Ducati monster 1200 S pålitlighet?

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Har kört över 10.000 mil Ducati och aldrig haft ett problem. Att deras motorcyklar skulle rasa var och varannan kvart är en seglivad myt. Oftast pådriven av dom som aldrig ägt en. En modern Ducati har god tillförlitlighet.

Monster 1200 är väldigt trevlig (även om mitt hjärta bankar hårdare för den gamla luftkylda spisen) men jag tycker nog också du ska överväga en R om du köper nytt. Öhlins och mumma.
Detaljstuderade en sådan på Italian Days på Rudskogen i helgen, det är en RUGGIGT läcker hoj :D

Sen tycker jag inte alls det är korkat att köpa nytt. Har precis bytt min Multistrada iår till en ny, inbyteshojen var också nyköpt av mig. Man lever fan bara en gång liksom. :)

Min verkstadsrekommendation är Biscaya i Hol.
 

Lussebulle

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2015
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory -17
Har kört över 10.000 mil Ducati och aldrig haft ett problem. Att deras motorcyklar skulle rasa var och varannan kvart är en seglivad myt. Oftast pådriven av dom som aldrig ägt en. En modern Ducati har god tillförlitlighet.

Monster 1200 är väldigt trevlig (även om mitt hjärta bankar hårdare för den gamla luftkylda spisen) men jag tycker nog också du ska överväga en R om du köper nytt. Öhlins och mumma.
Detaljstuderade en sådan på Italian Days på Rudskogen i helgen, det är en RUGGIGT läcker hoj :D

Sen tycker jag inte alls det är korkat att köpa nytt. Har precis bytt min Multistrada iår till en ny, inbyteshojen var också nyköpt av mig. Man lever fan bara en gång liksom. :)

Min verkstadsrekommendation är Biscaya i Hol.

Skönt att höra, man vill ju spendera så lite tid som möjligt på verkstan och så mycket tid som möjligt på vägen istället! Gämförde försäkringskostnaden för S och R, 9000kr mer årligen för R så det tar i lite, dyrt när man är ung! Googlade på verkstaden och ser ju fint ut, relativt nära också och ser ut som man kan åka dit och provköra lite.

Jag är 189 och kör Monster 1200s. Jag har investerat i en högre sadel och bytt ut mitt styre mot ett
Rizoma M009b? (någonting). Sen så om du funderar på att köra bana så är gaffelen för mjuk för en 90kg+ förare och fotpinnarna tar i kurvorna. Då är nog Monster R ett bättre val. Annars är det en härlig hoj och min har funkat bra. Batteriet är nerstoppat i swingen och svårt att komma åt om du ska installera kontakt för att ladda batteri på vintern. Ducati säljer en egen batteriladdare men den går på 800 om jag mins rätt.

Ventiljustering brukar vara dyrt. Mina årsservicear har änsålänge kostat ca 2500.

Är 188 och väger runt 74kg så det ska nog gå. Och med alla andra omkostnader inräknat så känns 2500 för service inte så farligt per år.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Har en monster 1200s- 15 och den har idag rullat ca 600 hårda:banana:3freak mil.
Det enda som spökat var att jag fick byta bromspumpen då den sa upp sig, och detta får vi nog skylla på brembo för ( m50 bromsar) men det gick på garanti.
Sen är bakdäcket slut= pirellis fel
Annars är jag väldigt nöjd och lider inte av fot problemet då det sitter termis på den.
Väger du mycket så behöver du kraftigare fjädrar fram då ducati anpassat dessa för Italienare i flippflopp o speedos :brinnerup
 

Lussebulle

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2015
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory -17
Har en monster 1200s- 15 och den har idag rullat ca 600 hårda:banana:3freak mil.
Det enda som spökat var att jag fick byta bromspumpen då den sa upp sig, och detta får vi nog skylla på brembo för ( m50 bromsar) men det gick på garanti.
Sen är bakdäcket slut= pirellis fel
Annars är jag väldigt nöjd och lider inte av fot problemet då det sitter termis på den.
Väger du mycket så behöver du kraftigare fjädrar fram då ducati anpassat dessa för Italienare i flippflopp o speedos :brinnerup

