Ducati levererar ny Hypermotard

Rent spontant känns den lite överflödig.
Modellen är ju inne på sitt tredje år,och kanske hade mått bättre av en större maskin,iaf i kubik-Sverige?

Men jag kan ju ha fel såklart.
Och det har jag nog.

Last edited:
Jag gillar att dom vill ha ~4.000 extra för att måla den röd!

Enda som är säkert är ju att Hypermotarden är snyggare i svart än rött...

De har redan spottat ur sig för mycket modeller, säljarna blir ju knappt av med de befintliga hypermotarderna efter att Streetfightern kom så behövs det verkligen en liten sådan?
Iofs så var ju priset ganska så ok, deras nya idé kanske är att släppa budgetmodeller som folk har råd att köpa...

Är det tänkt att denna ska konkurera med KTM 690 och nya Husan eller? Känns kanske lite för stor och klumpig då...

1100 förstår jag lite mer, kunkerar med KTM 990 och BMW:n osv...

Men denna förstår jag inte riktigt vad dem har tänkt...

Förstår inte vad folk upprörs för. 12 kilo lättare, 3 hästar kort (kanske lite mer toppig effekt), billigare. Kanske snarare så att det är 1100:an som är överflödig då?
Vill man ha effekt så är det kanske Streetfightern mer rätt.

Oavsett så är det väl ett smart sätt att kombinera prylar på hyllan och ha ett brett modellprogram? Olika länder har säkert olika förhållningssätt till kubik, ev. påverkat av försäkringsträsk osv. så en 800:a fyller säkert sin plats. Körskolehoj? :)

me like.

Äh, det kommer ju bli en kalasmaskin!!

Tja
167 kg torr och 81 pållar i motorn, det är ju fina siffror för denna typ av hoj.
Jättebusig och en suverän nybörjarhoj med karaktär som man dessutom kan köra upp med för tungt kort.
1100:n har 90 hästar i motorn, man ska jämföra äpplen med äpplen :)
Jag hänger inte riktigt med på resonemanget att jämföra försäljningen av Hypermotarden med Streetfightern? De lirar ju inte riktigt i samma liga direkt. Det är ju som att jämföra SuperdukeR med 990 SMR och då är Streetfightern och Hypermotarden ännu längre ifrån varandra än KTMs motsvarigheter.
//m

Rent spontant känns den lite överflödig.
Modellen är ju inne på sitt tredje år,och kanske hade mått bättre av en större maskin,iaf i kubik-Sverige?

Men jag kan ju ha fel såklart.

Jo i svedala stämmer nog det resonemanget, men jag tror inte ducati bestämmer sina modeller med utgångspunkten mot vår marknad. Vi bor ju som sagt i kubik-sverige som du sa, men neråt europa är ju de små modellerna betydligt populärare, har jag hört, av olika orsaker.

Jag tror att en sådan liten Hypermotard skulle kunna vara en bra förstahoj till min flickvän.

Jag tycker Hypermotarden är en snuskigt snygg modell, skulle bra gärna vilja ha en stående hemma.
Den mindre modellen med (som föregående talare redan poängterat) så pass bra motor/vikt siffror kommer den här att bli attraktiv på begagnatmarknaden om ett par år.
Storebror har redan sjunkit ca 20-30.000 på de tre år som den funnits, så en vacker dag...

Jag tycker att 1100 är grymt skön att köra men lite liten i storleken, den här blir ytterligare 20mm lägre. - Ducati gör moppar för dvärgar.:näsblod
Jämför i och för sig med KTM 950 sm.

Tror att den röda lill-hypermotarden kan vara en S fast dom inte skriver det.
Det vill säga att det är mer än färgen som skiljer dom åt.

Sedan det där med hk... man får ju inte glömma att den har 77nm medan
jag har 92nm. Tror att den nya kommer att ha en annan karaktär när man
väl öser iväg på den.

Stora problemet med att den är 2cm lägre är att då kommer fotpinnarna
ta i ännu tidigare :(

Nu har juh också storebrorn Hypermotard blivit uppdaterad fått
95Hk och väger 7 kilogram mindre och nu har den ha begär direkt!!!!:yoparty

Antar att modellen sålt ganska bra och då är en lite mindre motorstorlek helt rätt att utöka sortimentet med. Monstern finns ju i två st, Multistradan fanns i två eller tre hur man nu räknar, hypersporten i två och min numera insomnade supersport i tre motorstorlekar.

Sedan är toppeffekten inte det primära i ducatis luftkylda motorer, mer register och vrid (och LJUD :kär). Sen är ju få länder i europa så kubikkåta som sverige.:)

Sedan är ju min personliga åsikt att ducati ska sluta tillverka trendcyklar och ge mig en ny SS med 1100 motorn! Men jag måste erkänna att motarden är jäkligt läcker.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back