Ducati Monster 950

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hiss eller diss?

Själv ryggade jag tillbaka rejält när jag såg bilderna, kanske ser den bättre ut i verkligheten?
Men spontant tycker jag den har tappat hela sin identitet..

Monster 950.jpg
 
Sista snygga monstret var s2r :kär
Dom skulle behållit fackverksramen. Tycker det är den som gjort monstret attraktiv. Vacker fackverksram utan massa kåpor som döljer den. Nån gång ska där stå en ducati med fackverksram i mitt garage.
 
  • Gilla
Reaktioner: DmS
Hiss. skrivbordsbild nu.

Nu när jag gluttat mera ser det ut som den saknar kolfiberdetaljer. Framstänkan liksom insugsattiraljer i karbonstuk skulle piffa upp. styrändsmirrors. en xtravagant designad ruta m m. välljudsröret bak tycker jag ser lyckat ut. t o m priset verkar rätt.
 
Last edited:
Säkert jätterolig, men jag har svårt att förlika mig med den.
Sen stör jag mig på att man monterat bromsslangen mellan oken fram i bakkant av skärmen.
Skäms!
 
Last edited:
Säkert jätterolig, men jag har svårt att förlika mig med den.
Sen stör jag mig på att man monterat bromsslangen mellan oken fram i bakkant av skärmen.
Skäms!

Håller med, för bästa bromsverkan skall den dras kortaste vägen genom fälgen.
 
och Diss.. tyckte den var ful, säkert funktionell!
 
Ja - vad säger man?
Det är säkert en väldigt fantastisk motorcykel men jag kommer aldrig att köpa en och , vill egentligen inte erkänna detta men.., jag blir inte ens sugen på att provköra!
I det visuella kan inte någon identitet spåras och hade någon sagt att denna tingest var konstruerad och tillverkad i Japan...Kina eller Korea hade jag vid en första snabb blick inte funnit anledning att tvivla.

Kanske kommer den därför , bland annat i alla fall... , bli en riktig storsäljare - sannolikt har man koll på målgruppen som har mer pengar över att köpa identitet för än koll på - och intresse för den till märket-ursprungsorten kopplade kulturhistorien.
Måhända är allt gott så men själv tappar jag intresset....
Och förvånas fortfarande över att man tycks ha börjat producera motorer som faktiskt behöver ventilfjädrar igen...även om det gäller en annan modell!
 
Last edited:
Diss!
Den ser riktigt bra ut. Men! Den ser ut som kärleksbarnet mellan en mt-09 och vitpilen. Helt identitetslös.

En monster ska ha fackverksram. PUNGt!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
-Ja den liknar allt annat i samma klass. Det saknas verkligen Ducati-identitet. Hoppas bara den låter som en Ducati ska göra..
 
Undrar om storebror Monster 1200 går samma öde till mötes...

Vafan, verkar som 1200:an utgår från sortimentet... Wtf..
 
Last edited:
Nu måste jag hitta en fin Paso och en 999 så de vackra Ducatihojarna blir bevarade.
 
Ja jäklar vilken trist hoj. Är det en asiatisk praktikant som fått rita denna hojen? Visst, coolt med det ”ramlösa” konceptet rent tekniskt men utseendet blir ju väldigt karaktärslöst.
 
Wow, snacka om att tappa sin identitet. Gillade framlyktan när jag såg den rakt framifrån men exakt allt annat är... vet inte ens vad jag ska kalla det. Meh. Bara ytterligare en identitetslös japansk hoj. Vad synd och otroligt klantigt.
 
Totaldiss. Sista riktigt snygga duccen byggdes för sisådär 15-20 år sedan så iofs inte heller särskilt förvånande.

Problemet i stort med dagens hojar är just att de tekniskt sett är fenomenalt bra skapelser och ofta riktigt roliga att köra. Men utseendet och den ofta totalt könlösa identiteten det medför gör ju att den absoluta merparten av dem ändå förblir helt ointressanta.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top