Jag skall vara tråkmånsen här. Det utstrålar "tysk" ingenjörskonst mer än italiensk design. Allt ser grymt smart och effektivt ut men jag saknar 916-tänket när design ibland fick gå före. Men så har jag passerat 40 och är en bakåtsträvande cyniker...
Däremot tyckte jag att stänkskärmar i plast på S-modellen för 288' var lite snålt.
Höll med ända tills du skrev det där med 916. Maken till hoj som är byggd för att vara snabbmekad i en depå får man väl leta efter. Design kom liksom bara på köpet.
Ni har säkert rätt. Jag tänkte mer på att efterföljaren (999) hade betydligt mer konventionella lösningar som Ducati motiverade med att man gjorde avkall på design jämfört med 916 för att skapa en bätte hoj. Hur det togs emot då vet de flesta...
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |