Ducati 996R

Jag vad är detta, är det original svänghjul. Eller det kanske ej hör till hojen? Om det är det troliga originalet.... vad kan vara mest troligt har ersatt det? Mvh Tony

Troligen orginal svänghjul. Ersatt av ducatis egna eller något från Kaemna gissar jag. :tummenupp

Har jag tur!

Så vackert! :)

Stort grattis! Saknas nummerbrickan? Då kanske jag känner en av de 4a tidigare ägarna.. :)

Gör mig glad... säg att han har det i sin skrivbordslåda: Vill ha... tillhör hojen och pryder väl sin plats bäst där. Eller e det en frontsmälld hoj jag köpt med bytta styrkronor? Hoppas på positivt svar. Tony

Koppling i lådan!

Och det ligger en koppling i lådan ochså med original kopplingskåpa. Kolfiberkåpa med luftspallt sitter på nu. Får kolla vid tillfälle. Byttes den för att den var sliten, ser lite märken efter lamellerna eller kan det vara som med svänghjulet man sätter dit en lättare? Mvh Tony.... många tankar och frågor när man ändå är på "G".

Bifogat

• IMG_5136 sh.jpg
    IMG_5136 sh.jpg
    106.3 KB · Visningar: 78
Gör mig glad... säg att han har det i sin skrivbordslåda: Vill ha... tillhör hojen och pryder väl sin plats bäst där. Eller e det en frontsmälld hoj jag köpt med bytta styrkronor? Hoppas på positivt svar. Tony

Inte alls smälld. Han försökte själv få tag på nummerplattan, via Ducati sverige, från Ducati i Bologna. Men de tillverkade några extra ex av 996R och de kom inte med nummerplåten. Och de gjorde inga extra "one off" nummerskylltar. Men det är hål för den iaf, det har inte vanliga styrkronorna till Duccar. :)
Har mailat honom länken till tråden så får vi se om han fyller på. :)

Och om det är samma hoj..

Ser ut att suttit om ramrör? Eller hör de ej till hojen:va? Tony?

De där sitter orginal i luftsnablarna, precis i böjen in i luftburken. Dom är till för att sänka ljudet från insugen. Tas alltid bort för bättre andning.

Kopplingen kanske är bytt mot en lättare variant/slirkoppling.

Last edited:
Hej,

Kul, ser ut som det skulle kunna vara min gamla ducce (om regnr börjar på SMD***)! Jag hade den från 2003-2007 och hade gått 400 mil när jag köpte den. Grattis till en kanonhoj, saknar den ibland...:gråta

Byt kamremmar, kostar inte så mycket och inte värt att chansa.

Gick mest på bana med Ducceklubben och såg då ut så här med krashkåpor

visabild.php

Stämmer som Eric säger:

*Såldes ny av Biscaya, utan nummerbricka. Förklaringen från Bologna var som sagt att det tillverkades några extra, utöver de officiella 500 ex, och de fick inga brickor.
*Gummina sitter i orginalsnablarna för ljudrestriktion.
*Svänghjulet byttes till ett nästan 2kg lättare från Kaemna.
*Satte i en slirkopplig från JTR, aluminium korg/lameller.
*En ECU till standardsystemet och en ECU till Termi slip-on. Vilken som är vilken är nog lättast att titta i sparepart-katalogen och jämföra artikelnummer. Bägge levererades med som orginal.
*Vet inte om du fick med bänkdiagrammet, visar 136hk på bakhjulet i Sneiders bänk.

Edit: Såld av Biscaya, blandade ihop det med min 749R.

Last edited:
Hej. Ska sälja min 996R No:0022, jag har ägt den sen hösten 2006. Den var i trafik 3mån och rullade 40 mil sommaren 2001, jag fick börja med en service hos IBC.
Jag körde med den senast 2015 pga av andra intressen, då endast 6 bandagar med Ducceklubben.
Pris 200 000:-
Mvh Micke 0703102038

Fin hoj Tony, min hamnade i Tjeckien nära banan Brno. Kan bli ett besök på MotoGP 2019.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT