Ducati Sport 1000 - tråden

srx600

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
staden
Hoj
Ducati Multistrada 1200s, Ducati Paul Smart LE
Köpte nyligen en PS1000LE... under en hel del smuts fanns en fin maskin.... nu ska den varsamt återställas till fint skick men det ska inte bli en primadonna... den ska användas...

Slipade av fegkanterna igår och oj va fint den går i svängarna. Motorn knuffade på bättre än förväntat detta trots att jag är van vid Multistrada 1200s.

PS1.jpg
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Köpte nyligen en PS1000LE... under en hel del smuts fanns en fin maskin.... nu ska den varsamt återställas till fint skick men det ska inte bli en primadonna... den ska användas...

Slipade av fegkanterna igår och oj va fint den går i svängarna. Motorn knuffade på bättre än förväntat detta trots att jag är van vid Multistrada 1200s.

Du har inte parkerat den där i Hammarby sjöstad några gånger i början av juli? Kollade mina mobilbilder och visst fanns en på pricken likadan där :kär men det finns väl fler förståss :rolleyes:
 

srx600

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
staden
Hoj
Ducati Multistrada 1200s, Ducati Paul Smart LE
Det är den jag har köpt.... Och det finns knappast fler med den lacken - ej original....

Du har inte parkerat den där i Hammarby sjöstad några gånger i början av juli? Kollade mina mobilbilder och visst fanns en på pricken likadan där :kär men det finns väl fler förståss :rolleyes:
 

Halcyon

Guest
Tänkte höra vad ni kör med för ställ och hjälm som passar till sport1000?
 

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Ort
Växjö
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Jag har en öppen mattsvart jethjälm, googles och solbrillor. Ibland vid kallare väder och längre sträckor en Agv sv-nånting integralhjäm. Har Halvarssons classic jacka + skinnbrallor men vid varmt väder en Belstaffjacka och svarta kevlarjeans. Gillar retro-looken :D
 

hredgert

hakred
Gick med
6 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono 2004
Snart 5 år sedan jag startade tråden. Det har gjorts en hel del med den sedan dess, och den har varit med som reportage i allt om MC.wilma.jpgHakans_Ducati_20110820_14.jpgHakans_Ducati_20110820_10.jpg
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Tjena!
Jag vill modifiera bakänden på min sport classic.
Har börjat klistra och klippa lite i papper och tänkte skära ut ett test för och se hur det blir.
Kanske inte blir direkt rätt första gången men man kan ju hoppas:)

Frågan är däremot (eftersom jag är rätt lat) om någon har någon ritning eller en dxf fil som jag kan skära ut som passar mer eller mindre rätt av?

Mvh/ Kanelegon
 

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Ort
Växjö
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Har för mej det fanns en färdig mall för rensning av bakdelen på ducati.ms och sportclassic delen. Hittade inte den nu när jag sökte men sitter på mobilen nu också så inte det lättaste :)
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Tack för tipset:)
Ska in och kolla runt lite.
 

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Ort
Växjö
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Hittade du nåt? Själv har man beställt ny tryckplatta, fjädrar och kåpa till kopplingen :)
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Hittade du nåt? Själv har man beställt ny tryckplatta, fjädrar och kåpa till kopplingen :)
tja:)
jo jag hittade från någon paltov racing eller dylikt (kommer inte ihåg riktigt)
Men jag har drabbats av gudomlig inspiration. så har faktiskt börjat utforma en egen...
Blir det skit så blir det haha.
Men känns som om jag vill testa iallefall:)
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Kul med lite liv i tråden. På tal om rensade bakdelar, ska försöka ta lite bilder på min monoposto. Kör med fleda bak och watsen blinkers fram, cleant men kanske inte alltid uppenbart att man ska svänga.
 

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Ort
Växjö
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Värst vad hojar det var i Växjös omnejd. Ta och träffas ihop nångång snart kanske? Värnamo och Emmaboda är ju inte direkt långt härifrån :)
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Fö faen jag är helt klart på om ni skulle vara sugna på köra en runda. hade varit najs att ta vägen ner över jät sen dra gäddviksås ända ner till svängsta:)
Goa kurvor:banana
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Självklart ska vi styra upp en träff! Lämpligt är väl att utgå från Växjö och köra en sväng till något trevligt lunchställe.
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Låter gött. Gå med i "hojåkare i wexiö" på facebook :)

Haha nu blir jag tråkig.
Jag tillhör den lilla gruppen människor som inte har facebook.

Och nej om det tjatas på mig kommer jag inte att skaffa det NEVER.:D
 

CarlJohan

Ny medlem
Gick med
9 May 2014
Ort
Lund
Hoj
2006 Ducati Sport Classic 1000
Hej på er, jag är ny på forumet. Har idag blivit lycklig ägare till den här:
20140416_130751-1.jpg
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top