Vad fick du ge för ditt termi? Helsystem eller slipon och behövs det mappas om när man byter? Har tittat på både termi och akra och termi verkar ju kosta det dubbla..
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Skönt att höra, man vill ju spendera så lite tid som möjligt på verkstan och så mycket tid som möjligt på vägen istället! Gämförde försäkringskostnaden för S och R, 9000kr mer årligen för R så det tar i lite, dyrt när man är ung! Googlade på verkstaden och ser ju fint ut, relativt nära också och ser ut som man kan åka dit och provköra lite.

Är 188 och väger runt 74kg så det ska nog gå. Och med alla andra omkostnader inräknat så känns 2500 för service inte så farligt per år.

Ta och kolla med Svedea och Bilsport & Mc om du inte redan gjort det. I och för sig helårsförsäkring, men kan vara lönsam beroende på hur du nyttjar hojen. Själv har jag en Monster S4RS och den är dyrare än vad dess motsvarande mindre syskon är i premie. Men det är ingen astronomisk skillnad.

En annan sak du ska ta och kolla upp är vad de fasta intervallerna kostar och vad som skall göras och när de inträffar så får du bättre koll ungefär vad service årligen kostar exklusive slitagedelar som däck och annat baserat på hur mycket du kör. Då kan du göra en ärligare ägarkalkyl och får ett roligare mc-ägande.

Kör du inte så mycket årligen att du når upp till de mer krävande intervallerna. Då kostar det inte mer än någon annan motorcykel. De behöver allihopa motorolja, bromsvätska och lite allmänna kontroller om man vill hålla dem i gott skick.

Köpa nytt eller begagnat det beror på hur man ser på saken. Visst finns det fördelar att köpa nytt. Men jag skulle nog säga att det är smartare att köpa något lätt begagnat där första ägaren eller återförsäljaren (t ex via demo ex) har tagit en del av värdeminskningen. Det är ju många som köper hoj och sedan har de den en säsong och säljer den knappt inkörd. Som ny i skicket.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
:galen:galen
Vad fick du ge för ditt termi? Helsystem eller slipon och behövs det mappas om när man byter? Har tittat på både termi och akra och termi verkar ju kosta det dubbla..

Jag har slipon och det kostar ca 17:galen:galen.
Nu betalade jag inte det för ducati körde en drive med 10000 kr i rabatt, kanske kommer igen?
Vid köp av termis slipon eller helsystem medföljer en ny programvara/ upplåsningskod som är anpassad för det system som man väljer.
Som standard när tändningen slås på så står det bara ducati, på min med slipon står det sedan racing vilket indikerar annan programvara.
Helsystem = racing evo.
Återförsäljaren monterade slipon samt fixade programvaran.
Den ger ca 134 hk samt 122nm på bakhjulet.
 

Lussebulle

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2015
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory -17
Ta och kolla med Svedea och Bilsport & Mc om du inte redan gjort det. I och för sig helårsförsäkring, men kan vara lönsam beroende på hur du nyttjar hojen. Själv har jag en Monster S4RS och den är dyrare än vad dess motsvarande mindre syskon är i premie. Men det är ingen astronomisk skillnad.

En annan sak du ska ta och kolla upp är vad de fasta intervallerna kostar och vad som skall göras och när de inträffar så får du bättre koll ungefär vad service årligen kostar exklusive slitagedelar som däck och annat baserat på hur mycket du kör. Då kan du göra en ärligare ägarkalkyl och får ett roligare mc-ägande.

Kör du inte så mycket årligen att du når upp till de mer krävande intervallerna. Då kostar det inte mer än någon annan motorcykel. De behöver allihopa motorolja, bromsvätska och lite allmänna kontroller om man vill hålla dem i gott skick.

