Ducati monster, bra hojval?

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Tjenare allihopa

Har börjat fundera på att byta hoj till en som är lite billigare att försäkra och har fastnat för Ducati monster, så sjukt rå look och jag diggar den korta bakänden samt styret.
Bor i centrala Malmö och kommer mestadels att åka i stan samt lite turer mot kusten.

Så nu till mina frågor

Kommer de 77 hästarna i en 900 att göra mig tillfredsställd? (har inga hoj erfarenheter innan)
Något jag ska kolla efter vid eventuellt köp?
Vanliga brister, stor service (som gärna får vara gjord)?

Last edited:
börjat fundera på att byta hoj till en som är lite billigare att försäkra

Hoj: 929

har inga hoj erfarenheter innan

Huh?

Rolig stadshoj, mindre rolig om du ska ut och gazza med polarna.

Ligga och köra 70mil suger fett!!!!:död

Haha, visste det skulle komma upp :D
Jag bytte till mig en 929'a i vintras mot en bil som jag ej hade nytta av längre och började efter det ta kortet (snart klar).

Så det var alltså ingen hoj jag valde utan det bara blev så...

börjat fundera på att byta hoj till en som är lite billigare att försäkra

Hoj: 929

har inga hoj erfarenheter innan

Huh?

Lite dryg nu kanske, men bättre fråga än att ligga och undra
Varför är den mindre rolig om jag skall ut och leka med polarna?

Mjo, 70 mil är inte ens kul i bil haha.

Rolig stadshoj, mindre rolig om du ska ut och gazza med polarna.

Ligga och köra 70mil suger fett!!!!:död

Last edited:
Haha, visste det skulle komma upp :D
Jag bytte till mig en 929'a i vintras mot en bil som jag ej hade nytta av längre och började efter det ta kortet (snart klar).

Så det var alltså ingen hoj jag valde utan det bara blev så...

Lite dryg nu kanske, men bättre fråga än att ligga och undra
Varför är den mindre rolig om jag skall ut och leka med polarna?

Mjo, 70 mil är inte ens kul i bil haha.

För att familjen kommer tro att du har Parkinsons eller Essentiell tremor.:D
Skakade som faan efter bara 5-6 mil mellan Malmö-Helsingborg

EDIT: Du kommer inte tycka att det är lika roligt att ligga och gazza satan som med en sporthoj. Men att leka i stan och i förorten är respekt:tummenupp Låter gott med ett par riktiga burkar.

Last edited:
Hej!
Lite svårt att svara på huruvida du blir tillfredsställd eller inte....
Provkör, tycker du sen om hur den fungerar på vägen samt att utseendet är det du vill ha så är det bara att köpa.

Vill du ha billigare försäkring så innebär det ofta färre hk, bo på landet och vara gubbe och vissa av dessa parametrar kan man själv styra över :D

Köra hojj i 77mil...kan antagligen vara rena mardrömmen om vädret är sk*t dåligt (kvittar nog vilken MC man sitter på)

Titta inte bara på hk, mc åkning är så mycket mer.

det är en skitbra hoj! Köp min, du blir helsåld direkt.
Den funkar till det mesta förutom försöka köra jämnt med kompisarna på R1 och fireblade, det går på små kurviga vägar men så fort det blir rakt blir man efter, +200 snackar vi nu.
Man sitter bra och avslappnat, håller du 120-130 rakt fram kan du sitta hur långt som helst, jag har en med en lite topp kåpa över lyset och den är suverän. Kurvor och småvägar och bus är vad den är gjord för, även faktiskt så att den lockar lite blickar till sig tack vare sin utstrålning. Köper du en hoj som har lite lull-lull,chip, avgas och luft så kommer du upp i 85-90hk och upp till 130 åker du jämnt med r-hojjarna!!
Jag ska sälja min pga jag saknar min R1, mest för att den är snygg och finns alldeles för mycket kraft i den som jag aldrig använder.
Den finns på blocket och sh, sök på monster 900 Sie-00, en röd med corsetank, öppen koppling, kolfiber, shifttlight, m.m det mesta som går att få....:banana

Super härlig maskin.. Hade haft kvar min om jag hade haft pengar till det. Vridet är bra på låga varv. Riktig bus hoj..

Låter som något jag skulle kunna trivas med!

Någon som vill byta mot min 929 -00? :rolleyes:
Hittat några monster 900 på blocket som jag har fått sånt "måste ha" känsla till.

Super härlig maskin.. Hade haft kvar min om jag hade haft pengar till det. Vridet är bra på låga varv. Riktig bus hoj..

Hittat några monster 900 på blocket som jag har fått sånt "måste ha" känsla till.

hade det inte kommit en mullrande monster och parkerat bredvid mig en solig sommardag hade jag aldrig tagit hojkort. Från den stunden var jag tvungen att skaffa ett monster, kosta vad det kostade ville....
Så det blev först till å traggla sig till ett hojkort och två månader efter att jag fått A-kortet stod ett mattsvart monster på tomten...

Monstret var min första och enda riktiga kärlek i fem år. Sen fick jag knodd och insåg att mitt hojande blivit reducerat till uteslutande pendling så då sålde jag monstret till en ny ung entusiastisk ägare och köpte mig en gubb-pendel-hoj.

Min nya versys är lika tråkigt "praktisk" som Monstret är makalöst snygg, go, välljudande och rolig.

Fan, nu fick jag en tår i ögat.

hade det inte kommit en mullrande monster och parkerat bredvid mig en solig sommardag hade jag aldrig tagit hojkort. Från den stunden var jag tvungen att skaffa ett monster, kosta vad det kostade ville....
Så det blev först till å traggla sig till ett hojkort och två månader efter att jag fått A-kortet stod ett mattsvart monster på tomten...

Monstret var min första och enda riktiga kärlek i fem år. Sen fick jag knodd och insåg att mitt hojande blivit reducerat till uteslutande pendling så då sålde jag monstret till en ny ung entusiastisk ägare och köpte mig en gubb-pendel-hoj.

Min nya versys är lika tråkigt "praktisk" som Monstret är makalöst snygg, go, välljudande och rolig.

Fan, nu fick jag en tår i ögat.

Bra skrivet, fick samma känsla när jag såg ett monster första ggn.. var över 10 år sen och jag satt i bilen på väg hem från jobbet och vid ett rödljus mullrade det upp ett monster brevid mig. kommer ihåg att jag tänkte "fan vilken hoj" ville ha en direkt.. Kärlek vid första ögonkastet :krama

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla