Ducati monster, bra hojval?

hur funkar monster för långa.. är 192. har funderat lite på en oxå

Trots att jag brukar rekommendera Monster till höger och vänster går det inte att förneka att monster är en väldigt liten hoj. Det är en av de lägsta hojarna så det är inte omöjligt att det är sisådär med komfort för någon som passerat 190. Jag antar att du måste testa men den är som sagt liten.

Rolig stadshoj, mindre rolig om du ska ut och gazza med polarna.

Ligga och köra 70mil suger fett!!!!:död

Gazza med polarna beror ju en del på vad de kör för hoj med, har de enbart klass 7 hojar kan det lätt bli segt men annars så e det väl inte värre än nån annan hyffsat pigg hoj.

Angående 70mil e det ju väldigt personligt, kört 130mila etapper med min 900 ... så 70 mil e nada. Allt e en fråga om inställning och hur kinkig man e.
Vad man själv tycker e kul och acceptabelt ...

Frugan har provat lite olika hojar och bara en har fastnad DiReCkt och det är Ducati Monster. En S4 med Termignoni och en massa kolfiber, annars får det vara.

S4 e trevligt med betydligt mer klipp i.
Tyvärr försvinner ju billig försäkring som argument med S4:an samt att underhållet på 4-ventilarna e dyrare än 2-ventilarna.

Last edited:
Kommer att köra ner hojen från mina föräldrar i Falun när kortet är taget. så då har jag en 70 mils resa att inse om jag gör ett misstag eller inte hehe.

Då är mitt tips att du inhandlar en sådän här (
Vindruta) från Louis.de för 20 euro! :tummenupp
Jag köpte en sån och det gjorde en hel del för komforten när man skulle sträckköra om man nu kan tala om komfort vid sträckkörning på ett monster.

Den lyfter iaf upp fartvinden hyffsat så man blir av med huvuddelen av vinden från överkroppen...

Den tar ca 2-3 minuter att montera av och på så man kan använda dem när man skall köra lite längre sträckor.

10006508_810_ANW_FR_05.JPG

Last edited:
Kommer att köra ner hojen från mina föräldrar i Falun när kortet är taget. så då har jag en 70 mils resa att inse om jag gör ett misstag eller inte hehe.

Ciao
Om du kör lagligt så kommer du nog att bli mindre trött med en monster än en 929:a

Då är mitt tips att du inhandlar en sådän här (
Vindruta) från Louis.de för 20 euro! :tummenupp
Jag köpte en sån och det gjorde en hel del för komforten när man skulle sträckköra om man nu kan tala om komfort vid sträckkörning på ett monster.

Den lyfter iaf upp fartvinden hyffsat så man blir av med huvuddelen av vinden från överkroppen...

Den tar ca 2-3 minuter att montera av och på så man kan använda dem när man skall köra lite längre sträckor.

10006508_810_ANW_FR_05.JPG

Vad fan är det där? Komfort= åk diplomatbil

Vad fan är det där? Komfort= åk diplomatbil

Ska killen köra 70 mil på sitt monster så är min rekomendation att skita i posörlooken för en dag. Som jag skrev. Vindavvisaren tar 2 minuter att slänga på och är värd "skammen" om man skall ligga och nöta motorväg...

Monster och kvinnor skall vara nakna i så hög utsträckning som möjligt men vid vissa tillfällen måste man se till det praktiska och låta dem kyla sig en aning,

Vad fan är det där?

Är du fortfarande för att jag sågade dit försäkringsbolagsförslag? :hihi Jag låååvar att inte kissa i dina flingor igen.

Alla har väl olika smak om vad som är snyggt??

Fast det finns nog ingen som rekomenderar en sån där pryl för att det är snyggt. Det var mitt svar på killens inlägg om att han ska köra hem hojen från Falun vilket gav en resa på 70 mil.

Last edited:
Fan, nu fick jag en tår i ögat.

:hihi samma här, har haft 750ss och 900ssie,..

Kasta dit ny box, nya burkar och byt ut kopplings kåpan så det ljuva ljudet kommer fram. Finns fan inget bättre än koppling kling och desmo muller. Kommer aldrig att glömma det när man startade upp 900:an i en p-garage, vilket ljud !! Till och med grann bilarnas larm gick igång :tungan

Vet en polare som körde till Pamplona och tbx med en förknasar 900 så....
Jag tycker att det suger fett att köra 70 mil med en 1098 eller HYM också. Tror att Monster med lilla framkåpan är nog lika bekväm / obekväm som en SBK. Det är lite legend och karaktär över Monster...Fast jag skulle nog satsa på en vattenkyld modell. Jag hade en 900 2002 som första hoj och den räckte egentligen, men skillanden mot en 996 Monster var för påtaglig.

:hihi samma här, har haft 750ss och 900ssie,..

Kasta dit ny box, nya burkar och byt ut kopplings kåpan så det ljuva ljudet kommer fram. Finns fan inget bättre än koppling kling och desmo muller. Kommer aldrig att glömma det när man startade upp 900:an i en p-garage, vilket ljud !! Till och med grann bilarnas larm gick igång :tungan

Det blev en Monster 696:a i lördags tyvärr med våtkoppling men dom rostfria termisarna låter underbart gött även om den är liten.
Kika in på mina garagebilder så ser du den store med rcm racing kopplingskåpa och under där skymtar jtr corse slirkoppling... klingar gott

Jag har kört 2 st 600-milsturer i Europa (14dgr) med mina monster (620Sie & S2R1000)
Det är väl ingen ergonomisk höjdare, men jag skulle inte hellre göra det med en sportmoppe:näsblod (Multistradan däremot, men det handlade ju inte tråden om)

Last edited:
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...