Ducati-köp

Eftersom jag inte har något bättre för mig på jobbet så hittade jag en manual till Duccen.

Det finns en "Cold start lever". Det kommer jag inte ihåg från min Monster. Vad gör den? Den har ju insprutning.

Det gör den nog på nyare modeller men det satt sån där tomgångshöjning på en gixxer jag hade också.
Simpelt och väl fungerande.
Nu har jag fått reda på att KTM enduros också har en kallstartsspak man drar ut

Det brukar väl datorn fixa själv? Eller så är det en simpel insprutning som önskar assistans.
Det är en liten spak på vänster sida på styret som höjer tomgången, ibland får jag för mig att den fetare på lite men det kan vara inbillning.

På tal om sånt. Ska nog åka i kika på den där åttahundran imorgon. Något specifikt man ska kolla på förutom det vanliga med begagnade hojar?

På tal om sånt. Ska nog åka i kika på den där åttahundran imorgon. Något specifikt man ska kolla på förutom det vanliga med begagnade hojar?
Bränsletank, undersida bak, kan rosta inifrån.
Lyssna så det inte bubblar i tanken när pumpen går original slangar tål inte etanol så bra.
Lyssna då också så pumpen startar och går distinkt i några sekunder när du slår på tändningen.
Kopplingsvätskan brukar bli svart fort, bra anledning att pruta men är inte ett problem.
Känn efter så kopplingen är distinkt.
Bakbromsen brukar inte bli använd så testa den.

Den ska ju vara nyservad och remmarna ska bytas innan försäljning. Men jag ska kolla det andra. Bra tips om tanken. Inte tänkt på.

Dom svarade inte på telefon så jag vet inte om den är kvar nu. Ringde en timme innan stängningsdags. Tagit tidig helg? Har ju två timmar dit.
Bränsletank, undersida bak, kan rosta inifrån.
Lyssna så det inte bubblar i tanken när pumpen går original slangar tål inte etanol så bra.
Lyssna då också så pumpen startar och går distinkt i några sekunder när du slår på tändningen.
Kopplingsvätskan brukar bli svart fort, bra anledning att pruta men är inte ett problem.
Känn efter så kopplingen är distinkt.
Bakbromsen brukar inte bli använd så testa den.

Den ska ju vara nyservad och remmarna ska bytas innan försäljning. Men jag ska kolla det andra. Bra tips om tanken. Inte tänkt på.

Dom svarade inte på telefon så jag vet inte om den är kvar nu. Ringde en timme innan stängningsdags. Tagit tidig helg? Har ju två timmar dit.
Personligen så hade jag prutat på oservad hoj och bytat remmar själv.
Då vet man att det är gjort, och man får en chans att verkligen gå igenom hojen och granska allt .

Personligen så hade jag prutat på oservad hoj och bytat remmar själv.
Då vet man att det är gjort, och man får en chans att verkligen gå igenom hojen och granska allt .
Är otroligt osugen på att skruva själv. Jag har jordbruksmaskiner som tar upp mekresursen i min själ. Hojar ska njutas av, inte sväras med i garaget. Enligt mig. Men jag förstår absolut charmen med att skruva på maskinen själv men som sagt så har jag begränsad tid för det så jag prioriterar.

Beroende på var du bor, namnet kanske är en lwdtråd så fi ns det ofta duktigt folk som kan Ducati.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg