Ducati Desmosedici i Haparanda

Fina avgassystem på Desmon är det!
sdk-2008_122.jpg

Montering
sdk-2008_123.jpg

Och du ville påvisa att jag har rätt att det inte är en twin gissar jag!?:va

Du har dessutom fel spec då du tagit senaste MotoGP varianten eller nåt... gathojen har 990cc.

Jag har då också fått lära mig i skolan att Twin är 2 och inte 4:va men vi norrlänningar kanske har blivit fel upplysta....

Dubbeltwin ? ;)

Last edited:
Jo du har sett rätt...
Det är en kille på finska sidan (Torneå) som har en Desmo...
Ska fara dit å klämma på den nu i veckan :yoparty
killen har även en 1098R och 999R och Hypermotard S i sitt garage...

Jo du har sett rätt...

Ta lite bilder om du får!
Tackar för att du bekräftade det jag såg... började så smått tro att jag hallucinerat!

Tyvärr fick jag inte förmånen att höra den, som du har gjort... Alla som hört den säger samma sak, otroligt ljud! :yoparty
om man bortser fran det sabla skramlandet :tungan

kom en kille iklädd flipflopps, linne och skorts körande på en desmo när vi var på thassos i somras grymt cool och speciellt ljud

Jo du har sett rätt...

Jo, det var jag. Desmosedici har nu 1750 km och jag är mycket nöjd med det. Den är otroligt bra. Jag var också mycket nöjd med 1098S och därför har jag beställt en 1098R för vardag. Det är lite synd att köra Desmosedici när det regnar och lämna den vid porten på stålfabriken. Listan om mina MC är på signature. Min kompis ville köpa min 525EXC och jag måste beställa en ny Husaberg 570 istället. Jag kör CR500 och SMR 450 bara på is men Husaberg ska bli LV-reggad.

Jo, det var jag. Desmosedici har nu 1750 km och jag är mycket nöjd med det. Den är otroligt bra. Jag var också mycket nöjd med 1098S och därför har jag beställt en 1098R för vardag. Det är lite synd att köra Desmosedici när det regnar och lämna den vid porten på stålfabriken. Listan om mina MC är på signature. Min kompis ville köpa min 525EXC och jag måste beställa en ny Husaberg 570 istället. Jag kör CR500 och SMR 450 bara på is men Husaberg ska bli LV-reggad.

VAd jobbar du med?? jag vill byta yrke! :tuttar

Back