Ducati Scrambler-tråden

Så här då phnom!
Med ställning och om man tar bort ställningen men låter fästet sitta kvar. Då monterar man på väskorna på två minuter och slipper den fula ställningen.

Det där såg ju väldigt smidigt ut. Jag skippade de väskorna pga priset och att jag inte hade kunnat använda högra väskan med mitt höga system.
Filar på något att ha på vänster sida. Litet hemmabygge :)
 
Det där såg ju väldigt smidigt ut. Jag skippade de väskorna pga priset och att jag inte hade kunnat använda högra väskan med mitt höga system.
Filar på något att ha på vänster sida. Litet hemmabygge :)

Vad har du för system monterat? (läs lägg upp bild)
 
Det där såg ju väldigt smidigt ut. Jag skippade de väskorna pga priset och att jag inte hade kunnat använda högra väskan med mitt höga system.
Filar på något att ha på vänster sida. Litet hemmabygge :)

Vad är priset på ett par väskor?
 
Det som satte stopp var hasplåten som tog i :p
I övrigt väldigt bra, däcken fungerade utmärkt och var inget hinder till att köra fort. Hängde på i kurvorna i annan grupp men rakan var ju värre :p
 
Nu när jag har tröttnat att ligga som en vimpel bakom kåpan i 300, så vore ju en Full Throttle helt perfekt.
Måste prova en.
 
gulliga hojar, men fattar inte varför ducati fått för sig att ha bakhjulet så långt bakåt nuförtiden.
Ser ut som att de kunnat flytta fram bakhjulet ca 10 cm dvs kortare baksving... vilken wheeliemaskin det hade blitt, wieee :D

Ja jättegulliga. Tror inte den har längre hjulbas än andra hojar i samma klass, snarare kortare. Är nog sadeln/bakram som är kortare? Plus att jag har plockat av bakstänkan vilket gör det ännu tydligare. Sen hade det ju inte varit snyggt alls om svingen var 10 cm kortare. Slanga går ändå:)
 
Last edited:
den har nog som du säger kortare hjulbas än övriga, men jag tycker det känns lite udda med hojar som har ett sånt tomrum mellan hjulet å ramen/motorn..

kanske nån som e grym på PS som kan leka lite så man får se hur det skulle se med kortare sving.
 
Nu när jag har tröttnat att ligga som en vimpel bakom kåpan i 300, så vore ju en Full Throttle helt perfekt.
Måste prova en.

Nu när man köpt en monster 1200 och vid servicen stått o glott på scramblern så håller jag med dig.
Denna hoj är något väldigt speciellt, nästan värt ett byte:huvet
Det är en av det första hojarna som väcker det speciella ha begäret utan att stoltsera med hk.
Fanns det pengar hade jag haft en sådan också i garaget.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top