Ducati PaulSmart1000le

gluffis skrev:
2314648 Dom är tokigt jobbiga att köra dock ;) Man sitter aningen rejsmässigt ;)
En klart läcker rejshoj dock :tummenupp
Paul-Smart-R-11.jpg
 
Besserwisser skrev:
2314652 En klart läcker rejshoj dock :tummenupp

Personligen gillar jag Sport 1000 bättre. Jag har fortfarande lite svårt för den där halvkåpan och föredrar nakna hojar.

Lite synd att man inte får några Öhlinsgrejer på Sport 1000 men de pengarna man sparar på inköpspriset kan man å andra sidan lägga på burkan från Termignoni så får man ett värdigt ljud i alla fall.
 
gluffis skrev:
2314648 Dom är tokigt jobbiga att köra dock ;) Man sitter aningen rejsmässigt ;)
Sitter??? De få lyckliga själar jag sett köra sportclassichojarna har snarare legat raklånga på tanken :hihi
 
smarten finns fortfarande hos återförsäljare, just sverige ska ha fått 12-15 st.

kan bekräfta att körställningen är sportigt kompromisslös, iaf i originalutförande. liknande som på gamla ss-modellen från 70-80tal.

väghållningen är även för ducati i en klass för sig. utrustad med blås, cuts och högre clips är den i mina ögon svårslagen.

redan från fabrik har den en enastående optik, sympatisk motor och generös försäkringsklass.

mina personliga intryck efter 450 mil och (nästan) en hel dag på gotland ring. vurpan var absolut inte hojens fel..........
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top