Köpa nytt eller begagnat det beror på hur man ser på saken. Visst finns det fördelar att köpa nytt. Men jag skulle nog säga att det är smartare att köpa något lätt begagnat där första ägaren eller återförsäljaren (t ex via demo ex) har tagit en del av värdeminskningen. Det är ju många som köper hoj och sedan har de den en säsong och säljer den knappt inkörd. Som ny i skicket.

Det var svedea jag kollade med, tror det var 21.000/år för S och 29/30.000/år för R, helförsäkring då. Ger 17 för den jag har idag så 21 är ju inte så stor skillnad när man redan ger så mycket.

Har kört runt 400 mil detta året på min, började åka rätt tidigt och har kört ett par längre resor, blir tyskland om ett par veckor. Såg att det var 1500mil service intervall på 1200 serien eller 12 månader om jag minns rätt. Ska klura på det! :)

Det som får mig att vilja köpa nytt är mest att jag inte vet 100% hur föregående ägare har kört den dom första 100 milen då man ska köra lungt. Tråkigt om personen kört som en dåre och så får man själv ta följderna sen. Sen vet jag inte om jag vågar köpa ett demo ex heller, sett en del nötter på youtube som kör skiten ur demo ex men dom kanske är en minoritet. Hade tänkt att ha hojen ganska länge efter jag köpt den då jag tvivlar på att jag kommer vilja ha något snabbare etc efter den, den prickar in det mesta jag vill ha i en mc.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Ähhh!
Skit i hjärnan, köp hoj efter hjärtat :tummenupp
Som någon skrev, man lever bara en gång !!!

O testa många modeller, märken och årgångar - de är olika allihop.
När det klickar 100% kommer du märka det, lovar :kär
Den o ingen annan MC ska du köpa.

O glöm inte atttesta olika slipon, ljudet är asviktigt för upplevelsen.
Själv föll jag för min CB1000R, testade allt men V2 var inte min grej.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det var svedea jag kollade med, tror det var 21.000/år för S och 29/30.000/år för R, helförsäkring då. Ger 17 för den jag har idag så 21 är ju inte så stor skillnad när man redan ger så mycket.

Har kört runt 400 mil detta året på min, började åka rätt tidigt och har kört ett par längre resor, blir tyskland om ett par veckor. Såg att det var 1500mil service intervall på 1200 serien eller 12 månader om jag minns rätt. Ska klura på det! :)

Det som får mig att vilja köpa nytt är mest att jag inte vet 100% hur föregående ägare har kört den dom första 100 milen då man ska köra lungt. Tråkigt om personen kört som en dåre och så får man själv ta följderna sen. Sen vet jag inte om jag vågar köpa ett demo ex heller, sett en del nötter på youtube som kör skiten ur demo ex men dom kanske är en minoritet. Hade tänkt att ha hojen ganska länge efter jag köpt den då jag tvivlar på att jag kommer vilja ha något snabbare etc efter den, den prickar in det mesta jag vill ha i en mc.

Med premier på 20´- 30´ per år skulle jag titta på av- och påställningsbara försäkringar. I synnerhet om det är perioder under sommaren då du inte kör (bortrest på semester, dåligt väder, andra prioriteringar) för att inte tala om vinterhalvåret då hojen bara står helt oanvänd. Snittar du ut det hela kommer premien att hamna långt under 20´ - 30´. Även om årspremien skulle hamna betydligt högre på pappret. Det blir billigare de tider på året du inte kör vilket är många i våra breddgrader och som sagt är det ett par veckor på sommaren i omgångar då du inte kör kommer premien att bli lägre under dessa perioder. Bara peaka när du faktiskt kör hojen. Nu säger jag inte att du ska ställa av och på i tid och otid. Sköter du det snyggt kommer du inte att få några bekymmer. Då blir det mer eller mindre en akademisk skillnad på en S och en R i faktiskt betalda premier årligen. Pengar du kan lägga på bandagar (förarutveckling), däck, service och underhåll på hojen.

Jag tror de flesta är rädd om sina hojar när de är nya. I synnerhet om de har köpt sig en dyrare exklusivare hoj som Ducati. Detsamma gäller troligtvis de som provkör hojarna. De behandlar dem med respekt.

