Ducati Sport 1000 - tråden

Köpte nyligen en PS1000LE... under en hel del smuts fanns en fin maskin.... nu ska den varsamt återställas till fint skick men det ska inte bli en primadonna... den ska användas...

Slipade av fegkanterna igår och oj va fint den går i svängarna. Motorn knuffade på bättre än förväntat detta trots att jag är van vid Multistrada 1200s.

PS1.jpg

Köpte nyligen en PS1000LE... under en hel del smuts fanns en fin maskin.... nu ska den varsamt återställas till fint skick men det ska inte bli en primadonna... den ska användas...

Slipade av fegkanterna igår och oj va fint den går i svängarna. Motorn knuffade på bättre än förväntat detta trots att jag är van vid Multistrada 1200s.

Du har inte parkerat den där i Hammarby sjöstad några gånger i början av juli? Kollade mina mobilbilder och visst fanns en på pricken likadan där :kär men det finns väl fler förståss :rolleyes:

Det är den jag har köpt.... Och det finns knappast fler med den lacken - ej original....

Du har inte parkerat den där i Hammarby sjöstad några gånger i början av juli? Kollade mina mobilbilder och visst fanns en på pricken likadan där :kär men det finns väl fler förståss :rolleyes:

Tänkte höra vad ni kör med för ställ och hjälm som passar till sport1000?

Jag har en öppen mattsvart jethjälm, googles och solbrillor. Ibland vid kallare väder och längre sträckor en Agv sv-nånting integralhjäm. Har Halvarssons classic jacka + skinnbrallor men vid varmt väder en Belstaffjacka och svarta kevlarjeans. Gillar retro-looken :D

Snart 5 år sedan jag startade tråden. Det har gjorts en hel del med den sedan dess, och den har varit med som reportage i allt om MC.wilma.jpgHakans_Ducati_20110820_14.jpgHakans_Ducati_20110820_10.jpg

Tjena!
Jag vill modifiera bakänden på min sport classic.
Har börjat klistra och klippa lite i papper och tänkte skära ut ett test för och se hur det blir.
Kanske inte blir direkt rätt första gången men man kan ju hoppas:)

Frågan är däremot (eftersom jag är rätt lat) om någon har någon ritning eller en dxf fil som jag kan skära ut som passar mer eller mindre rätt av?

Mvh/ Kanelegon

Har för mej det fanns en färdig mall för rensning av bakdelen på ducati.ms och sportclassic delen. Hittade inte den nu när jag sökte men sitter på mobilen nu också så inte det lättaste :)

Tack för tipset:)
Ska in och kolla runt lite.

Hittade du nåt? Själv har man beställt ny tryckplatta, fjädrar och kåpa till kopplingen :)

Hittade du nåt? Själv har man beställt ny tryckplatta, fjädrar och kåpa till kopplingen :)
tja:)
jo jag hittade från någon paltov racing eller dylikt (kommer inte ihåg riktigt)
Men jag har drabbats av gudomlig inspiration. så har faktiskt börjat utforma en egen...
Blir det skit så blir det haha.
Men känns som om jag vill testa iallefall:)

Kul med lite liv i tråden. På tal om rensade bakdelar, ska försöka ta lite bilder på min monoposto. Kör med fleda bak och watsen blinkers fram, cleant men kanske inte alltid uppenbart att man ska svänga.

Värst vad hojar det var i Växjös omnejd. Ta och träffas ihop nångång snart kanske? Värnamo och Emmaboda är ju inte direkt långt härifrån :)

Fö faen jag är helt klart på om ni skulle vara sugna på köra en runda. hade varit najs att ta vägen ner över jät sen dra gäddviksås ända ner till svängsta:)
Goa kurvor:banana

Självklart ska vi styra upp en träff! Lämpligt är väl att utgå från Växjö och köra en sväng till något trevligt lunchställe.

Låter gött. Gå med i "hojåkare i wexiö" på facebook :)

Haha nu blir jag tråkig.
Jag tillhör den lilla gruppen människor som inte har facebook.

Och nej om det tjatas på mig kommer jag inte att skaffa det NEVER.:D

Hej på er, jag är ny på forumet. Har idag blivit lycklig ägare till den här:
20140416_130751-1.jpg

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...