Ducati Monster 950

Totaldiss. Sista riktigt snygga duccen byggdes för sisådär 15-20 år sedan så iofs inte heller särskilt förvånande.

Problemet i stort med dagens hojar är just att de tekniskt sett är fenomenalt bra skapelser och ofta riktigt roliga att köra. Men utseendet och den ofta totalt könlösa identiteten det medför gör ju att den absoluta merparten av dem ändå förblir helt ointressanta.
Va??
Dom har ju hur många sjukt snygga modeller som helst som är nyare än det, men denna är fan ett magplask utan dess like.
 
Va??
Dom har ju hur många sjukt snygga modeller som helst som är nyare än det, men denna är fan ett magplask utan dess like.

Det är OK att ha olika tycke och smak.

Nu är kanske inte matte min starkaste sida, men den sista riktigt snygga ducatin var GT 1000. Favoritmodellerna är alla från 80 och 90-talen. (Gäller iofs inte bara Ducati utan de flesta andra märken).
 
Inte ett gram fett, gillart!

Det blir ju om inte annat en grym kontrast när man själv kränger upp sin blekfeta lekamen på den. Undrar om man klarar få stöveln över kutsen i ett 15 år gammalt skinnställ som redan som nytt var svårt att knäppa och bära med värdighet eller om det blir klassiska svarta bromsmärke från stövelsulan?

Ett monster skall väl fö vara 2-ventils luftkylt och ha fackverksram? Framtunga designer med ”eftermoterad ful lampa” har ju alla andra.
 
Det är OK att ha olika tycke och smak.

Nu är kanske inte matte min starkaste sida, men den sista riktigt snygga ducatin var GT 1000. Favoritmodellerna är alla från 80 och 90-talen. (Gäller iofs inte bara Ducati utan de flesta andra märken).

Givetvis! annars vore det ju tråkigt.
Men om man tycker att dom inte har byggt några snygga hojar på 15 år så är det ju ingen direkt överaskning att man inte gillar denna heller.
Men för mig som älskar många av deras hojar och särskilt Monstren så är detta en oerhörd besvikelse.
 
Ett monster skall väl fö vara 2-ventils luftkylt och ha fackverksram? Framtunga designer med ”eftermoterad ful lampa” har ju alla andra.
Amen!
 
Varför finns det inga tester med engelskspråkiga tidningar på Youtube ännu?
Det finns tyska, franska tidningar med videos och några Youtubers som fått testa hojen. Men inga av de stora tidningarna har lagt upp nått ännu ?!?
De brukar vara riktigt snabba med videos annars.
 
Ser väl helt ok ut. Tyvärr har den ju, som så många andra hojar, en tvåcylindrig pruttmaskin vilket gör att den går fetbort.
 
Ser väl helt ok ut. Tyvärr har den ju, som så många andra hojar, en tvåcylindrig pruttmaskin vilket gör att den går fetbort.
Nu är ju definitionen av Ducati generellt att det är tvåcylindrigt så det kan väl knappast vara nåt att bli besviken på eller?
 
Varför finns det inga tester med engelskspråkiga tidningar på Youtube ännu?
Det finns tyska, franska tidningar med videos och några Youtubers som fått testa hojen. Men inga av de stora tidningarna har lagt upp nått ännu ?!?
De brukar vara riktigt snabba med videos annars.
Brukar inte de engelska testkörningarna vara filmade i Spanien om de görs så här års? Det skulle ju kunna vara begränsade möjligheter till med det i år pga rådande läge. Att det, för deras del, finns båda Covid och ett avståndstagande till EU att ta hänsyn till lär väl knappast göra saken enklare heller.
 
Brukar inte de engelska testkörningarna vara filmade i Spanien om de görs så här års? Det skulle ju kunna vara begränsade möjligheter till med det i år pga rådande läge. Att det, för deras del, finns båda Covid och ett avståndstagande till EU att ta hänsyn till lär väl knappast göra saken enklare heller.
De testade ju nya Hayabusa i veckan på hemmaplan. Så nog borde det gå att få dit hojar.
Men du har nog rätt att det är på grund av C19
 
Söt. Påminner ju faktiskt inte så lite om ett bältdjur. En kraftigt underskattad inspirationskälla för hojdesign, f ö...



1617482117705.png
 

Passade på att provköra nya Monstern igår på IBC demodag. Svinkul hoj och det känns att den är lätt! Lätt på framhjulet också. Jag tycker att den har Ducati DNA och i svart är den riktigt läcker. Dock kan nog tycka att den kanske inte borde hetat Monster. Hur som haver blev jag glad att köra den. på nått sätt tycker jag att den närmat sig Hypermotarden i busighet...

Provkörde även Streetfigher V4 S. Självklart gick den som ett skållat troll men hojen lämnade inget habegär. Lite som att köra Porsche Gt2 RS till jobbet inne i stan... Totalt omöjlighet att nyttja potentialen öht. Samt så har den inget läckert motorljud såsom Tuonon...
 
Eftersom jag inte är skadad av arvsynd och är ny-motorcyklist tyckte jag; ”fan va fet den nya monstern är, mycket modernare och mer atletisk än den gamla”. Så jag klippte en. Och den är helt underbar att köra. Men referensramarna är snäva så kan inte avgöra hur bra den är relativt sett annat.
 
Eftersom jag inte är skadad av arvsynd och är ny-motorcyklist tyckte jag; ”fan va fet den nya monstern är, mycket modernare och mer atletisk än den gamla”. Så jag klippte en. Och den är helt underbar att köra. Men referensramarna är snäva så kan inte avgöra hur bra den är relativt sett annat.
Grattis till en jävligt fin hoj som bjuder på äkta ducatifeeling!

Upp med lite bilder.
 
Desmo och IBC lägger ju ut bilder när dom säljer hojar och det verkar ju vara en helt del av denna modell.
Jag kan fortfarande inte förlika mig med designen.
 
Desmo och IBC lägger ju ut bilder när dom säljer hojar och det verkar ju vara en helt del av denna modell.
Jag kan fortfarande inte förlika mig med designen.
Misstänker att Ducati lockat till sig en hel del ”första-hojen-köpare” de senare åren. Tidigare krävde det ju sin man att hantera och underhålla en Ducati, men det känns som om de tilltalar en bredare kundkrets nu för tiden. Detta sker såklart på gott och ont och många av oss som uppskattade yxigheten i motorgången och den unika designen på tidigare modeller har nog lite svårare att acceptera att de blivit mer mainstream.
 
Desmo och IBC lägger ju ut bilder när dom säljer hojar och det verkar ju vara en helt del av denna modell.
Jag kan fortfarande inte förlika mig med designen.
Håller med dig..efter att ägt M821 och en M1200 skulle det kännas som att köpa en Suzuki Gladius med ett Ducati märke på. Den känns helt fel för mig iaf.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top