Man ska göra det som känns bäst :)
 

Lussebulle

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2015
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory -17
Ähhh!
Skit i hjärnan, köp hoj efter hjärtat :tummenupp
Som någon skrev, man lever bara en gång !!!

O testa många modeller, märken och årgångar - de är olika allihop.
När det klickar 100% kommer du märka det, lovar :kär
Den o ingen annan MC ska du köpa.

O glöm inte atttesta olika slipon, ljudet är asviktigt för upplevelsen.
Själv föll jag för min CB1000R, testade allt men V2 var inte min grej.

Haha, ja vi får se hur det blir, inte kört så många hojar ännu men naken design och dovt v2 ljud är jag svag för. Älskar v8 ljudet från bilar så har fastnat lite för v2 :D Har ju det lite mer "klassiska" sport hoj ljudet på den jag har nu och visst låter det fint men en mullrande v2a är svår att slå i mina öron. Kul att du hittat din älskling i alla fall, hoppas jag finner min jag också!

Med premier på 20´- 30´ per år skulle jag titta på av- och påställningsbara försäkringar. I synnerhet om det är perioder under sommaren då du inte kör (bortrest på semester, dåligt väder, andra prioriteringar) för att inte tala om vinterhalvåret då hojen bara står helt oanvänd. Snittar du ut det hela kommer premien att hamna långt under 20´ - 30´. Även om årspremien skulle hamna betydligt högre på pappret. Det blir billigare de tider på året du inte kör vilket är många i våra breddgrader och som sagt är det ett par veckor på sommaren i omgångar då du inte kör kommer premien att bli lägre under dessa perioder. Bara peaka när du faktiskt kör hojen. Nu säger jag inte att du ska ställa av och på i tid och otid. Sköter du det snyggt kommer du inte att få några bekymmer. Då blir det mer eller mindre en akademisk skillnad på en S och en R i faktiskt betalda premier årligen. Pengar du kan lägga på bandagar (förarutveckling), däck, service och underhåll på hojen.

Jag tror de flesta är rädd om sina hojar när de är nya. I synnerhet om de har köpt sig en dyrare exklusivare hoj som Ducati. Detsamma gäller troligtvis de som provkör hojarna. De behandlar dem med respekt.

Man ska göra det som känns bäst :)

Har inte tittat på hur mycket det skiljer med av/påställnings försäkring. Har ju helårs nu och betalar per kvartal och då tar dom ju betalt 90% av årsavgiften på sommaren och sen nästan inget på vintern. Blir det billigare med på/av då ändå tror du?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Har inte tittat på hur mycket det skiljer med av/påställnings försäkring. Har ju helårs nu och betalar per kvartal och då tar dom ju betalt 90% av årsavgiften på sommaren och sen nästan inget på vintern. Blir det billigare med på/av då ändå tror du?

Låt oss säga att din månadspremie hamnar på 3000 kr (helårspremie 36000 kr). Kör du aktiv tid 3 månader per en säsong hamnar din premie på 9000 kr. Sedan tillkommer garageförsäkringen som i sammanhanget är billig. Rör sig om någon hundralapp per månad beroende på bolag.

Du kan ju göra egna räkneexempel. Höj månadspremien med 1000 kr åt gången. Exempelvis 4000 resp 5000 kr/mån. Då blir ju helårspremien 48000 resp 60000 kr. Låter mycket. Men det blir inte så mycket i praktiken utslaget på en säsong egentligen - om man nu inte ställer på i slutet av april och kör in i september innan man ställer av.

Du kan i praktiken ställa på hojen en helg eller två i maj. Två veckor i juni utspritt. En månad i juli. Två utspridda veckor i augusti. Två veckor i september. Sedan blir det kanske inte så mycket. Några strödagar eller helger inklämt däremellan under säsongen.

Sedan kan du hålla ett öga på försäkringspremierna varje år. Jämföra bolagen mellan varandra. Vara otrogen och byta. Lönar sig alltid. Även kolla bolag som erbjuder helårspremier. En dag kanske du får en human premie på din Monster 1200 S/R. :tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kommer troligtvis att köpa en helt ny (dum i huvet jag vet :tungan) så det med service borde ju inte vara problem då så länge inte någon varit full vid monteringen.

