Josafan
Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Jag funderar ev. på att skaffa mig en Ducati Monster 900, årsmodell 94-99. Har kollat runt lite efter priser och import är inget som skrämmer mig, men det skall vara till rätt pris. Jag har spanat lite på mobile.de och autoscout samt blocket. Jag tycker det verkar svårt att skapa en prisbild av en schysst originalcykel i bra skick. Jag har sökt på forumet och inte hittat det jag söker för, så fråga:
Vad skall man behöva hosta upp för en schysst tidig monster?
Så till andra frågan, de tidiga duccarna kom ju enbart i solida färger(såvitt jag vet), alltså svart, gul, röd. Sedermera kom väl 750:n i silver. Iaf så har jag haft svårt att hitta information om vilka färgkombos som finns. Jag är tyvärr helt såld på Senna-färgsättningen, dvs Mörkgrå metallic med röda hjul, men har fått för mig att denna färg-kombo fanns bara på s-modellerna??? Så frågan lyder:
Vilka färgkombinationer finns till Ducati Monster 900, 94-99?
Övrigt: Fyll gärna på med "bra att veta" köptips, jag vet att det sitter en hel del kunniga ducatister på forumet!!!
PS: Angående val av cykel och årsmodell är fastslaget, inte lönt att kommentera om att jag skall skaffa en insprutare osv osv. Jag har bestämt mig på denna punkt.
Tackar för hjälp!!!
Vad skall man behöva hosta upp för en schysst tidig monster?

Så till andra frågan, de tidiga duccarna kom ju enbart i solida färger(såvitt jag vet), alltså svart, gul, röd. Sedermera kom väl 750:n i silver. Iaf så har jag haft svårt att hitta information om vilka färgkombos som finns. Jag är tyvärr helt såld på Senna-färgsättningen, dvs Mörkgrå metallic med röda hjul, men har fått för mig att denna färg-kombo fanns bara på s-modellerna??? Så frågan lyder:
Vilka färgkombinationer finns till Ducati Monster 900, 94-99?

Övrigt: Fyll gärna på med "bra att veta" köptips, jag vet att det sitter en hel del kunniga ducatister på forumet!!!

PS: Angående val av cykel och årsmodell är fastslaget, inte lönt att kommentera om att jag skall skaffa en insprutare osv osv. Jag har bestämt mig på denna punkt.

Tackar för hjälp!!!