Ducati Monster 620i.e

Kolla på Bilsport-Mc...där räcker det med ditt personnummer, hojmodell, körkortsår samt bostadsområde...

Du kan även prova att söka på ämnet... :-)

/Linda

Kolla gärna under rubriken; försäkringar oxå...

Är det någon speciell färg du är ute efter? Jag såg nämligen en 620 Dark -03, 800 mil, finns i Gbg, för 63000:- som ligger ute på Blocket...skulle själv ha tittat på den i morgon, men jag har bestämt mig för att köpa en splitter ny Monster S2R efter att ha varit på mässan å drömt mig bort. Lite dyrare blir det ju...men pengar är till för att spenderas! :-)

/Linda

Som sagts tidigare kolla med Bilsport Mc
Dom är billigast för dom 2 Monster som jag
o min sambo äger "S4 o 620"

Hur den fungerar strypt kan jag inte svara på
för det har jag aldrig provat på

Tänk på att kammremmarna skall vara bytade om
när den är 2 år eller rullat 2000 mil

Lycka till i ditt sökande :tummenupp

Bilsport och MC var billigast när jag var spekulant våren -04. En arrogant handlare och lite klen motor gjorde dock att det blev en Yamaha istället. Men snygga är de.... :) Hade jag 60k så skulle jag allvarligt överväga en beggad 800/900....mycket mer mos och karaktär i motorn till minimal merkostnad försäkringsmässigt.

Örnie skrev:
Äntligen har jag bestämt mig. Det blir till att köpa en Ducati Monster 620i.e

Någon som vet vilket försäkringsbolag som har lägst premie?
(Gärna om någon kunde skicka regnr så man kan göra prisberäkning)
Hur funkar 620i.e strypt till 25kw?
Vilken årsmodell är att rekommendera? 02 - 05? (runt 60 000)

Annat smått och gott som man borde veta välkomnas gladligen!

Jag var och provade några sådana förra försommaren när jag var spekulant.
Jag tycker den har lite för tunn motor...för lite mos så det blev en Suzuki SV 650 S istället. Nästan samma typ av motor men starkare och bättre register.
Har inte provat någon strypt men det lär inte vara någon rolig upplevelse.

Mvh Kristoffer.

Örnie skrev:
Äntligen har jag bestämt mig. Det blir till att köpa en Ducati Monster 620i.e

Någon som vet vilket försäkringsbolag som har lägst premie?
(Gärna om någon kunde skicka regnr så man kan göra prisberäkning)
Hur funkar 620i.e strypt till 25kw?
Vilken årsmodell är att rekommendera? 02 - 05? (runt 60 000)

Annat smått och gott som man borde veta välkomnas gladligen!

Varför ska du strypa? Mellan kort? Hur som helst tar inte försäkringsbolagen hänsyn till om hojen är strypt när det kommer till försäkringspremien. Man får alltid betala för ursprungseffekt. :(

Kollade med dem idag..

en -03 Ducati Monster 620 kostade 4900 helf/år
en -03 Ducati Monster 900 kostade 8000helf/år

Är det värt pengarna tycker ni? Den ska rulla 1½år innan strypningen tas bort

sen är ju självrisken 10 000 :fatta! Tjejer har 3000... :huvet

Örnie skrev:
Kollade med dem idag..

Shit vilket bolag var det? Och vilken försäkring? Jag ger ca 7000 hel/år på min 600 dark från 98 och jag bor i oxå göteborg.

Örnie skrev:
Kollade med dem idag..

Hmm...det var ju en viss skillnad det måste jag medge :confused: vilket bolag kollade du med?

Men ja, jag tycker det är värt pengarna. 620 är charmig men motorn kan inte matcha resten av hojen. 800/900 är en helt annan hoj.

Mekzon skrev:
Varför ska du strypa? Mellan kort? Hur som helst tar inte försäkringsbolagen hänsyn till om hojen är strypt när det kommer till försäkringspremien. Man får alltid betala för ursprungseffekt. :(

Kolla med IF. Min sambo hade sin M600 försäkrad där och de gick på den strypta effekten. Hon sålde den vidare förra året och nya ägaren fortsatte med IF och även han fick försäkring på strypta effekten.

jag förklarade för försäkringsbolaget att den var ostrypt rätt att det stod i papprena att den var strypt jusst för att slippa problem vid en ev. krash. men den kostar inte mer än 5100 hel/hel

Monstrer 620 är en fin hoj, Absolut rätt val.

Bilsport & MC brukar ha braq premier.
Tennant gillar småmonster.
Folksam gillar dem inte så mycket.

Årsmodell spelar ingen större roll.. Så länge det inte är en "DARK".
du kan PM´a Betsy (finns på forumet) som skall sälja sin Monster 620.. fin hoj som gått lagom och servad och väl omhändertagen..

Mekzon skrev:

Bilsport & Mc försäkrar hojjar med stryp effekt!! Jag hade min Monster 600 hos dem för 2 år sedan och det gick hur bra som hellst! Men du MÅSTE ha mellanklasskörkort, annars går dom på fulleffekt!

Köp hojjen!!! Jag var hur nöjd som hellst med min 600:a och 620´n ska ju knappast vara sämmre, så jag tycker helt klart att du ska köpa (och självklart gå med i www.ducceklubben.org där alla COOOLA killar och tjejer hänger) :2cool !

Last edited:
Örnie skrev:
Kollade med dem idag..

Är det Bilsport & Mc som könsdiskriminerar?? Hur är det med era åldrar, om hon är äldre så är det ju förståligt att hon har en lägre självrisk (över 24år tror jag självrisken blir betydligt mindre) men annars har dom ingen rätt att ha olika självrisks-nivåer beroende på kön!! Du borde ta upp det med dom och höra av dom har att säga till sitt försvar!!

amullo skrev:
Monstrer 620 är en fin hoj, Absolut rätt val.

Bilsport & MC brukar ha braq premier.
Tennant gillar småmonster.
Folksam gillar dem inte så mycket.

Årsmodell spelar ingen större roll.. Så länge det inte är en "DARK".
du kan PM´a Betsy (finns på forumet) som skall sälja sin Monster 620.. fin hoj som gått lagom och servad och väl omhändertagen..

Vad är skillnaden mellan en "Dark" och en vanlig när det gäller försäkringen???

Min polare hade en 620 ie. Den är snygg, dyr, liten och motorsvag. Är man lång ser man löjlig ut på den och motorn är segare än kola. Priset matchar inte det man får rent motormässigt, men allt handlar ju iofs inte om motorstyrka.

Jag tror att det är en bra nybörjar-/pendlar-/glida-runt-hoj som man relativt snabbt kan tröttna på, men det goda andrahandsvärdet gör ju att man inte behöver oroa sig när man vill byta upp sig, tror min polare sålde sin 620 för samma pris han köpte den för ett år senare.

Jag hade iofs lagt mina pengar på en Triumph Speed Triple och fått kvadriljoner fler hästar i motorn för samma pris (nästan) :).

gixxxerracing skrev:
Vad är skillnaden mellan en "Dark" och en vanlig när det gäller försäkringen???
Antagligen ingen, men dark-varianten har väl lite billigare komponenter (minns dock inte vilka). En lågpris-variant så att säga.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN