan femma, men jag gillar det!:tuttar

"These aerodynamic appendages generate 28 kg of downforce at 270 kph (20 kg on the front wheel, 8 kg on the rear). The wings also help draw heat off the engine by increasing water and oil radiator throughflow speeds by 2% and 10% respectively."

Tack för att du grävt fram förklaringen!:tummenupp

Jag har förvisso bara runt 255 som egen topphastighet på naken hoj (tuono 1100), är inte helt övertygad om någon nakenhojs förträfflighet i höga hastigheter.
Har inget eget minne av att just marktryck var högt upp på önskelistan just vid de tillfällena.:hihi


Jag är för denna hoj, men vill man spendera någon meningsfull tid över 220Kmh så skulle jag rösta för en riktig kåphoj.
 
Last edited:
The widowmaker...

Hojen som Carlin Dunne mycket tragiskt gick bort när han körde av bara några 100meter från ett nytt pikes peak rekord - så synd för alla att inte denna pressrelease fick jubla över det istället.

https___api.thedrive.com_wp-content_uploads_2019_06_D-V9mYkUEAEVJVU.jpg-large.jpg
 
Grym hoj! har väntat på en ny Streetfighter från Ducati i många år. En provkörning är ett måste :D
Z1000 eller inte, tycker den sen riktigt bra ut, som vanligt säkert ännu bättre i verkligheten.

Kawa zh2 ser ut som en z900...:zpy
 
Säkert en helt galen hoj, men fy fan vad ful den är. Precis som Panigalen ser den ut som en insekt med den där kutsen som sticker upp som på en syrsa. Rejält överdesignad på ett dåligt sätt enligt mig. Kan också tycka att det är lite lustigt att de valt lägga hela videon med den på bana? Kurviga tighta landsvägar uppe i bergen hade väl varit lite mer i enlighet med vad det är för typ av hoj. Körställningen ser också knepig och trång ut.

Säkert ett fullkomligt monster och säkerligen vansinnigt bra på bana men ändå...
 
Det här är avskrädet bland motorcyklar! Kromslädar är ju nästan mer intressanta. Ser ut som en tysk har byggt stunthoj. Och nej jag gillar inte Touno heller....fast jag gillar mycket av det Aprilia gör.
 
Back
Top