Ducati Sport 1000 - tråden

sweet! Jag sitter och funderar lite på vilka fotpinnar man ska satsa på, NCRs känns i dyraste laget. Sato är nästan för spaceade för min smak. Nån som har erfarenhet av woodcraft?
 
jag mailade wasp direkt så det e väl från australien. Resten av grejjerna blir nog från usa
 
Jag trodde jag skulle få paketet från wasp i fredags men förhoppningsvis kommer det på måndag. Jag tar lite bilder när det dyker upp iallafall
 
Kittet
IMG_1797.jpg


Vad gömmer sig under tanken?
IMG_1799.jpg


KM filter och Power Commander monterad
IMG_1805.jpg


Som den är nu
IMG_1806.jpg


Planer för framtiden är bruna gummihandtag, brun sadel (mocka eller skinn?), Andra bromsar antingen brembo fyrkolvsok vilka jag redan har eller radiala bromsok. Nya fotpinnar och evt. Zard avgassystem.
 
Last edited:
Kittet
IMG_1797.jpg


Vad gömmer sig under tanken?
IMG_1799.jpg


KM filter och Power Commander monterad
IMG_1805.jpg


Som den är nu
IMG_1806.jpg


Planer för framtiden är bruna gummihandtag, brun sadel (mocka eller skinn?), Andra bromsar antingen brembo fyrkolvsok vilka jag redan har eller radiala bromsok. Nya fotpinnar och evt. Zard avgassystem.

Härligt! Hur mycket märks det? Karaktärsmässigt? Ljudmässigt?

Jag dunkade på en snabbkopplingskontakt till min nya Ctek igår. Ångest över att inte köra mer än vad jag gör...
 
Svårt att säga, den e fortfarande på inkörning så jag har inte vridigt ur den ordetnligt någon gång. Men ljudet blev det rätt stor skillnad på, och det kändes definitivt inte sämre.
 
Hjälp!
Skulle ut o köra med hojen idag men upptäckte att jag inte har någon tomgång. Trodde det var för den var kall så jag körde en sväng men det hjälpte inte. Tycker den går ojämnt och känns klen och tvärdör på tomgång, ibland går den en liten stund men det är knappt och då hoppar den i varv.
Hur ska jag göra för att kolla felet?
 
Fantastiskt snygga hojar. Är det någon som har ett par original styrändsspeglar från Sport 1000 eller Paul Smart över? Letar efter ett par att sätta på min GT.

Vad gäller problemet med svällande tank så verkar jag ha råkat ut för det. Kul att jag verkar vara den enda i Sverige...
 
Fantastiskt snygga hojar. Är det någon som har ett par original styrändsspeglar från Sport 1000 eller Paul Smart över? Letar efter ett par att sätta på min GT.

Vad gäller problemet med svällande tank så verkar jag ha råkat ut för det. Kul att jag verkar vara den enda i Sverige...

Hej Stroganoff,

Trist med tankproblematiken. Verkligen.
Några frågor:

Var brukar du vanligtvis tanka? 95/98 oktan?

Är hojen importerad, isf, varifrån?

Har du kontaktat Ducati Sverige eller någon av landets återförsäljare i ärendet? Eventuell respons skulle vara intressant att ta del av.

Ska kolla i mina lådor efter backspegel. Bör gå att beställa som reservdel/tillbehör annars.

Håll oss uppdaterade.

//Johan
 
Last edited:
Jag fick det ökända slangproblemet på soppapumpen. När jag skruvade ner den så hittar jag en väldigt oroväckande bubbla inne i tanken. Jag skruvade tillbaka allt och kollar och nog har min tank svullnat lite med.
Det sägs att det bara ska bero på högt etanol inehåll. Men är endast tankad med shells v-power. nu har jag inte haft den ett år så jag kan inte svara för dom andra 5 åren.
Frågan är om man ska börja hetsa Ducati här i Sverige för att eventuellt få en ny tank?
 
Jag fick det ökända slangproblemet på soppapumpen. När jag skruvade ner den så hittar jag en väldigt oroväckande bubbla inne i tanken. Jag skruvade tillbaka allt och kollar och nog har min tank svullnat lite med.
Det sägs att det bara ska bero på högt etanol inehåll. Men är endast tankad med shells v-power. nu har jag inte haft den ett år så jag kan inte svara för dom andra 5 åren.
Frågan är om man ska börja hetsa Ducati här i Sverige för att eventuellt få en ny tank?

Shell V-Power is a big no no. Den är sabbad sedan åtminstone ett år tillbaka.

Kolla här: http://www.shellstationer.se/product_info
 
Oj tackar! då blir det inget mer av det skräpet. Frågan är vilken soppa man ska köra på? vems 98 innehåller inte etanol?
 
Last edited:
Nopp, jag har samma problem, håll dig till Statoil 98 oktan för att undvika etanolen..
 
Tillbaka till mitt problem med ingen tomgång och dålig gång på alla varv.
Jag kopplade in datorn till hojen och fick upp följande felkoder:
P0560 System Voltage Malfunction
P0335 Crankshaft Position Sensor A circuit Malfunktion

Italia bike säger att hojen inte har någon sån givare utan man ska byta tps, och biscaya har givaren (som inte finns? eller?) på lager för 900.
Hur göra?
 
Blozzard,

Först och främst:
Jag är definitivt ingen mekaniker, överlåter sådant till auktoriserad verkstad.

Har däremot läst mig till att voltregulatorn är en akilleshäl på flertalet modeller i Ducatis moderna historia. Vad den gör och vilka symptom som uppstår när den ger upp vet jag däremot inte men felkoden innehöll ju ordet "volt". Det faktumet får rättfärdiga denna post.

Svaret finns sannolikt på www.ducati.ms. Sviker inte minnet heter mojängen rectifier på engelska.
Intressant med de dubbla budskapen från två auktoriserade verkstäder :thomasdileva

Håller tummarna för en enkel lösning.

//Johan
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top