Ducati Scrambler-tråden

Nu har jag smackat på samma blinkers, blev så sjukt bra och det är värt att upprepas: SÅÅÅ SKÖNT ATT SLIPPA KLÖDDA MED RELÄ!! :tuttar
 
Nu har jag smackat på samma blinkers, blev så sjukt bra och det är värt att upprepas: SÅÅÅ SKÖNT ATT SLIPPA KLÖDDA MED RELÄ!! :tuttar

Gött! Jävligt schysta blinkers eller hur?! Ja det är sjukt skönt att slippa! Najs att de passar helt perfekt i de mindre hålen i fronten också! :crash
 
Gött! Jävligt schysta blinkers eller hur?! Ja det är sjukt skönt att slippa! Najs att de passar helt perfekt i de mindre hålen i fronten också! :crash

Ja de är verkligen i bra kvalité! Inte alls som mycket annat från biltema. Passade perfekt i alla hålen! Ska bara gömma lite kablar imorgon innan jag är färdig :)
Sen ska nya styret på!
 
Väntar bara på att någon ska köpa min hoj så jag kan få plats med en Scrambler.
UE med högt avgas och FT styret står på listan.
 
Uthämtad för en dryg vecka sedan och under intensiv (nåja) inkörning. Skylthållare kortas vid 100-milaservicen, samt montering av Termi. Jäkligt nöjd så här långt!

IMG_2182.JPG

// Magnus
 
Tjenare Scrambleristas! Någon mer än jag som ibland har problem med att indikatorn för neutralt läge INTE lyser när man lagt i friläge? Det har hänt mig ett par ggr under mina första 70 mil. Jag tror att problematiken uppstått när jag 'fipplat' runt kring friläget, tex lagt i friläge, lagt i växel, och därefter lagt i friläge igen. Resultatet blev att min hoj inte startade, trots att jag hade neutral i. Workarounden var så klart att starta med koppling intryckt, men tog en stund innan jag kom på det. // Magnus
 
Tjenare Scrambleristas! Någon mer än jag som ibland har problem med att indikatorn för neutralt läge INTE lyser när man lagt i friläge? Det har hänt mig ett par ggr under mina första 70 mil. Jag tror att problematiken uppstått när jag 'fipplat' runt kring friläget, tex lagt i friläge, lagt i växel, och därefter lagt i friläge igen. Resultatet blev att min hoj inte startade, trots att jag hade neutral i. Workarounden var så klart att starta med koppling intryckt, men tog en stund innan jag kom på det. // Magnus

Inget jag stött på. Be dom ta en titt på detta vid 100milan så löser dom det förhoppningsvis.
 
Ha ha jag var och provkörde en Scrambler idag och det var nog det roligaste jag har kört.
Det kändes först som att grensla en moped och sedan bar det iväg.
WOW vilken karaktär på motorn.
Får jag bara ett vettigt bud på min Tiger så blir det ett byte till denna glädjespruta.
 
Ha ha jag var och provkörde en Scrambler idag och det var nog det roligaste jag har kört.
Det kändes först som att grensla en moped och sedan bar det iväg.
WOW vilken karaktär på motorn.
Får jag bara ett vettigt bud på min Tiger så blir det ett byte till denna glädjespruta.

Jag är MYCKET nöjd hittills, så jag kan bara rekommendera!!!
 
Får man rum med en packrulle på dessa hojjar?

Går själv och funderar på en urban enduro :)

vill kunna weekend toura med den :)
 
Får man rum med en packrulle på dessa hojjar?

Går själv och funderar på en urban enduro :)

vill kunna weekend toura med den :)

Det går nog bra då det funkar fint att åka 2 (iaf mindre dam bakpå). Annars finns det tank och sidoväskor att köpa.

ImageUploadedByTapatalk1435090193.507081.jpg
 
Tjenare Scrambleristas! Någon mer än jag som ibland har problem med att indikatorn för neutralt läge INTE lyser när man lagt i friläge? Det har hänt mig ett par ggr under mina första 70 mil. Jag tror att problematiken uppstått när jag 'fipplat' runt kring friläget, tex lagt i friläge, lagt i växel, och därefter lagt i friläge igen. Resultatet blev att min hoj inte startade, trots att jag hade neutral i. Workarounden var så klart att starta med koppling intryckt, men tog en stund innan jag kom på det. // Magnus

Har haft samma problem med min några gånger, sjukt irriterande. Har även haft ganska många falska neutraler, främst mellan 5-6.

Har snackats en hel del om de två problemen på andra utländska forum också.
 
Haft hojen en vecka nu, 80 mil och service imorgon! Har nog träffat falsk neutral 2 gånger mellan 5 och 6.

I övrigt är det ju en vansinnigt rolig hoj, skaffade en UE med högt termi och FT styre.
Det man kan klaga på är något hala fotpinnar, avsaknad av stålomspunnen bromsslang fram och fjädringen fram. Allt kommer att åtgärdas så småningom är tanken :)
 
Samma här! men det finns assnygga sidoväskor till den som borde räcka om man åker solo iaf.

Pratar vi om
96780421A.png
så rymmer de båda tillsammans bara 16L...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top