Ducati DesertX (2022) Ridden and Review

Grym design men varför! Varför! Den fula röven som hänger ut efter bromslyset.
 
Jag läste en intervju med MV´s ägare, han var inte amused över Ducati och Desert X :)
 
Det är ju typ vad adventure-hojar väger nuförtiden. Antar att det finns någon anledning att alla klassar in på typ samma vikt.
För att man måste ha <95 hk och Euro5 vilket förutsätter flercylindrigt och vattenkylning, man måste ha alla gadgets för att kunna sälja och hojen i sig skall ju klara pax + packning på långresor på i huvudsak fina vägar med hög snittfart.
 
För att man måste ha <95 hk och Euro5 vilket förutsätter flercylindrigt och vattenkylning, man måste ha alla gadgets för att kunna sälja och hojen i sig skall ju klara pax + packning på långresor på i huvudsak fina vägar med hög snittfart.
Exakt. Tycker bara det är intressant att man så ofta får dessa klagomål på hög vikt när det är uppenbart att tillverkarna inte bygger tunga hojar för att de tycker de är kul utan för att det är kundernas förväntningar som orsakar det.
 
Har inte kollat upp det själv, men enligt en kompis så ska visst Servicen kosta 7000kr. För att byta olja o filter ska visst avgassystemet tas bort.
 
Har inte kollat upp det själv, men enligt en kompis så ska visst Servicen kosta 7000kr. För att byta olja o filter ska visst avgassystemet tas bort.
Sant eller ej, så kostar det inte mer än en tusenlapp extra att avmontera och montera avgassystemet igen.
 
Det är ju typ vad adventure-hojar väger nuförtiden. Antar att det finns någon anledning att alla klassar in på typ samma vikt.
Japp ,att dom ska hålla sig på fin grusväg eller asfalt .
Det är touringhojar med längre fjädring inget annat
 
Japp ,att dom ska hålla sig på fin grusväg eller asfalt .
Det är touringhojar med längre fjädring inget annat
Nja, poängen är att man kan köra precis vart man vill utan att behöva bry sig så länge det är "väg". Med eller utan passagerare. Ett multiverktyg.

Dvs resa långt med hojen oavsett om det är autobahn eller TET längs vägen.
 
Nja, poängen är att man kan köra precis vart man vill utan att behöva bry sig så länge det är "väg". Med eller utan passagerare. Ett multiverktyg.

Dvs resa långt med hojen oavsett om det är autobahn eller TET längs vägen.
Jaja det var ungefär så jag menade men du tolkade det ”lite” mer exakt tunga as är det så blir det bökigt blir man trött ;) en hederlig kotte 990 r är mer hardcore och en sån med öppna burkar på grus är magiskt :)
 
Jaja det var ungefär så jag menade men du tolkade det ”lite” mer exakt tunga as är det så blir det bökigt blir man trött ;) en hederlig kotte 990 r är mer hardcore och en sån med öppna burkar på grus är magiskt :)
Vikt och effekt i samma härad som 1200 GS...
 
För att man måste ha <95 hk och Euro5 vilket förutsätter flercylindrigt och vattenkylning, man måste ha alla gadgets för att kunna sälja och hojen i sig skall ju klara pax + packning på långresor på i huvudsak fina vägar med hög snittfart.
Varför skulle man inte kunna plocka under 95 häst utan vattenkylning? :va
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top