Inga problem, välj rätt, de gröna är tillverkade före lunch ! :)
 

Lussebulle

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2015
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory -17
Låt oss säga att din månadspremie hamnar på 3000 kr (helårspremie 36000 kr). Kör du aktiv tid 3 månader per en säsong hamnar din premie på 9000 kr. Sedan tillkommer garageförsäkringen som i sammanhanget är billig. Rör sig om någon hundralapp per månad beroende på bolag.

Du kan ju göra egna räkneexempel. Höj månadspremien med 1000 kr åt gången. Exempelvis 4000 resp 5000 kr/mån. Då blir ju helårspremien 48000 resp 60000 kr. Låter mycket. Men det blir inte så mycket i praktiken utslaget på en säsong egentligen - om man nu inte ställer på i slutet av april och kör in i september innan man ställer av.

Du kan i praktiken ställa på hojen en helg eller två i maj. Två veckor i juni utspritt. En månad i juli. Två utspridda veckor i augusti. Två veckor i september. Sedan blir det kanske inte så mycket. Några strödagar eller helger inklämt däremellan under säsongen.

Sedan kan du hålla ett öga på försäkringspremierna varje år. Jämföra bolagen mellan varandra. Vara otrogen och byta. Lönar sig alltid. Även kolla bolag som erbjuder helårspremier. En dag kanske du får en human premie på din Monster 1200 S/R. :tummenupp

Finns det bolag som låter en ställa av och på så med helförsäkring och utnyttja garageförsäkring? Tog en snabbtitt och ser ut som dom flesta vill att man betalar per år/halvår, pratade med svedea när jag skaffade min första mc och dom sa att dom inte körde med garageförsäkringar. Får ta och ringa runt lite på måndag annars och höra med dom :)

Det dröjer nog länge innan den dagen kommer då jag inte gråter varje gång jag betalar försäkringen, haha. Gämförde med pappa och han skulle få ge 3000/år för min medans jag får ge 17. :gråta Menmen vissa fördelar måste man väll få när man är "gammal" :lol
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Finns det bolag som låter en ställa av och på så med helförsäkring och utnyttja garageförsäkring? Tog en snabbtitt och ser ut som dom flesta vill att man betalar per år/halvår, pratade med svedea när jag skaffade min första mc och dom sa att dom inte körde med garageförsäkringar. Får ta och ringa runt lite på måndag annars och höra med dom :)

Det dröjer nog länge innan den dagen kommer då jag inte gråter varje gång jag betalar försäkringen, haha. Gämförde med pappa och han skulle få ge 3000/år för min medans jag får ge 17. :gråta Menmen vissa fördelar måste man väll få när man är "gammal" :lol

Kolla med t ex If, Folksam och Trygg Hansa. Jag har haft alla tre bolagen vid något tillfälle när jag har haft av och påställningsbar försäkring på min 748R. Helårspremien kommer sannolikt att bli högre än den du fick via Svedea. Men som sagt det är oväsentligt. Det intressanta är vad den totala kostnaden blir per år inkl garageförsäkringen. Du sätter det på ett autogiro och månadsbetalning. Då slipper du ligga ute med stora belopp. Pengarna dras och sätts in automatiskt. Enkelt och smidigt.

Undvik att teckna en försäkring på din pappa. Om du vill ha den lösningen så är det bäst att vara öppen med det mot bolaget. T ex om du fortfarande bor hemma. Din pappa rent av kanske är med och finansierar och nyttjar motorcykeln. Finns scenarior där där det går att involvera föräldrar. Skulle bolaget dock misstänka att skenförsäkring är det bara tråkigt för alla inblandade parter.
 

