Ducati Scrambler-tråden

Idag körde jag hem min nya babe,, stockholm till örebro 21mil i 11+ det var inte bara kan jag lova:rodnar det var friskt

Idag körde jag hem min nya babe,, stockholm till örebro 21mil i 11+ det var inte bara kan jag lova:rodnar det var friskt
Grattis!

Fast 11 grader är ju inte farligt :) på med ett underställ bara.. Våren och hösten är bästa årstiden ju, innan man svettas så fort man kollar på skinnjackan ?

Tack

Det är igentligen inte det, men hadde sommar hanskar.

Nån som vill köpa mina fälgar med röd rand? Ev byta mot ekerhjul + pengar

image.jpg

Här kommer en bild på min :)

Jag som gillar åka grus ska nog dra på en enduro framskärm,, märkte idag att fram däcket skjuter upp grus som man sedan kör på, kan tänka mig att enduro skärmen tar emot de däremot

Last edited:
Jag körde samma vägar som Doolycheck men lyckades inte få några stenskott.
Så antingen är UE skärmen effektiv eller så låg jag före ;)

Är det krångligt att byta blinkers? Trodde det var relativt easy fix.. Pratade dock med desmo idag då jag ville slänga på mindre blinkers bak, men enligt dem var det lite pyssel..

Någon av er här som bytt? Till vad? Och hur stökigt är det? Skulle inte kalla mig själv särskilt teknisk...

JPhenrik och jag var ute och körde igår. Så ni som gillar Scrambles...

DSC_0465.jpg

DSC_0467.jpg

DSC_0469.jpg

DSC_0476.jpg

Är det krångligt att byta blinkers? Trodde det var relativt easy fix.. Pratade dock med desmo idag då jag ville slänga på mindre blinkers bak, men enligt dem var det lite pyssel..

Någon av er här som bytt? Till vad? Och hur stökigt är det? Skulle inte kalla mig själv särskilt teknisk...

Sjukt lätt. Bara koppla in, jag kapade kablarna på originalblinkersarna och använde deras kontakt till de nya. Behövs inget nytt relä eller någonting.

led.jpgled1.jpg

Blir ju lite skillnad...

Last edited:
image.jpg

Fin fredags tur, 60mil har jag åkt nu och börjar bli bekväm med hojen

Jag verkligen älskar den :yoparty

Jag har bytt och tyckte nog fan att det är pyssel.
Du behöver kapa original kablarna och löda på dom nya blinkersena.
Fram så stupade mina i lampsargen varpå jag inte kunde använda vanliga 'hålet'. Jag åkte på att borra upp skruvhålet istället för att få plats.

Ska du byta 'rätt' dvs med kontakterna osv så sitter dom dj-vlarna under tanken....

Så har du tillgång till lödpenna, tenn, krympslang, torx storlek 5 o typ 2, 8as och 10as hylsa, 8mm metalborr samt 1 timmes jobb så är det bara köra ;)
Det tar dock inte 15-20 minuter som Rizoma skriver

Fast det är ju klart det finns ju eltejp istället för att löda osv

Last edited:
Fast det där känns ju aningen överkurs (läs onödigt) ?

Klippa, klämma på en skarv, sen krympslang, eventuellt två storlekar på krympslangen.

Fast det är klart, ska man gå tillbaka till original så är det ju tråkigt och klippa kabeln

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Fast det där känns ju aningen överkurs (läs onödigt) ��

Klippa, klämma på en skarv, sen krympslang, eventuellt två storlekar på krympslangen.

Fast det är klart, ska man gå tillbaka till original så är det ju tråkigt och klippa kabeln

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Så gjorde jag, klämde på vattentäta skarvar. Samt att blinkersarna fram passade perfekt i de mindre hålen som redan finns fram.

Är det någonsin någon som kommer sätta tillbaka originalblinkersarna, som säkert finns att köpa på COOP för 29,90:-?!:)

Så gjorde jag, klämde på vattentäta skarvar. Samt att blinkersarna fram passade perfekt i de mindre hålen som redan finns fram.

Är det någonsin någon som kommer sätta tillbaka originalblinkersarna, som säkert finns att köpa på COOP för 29,90:-?!:)

Sparade mina enbart ifall jag någon gån skulle behöva glödlampan :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman