Ducati Multistrada v4

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Blir nog bra det där! Ska bli kul att höra vad du tycker om den.

Glöm inte att gå med i Ducceklubben!
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Grattis?
Blir nog slagläge för mig när den kommer som ”enduro” vilket skulle förvåna mig om den inte gör.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Grattis?
Blir nog slagläge för mig när den kommer som ”enduro” vilket skulle förvåna mig om den inte gör.
Den finns redan. Den har ju 19" fram nu och endurovarianten har ekerhjul, nobblys, hasplåt och skyddsbågar. Något man specar vid beställning.
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Vilken modell är din ? Har du 17 eller 19" ? svårt att se på bilden. Men en grymt fin cykel är det :tummenupp
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Vilken modell är din ? Har du 17 eller 19" ? svårt att se på bilden. Men en grymt fin cykel är det :tummenupp
Alla har 19" nu. Inget skiljer förutom vad man väljer som tillval. Många Ducatista som gråter blod. Ingen desmo, ingen enkelsving och inget 17" fram. Lite samma tänk som på Multi 950.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Första Duccen jag vill ha som inte enbart talar till hjärtat. Bra prissatt kontra S1000XR också, verkar bli ungefär samma peng med jämförbar utrustning. Med lite ”tur” är andrahandsvärdet på Multin sämre än BMW och blir ett fint begköp om några år.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Första Duccen jag vill ha som inte enbart talar till hjärtat. Bra prissatt kontra S1000XR också, verkar bli ungefär samma peng med jämförbar utrustning. Med lite ”tur” är andrahandsvärdet på Multin sämre än BMW och blir ett fint begköp om några år.
Du kan köpa min. Brukar byta efter max ett par år. Då har den nog gått 4-5k mil. "Bästa pris bror":krama
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Den finns redan. Den har ju 19" fram nu och endurovarianten har ekerhjul, nobblys, hasplåt och skyddsbågar. Något man specar vid beställning.
Naa, den ska ha en riktig tank också, minst 30 liter????
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Haha, hade ju BMW innan och märker en viss skillnad i "tänket" hos Ducati. Beställde bl.a. larm och däcktrycks sensor. Hos BMW monterades detta på fabrik och hojen levererades med detta. Nu kommer grejerna löst lite pö om pö och säljaren får montera. Kränga av och på däck för sensorerna och montera larm som inte har medföljande instruktioner för hur det skall installeras. Va bene:fyllisar
Edit: En sak till förresten. Väskorna levereras senare, men jag har fått låsen som inte är kodade till nyckeln än. Det gör ÅF när jag hämtar väskorna. Mig gör det inget, det mesta får de göra vid 100-mila som ingår i köpet. Blir ganska många timmar för ÅF dock.
 
Last edited:

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Haha, hade ju BMW innan och märker en viss skillnad i "tänket" hos Ducati. Beställde bl.a. larm och däcktrycks sensor. Hos BMW monterades detta på fabrik och hojen levererades med detta. Nu kommer grejerna löst lite pö om pö och säljaren får montera. Kränga av och på däck för sensorerna och montera larm som inte har medföljande instruktioner för hur det skall installeras. Va bene:fyllisar
Edit: En sak till förresten. Väskorna levereras senare, men jag har fått låsen som inte är kodade till nyckeln än. Det gör ÅF när jag hämtar väskorna. Mig gör det inget, det mesta får de göra vid 100-mila som ingår i köpet. Blir ganska många timmar för ÅF dock.
Välkommen till Italien?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Haha, hade ju BMW innan och märker en viss skillnad i "tänket" hos Ducati. Beställde bl.a. larm och däcktrycks sensor. Hos BMW monterades detta på fabrik och hojen levererades med detta. Nu kommer grejerna löst lite pö om pö och säljaren får montera. Kränga av och på däck för sensorerna och montera larm som inte har medföljande instruktioner för hur det skall installeras. Va bene:fyllisar
Edit: En sak till förresten. Väskorna levereras senare, men jag har fått låsen som inte är kodade till nyckeln än. Det gör ÅF när jag hämtar väskorna. Mig gör det inget, det mesta får de göra vid 100-mila som ingår i köpet. Blir ganska många timmar för ÅF dock.
Kan trösta dig med att det är samma med Triumph. ÅF får montera på allt. Jag beställde just TPMS till min förra Street Triple, det var ju jättefräsigt 2013. ÅF lyckades repa bakfälgen rätt ordentligt vid montaget, så jag fick en ny fälg... Och TPMS var ingen höjdare 2013 iaf. Needy som tusan var den och jag fick inte själv sätta vilket tryck som var lagom, så antingen fick jag köra 2,9 bar (stenhårt) enligt boken bak, eller ha en ilsket blinkande lampa.

Hoppas det är bättre nu 9 år senare.

Glömde - Grevens mobila däckverkstad på Knutan var INTE vana vid TPMS märkte jag, så den fick jag i näven, i smådelar. :rofl 700 kr och en omläggning av däcket igen. Ja och en inprogrammering hos ÅF. Som just gått i konken. Nä TPMS och jag, vi är inte vänner. Dessutom kollar jag lufttrycket minst en gång i veckan ändå.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Tror jag behåller min Bimmer ett tag till... ???
Skämt åsido, hoppas du blir riktigt nöjd med hojen. Med lite tur så är allt klart och du har en jäkla krutmaskin att dra runt på när säsongen kickar igång! ??:hojsmilie ?
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Nu har jag kört första turen:yoparty Fyfan vilken hoj, är helt lyrisk! Tog det förstås lugnt och håller mig till max 5000 rpm, men shit pomfritt. Qs/blipper är som smör i alla lägen, lågfartsegenskaper bättre än en gs, känns som den väger max 160 kg när man kör. Låg och körde slalom mellan mittsträcken i över 100 km/h utan ansträngning. WOW:tuttar:yoparty:banana:fyllisar
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top