Lussebulle

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2015
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory -17
Kolla med t ex If, Folksam och Trygg Hansa. Jag har haft alla tre bolagen vid något tillfälle när jag har haft av och påställningsbar försäkring på min 748R. Helårspremien kommer sannolikt att bli högre än den du fick via Svedea. Men som sagt det är oväsentligt. Det intressanta är vad den totala kostnaden blir per år inkl garageförsäkringen. Du sätter det på ett autogiro och månadsbetalning. Då slipper du ligga ute med stora belopp. Pengarna dras och sätts in automatiskt. Enkelt och smidigt.

Undvik att teckna en försäkring på din pappa. Om du vill ha den lösningen så är det bäst att vara öppen med det mot bolaget. T ex om du fortfarande bor hemma. Din pappa rent av kanske är med och finansierar och nyttjar motorcykeln. Finns scenarior där där det går att involvera föräldrar. Skulle bolaget dock misstänka att skenförsäkring är det bara tråkigt för alla inblandade parter.

Ska titta med dom! Dom flesta jag känner som kör mc har den på sina föräldrar men jag vill inte riskera något strul, därför jag satte min mc på mig själv istället. Bor inte hos föräldrarna längre och jag nämnde detta för svedea och dom sa att försäkringen inte gäller då. Pappa kommer vilja köra den nån gång då och då men det blir ju jag som är huvudbrukaren. Han kör en yamaha fjr 1300 och den går ju som en buss så han vill ju också pröva på något smidigare/kvickare ibland :hihi
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Haha, ja vi får se hur det blir, inte kört så många hojar ännu men naken design och dovt v2 ljud är jag svag för. Älskar v8 ljudet från bilar så har fastnat lite för v2 :D Har ju det lite mer "klassiska" sport hoj ljudet på den jag har nu och visst låter det fint men en mullrande v2a är svår att slå i mina öron.
Hej!
Jag gillar V8 men då är det ju V4-ljudet som gäller på en MC isåfall, kolla på det. Jag älskar V4 (VFR o Touno tex)
V2 har alls inte samma sköna ljud som V8 och V4 imho...
V2 låter för mig alldeles för segt liksom.
Men vi är olika :hej
 

Lussebulle

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2015
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory -17
Var och provkörde både S och R modellerna hos biscaya idag och helvete vad dom går, bara börja spara till R modellen nu över vintern. Länsförsäkringar ville "bara" ha 16000/år för hel på mig för R modellen så det är ju överkommligt! S låg på 26000 av nån anledning.. borde ju vara R som är dyrare eller?
 

Lussebulle

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2015
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory -17
Hej!
Jag gillar V8 men då är det ju V4-ljudet som gäller på en MC isåfall, kolla på det. Jag älskar V4 (VFR o Touno tex)
V2 har alls inte samma sköna ljud som V8 och V4 imho...
V2 låter för mig alldeles för segt liksom.
Men vi är olika :hej

Ja jag tänkte lite fel där :tungan Lyssnade på Tuono och satan vad dom låter gott dom också. Tycker mer om utseended på monstern så blir nog den ändå, den lät förjävla mysigt den också, och ja smaken är väll som baken :tummenupp
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Var och provkörde både S och R modellerna hos biscaya idag och helvete vad dom går, bara börja spara till R modellen nu över vintern. Länsförsäkringar ville "bara" ha 16000/år för hel på mig för R modellen så det är ju överkommligt! S låg på 26000 av nån anledning.. borde ju vara R som är dyrare eller?

Då var det du som var där då jag köpte nytt ryggskydd. :fakta

Kör du på R, det lät så på dig då jag hörde dig prata. :tummenupp
 

Lussebulle

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2015
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory -17
Då var det du som var där då jag köpte nytt ryggskydd. :fakta

Kör du på R, det lät så på dig då jag hörde dig prata. :tummenupp

Fan jag måste ha missat dig då, var ju en hel del folk där ett tag. Mysigt ställe, tur man har gps annars hade jag irrat runt i skogen fortfarande. Och ja R känndes bättre rent generellt, fick inte plats med fötterna på S heller. Det enda negativa med dom var att dom var ganska ryckiga på låga varv men kanske är så med v2 motorer? Bara kört rak 4 innan.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top