Hej alla hojåkare.
Jag är på jakt efter en ny hoj och har kikat lite på Ducati monster.
För två år åkte jag på en triumph TT - 00 helsvart strypt till 25kw under den sommaren.
Jag sålde den året därpå och har varit hojlös sedan dess.
Förra hösten blev jag 21 och har haft mitt a-begrsänade i 2år i september. Problemet är följande, ska jag vänta till september och åka strypt hela denna sommar igen ? Eller försöka köra upp direkt och eventuellt misslyckas och förlora 1000 kronor?
Hur går ducati monster strypt? Och jag vill minnas att jag har hört lite negativa saker om deras 750cc ? Några åsikter om den?
Den ducati jag blivit intresserad av är följande
http://www.blocket.se/vi/11908973.htm
Om jag nu skulle bestämma mig för att köra upp igen, tycker ni det är ett alternativ att jag köper en ducati, tränar lite på den i området för att sedan köra upp på den ? (Har fått för mig att det borde vara rätt enkelt att klara manöver testen på en monster?)
Om jag bestämmer mig för att åka strypt för att bespara mig lite problem kommer jag köpa strypning från www.mckompaniet.se
Följer det med nån slags instruktion hur man monterar strypningen när man köper av dom ?
Jag har läst massor på forumet om monster och har läst mycket blandade uppfattningar. Jag kommer säkert åka mest i stan och mindre på landsväg. Men att åka på fullblods sport lockar ju såklart också. Då inte som strypt igen! Då är alternativet att köra upp men då måste det ju bli på en helt okänd cykel då det knappt går att klara manöver testen på en sport hoj (kryp åkningen).
Btw, min triumph gick faktiskt helt okej som 25kw. Jag fick upp den i 200 efter mycket om och men
Men jag vill minnas att jag plågades lite av körställningen.
Jag är 180 cm lång och ganska liten i kroppen. (uppfattas som kort)..
Nu vart det ett ganska lulligt inlägg men lite tankar om ducatin och mitt uppkörnings/strypnings problem skulle var auppskattat.
Mvh /M
Jag är på jakt efter en ny hoj och har kikat lite på Ducati monster.
För två år åkte jag på en triumph TT - 00 helsvart strypt till 25kw under den sommaren.
Jag sålde den året därpå och har varit hojlös sedan dess.
Förra hösten blev jag 21 och har haft mitt a-begrsänade i 2år i september. Problemet är följande, ska jag vänta till september och åka strypt hela denna sommar igen ? Eller försöka köra upp direkt och eventuellt misslyckas och förlora 1000 kronor?
Hur går ducati monster strypt? Och jag vill minnas att jag har hört lite negativa saker om deras 750cc ? Några åsikter om den?
Den ducati jag blivit intresserad av är följande
http://www.blocket.se/vi/11908973.htm
Om jag nu skulle bestämma mig för att köra upp igen, tycker ni det är ett alternativ att jag köper en ducati, tränar lite på den i området för att sedan köra upp på den ? (Har fått för mig att det borde vara rätt enkelt att klara manöver testen på en monster?)
Om jag bestämmer mig för att åka strypt för att bespara mig lite problem kommer jag köpa strypning från www.mckompaniet.se
Följer det med nån slags instruktion hur man monterar strypningen när man köper av dom ?
Jag har läst massor på forumet om monster och har läst mycket blandade uppfattningar. Jag kommer säkert åka mest i stan och mindre på landsväg. Men att åka på fullblods sport lockar ju såklart också. Då inte som strypt igen! Då är alternativet att köra upp men då måste det ju bli på en helt okänd cykel då det knappt går att klara manöver testen på en sport hoj (kryp åkningen).
Btw, min triumph gick faktiskt helt okej som 25kw. Jag fick upp den i 200 efter mycket om och men

Men jag vill minnas att jag plågades lite av körställningen.
Jag är 180 cm lång och ganska liten i kroppen. (uppfattas som kort)..
Nu vart det ett ganska lulligt inlägg men lite tankar om ducatin och mitt uppkörnings/strypnings problem skulle var auppskattat.
Mvh /M
