Ducati 996 vs Bimota sb8r - rejäl bombrepa!

Haha, skönt gäng! Fortsätt posta fler liknande filmklipp, går inte få nog av dem.

Du har hela den filmen upplagd i delar... den heter "how to pull wheelies and influence people"

Den börjar här
[YOUTUBE-ID]W_xvdpBjSN4[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]5qb4pURXOxQ[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]zlPvgQbo7jk[/YOUTUBE-ID]

Bara att klicka sig vidare sen på del 2 osv...

Sen har de även gjort en skön rulle som heter "Mach 3" där de kör Hayabusa, ZX12 och Blackbird (mest på bakhjulet) genom Frankrike har jag för mig. :)

Last edited:
Det finns flera "how to pull...." från Fast Bikes gänget

Här är en till:

[youtube-id]Mr0bMC_hA7M[/youtube-id]
[YOUTUBE-ID]ujsU2t9ONf4[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]HlSP_Yjy6Gk[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Dee9XKXVZnc[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Mach 2
[youtube-id]XGUcP75yJVM[/youtube-id]

Mach 3
[youtube-id]ooaiYysbaj0[/youtube-id]

Då kör man helt enkelt över sin förmåga.

Så om man inte vurpar , så kan man inte köra över sin förmåga? Är det så du menar?:va

Tycker det finns många som kör dåligt och över sin förmåga men har tur att det inte slutar i vurpa.
:)
Kör Rossi över sin förmåga när han vurpar?

Jag vänder på frågan. Hade han vurpat om han kör inom sin förmåga?

Javisst kan han vurpa även om han kör inom sin förmåga. Det räcker någon annan vurpar och slår undan honom exempel.

Det finns så många saker som inte går att styra över när man kör hoj. Olyckliga omständigheter skulle jag vilja kalla det, saker som gör att man vurpar. Exempel en bil i en utfart sticker ut nosen halvt och luras köra ut. Hojåkaren kan ju av misstag nypa bromsen för hårt och köra omkull. En liten oljefläck på vägen. En sten mitt i vägen.

Allt det jag nämn har inget med förmåga att göra tycker jag.

Finns säkert många hojåkare här på SH R.I.P som förolyckats men säkert inte kört över sin förmåga.

Tror nog de är medvetna om riskerna och att de har kalkylerat vad som ev kan hända. Under dessa förhållanden körde han snabbare än vad han/situationen klarade av.
Men vad har det med saken att göra, människor gör misstag och minskar man marginalerna ökar risker. Många gillar att ta risker och de vet att de finns i en riskzon.

Han kör väl snarare över hojens/däckens förmåga, han gör ju inget uppenbart misstag där... det släpper bara. De andra två hojarna håller samma hastighet genom kurvan utan problem.

Du hör ju om du lyssnar på vad som sägs att de fattar redan från början att det kommer att bli problem med VTR'en då den inte har markfrigång så det räcker, det börjar skrapa i överallt redan i första svängen. Sen säger de ju själva "It was only a matter of time", VTR'en klarar inte att hålla samma tempo som de andra två maskinerna helt enkelt.

Last edited:
Det är väl klart att man kör över sin förmåga om man vurpar. (dvs utan att andra är inblandade, bilar, medtävlande eller liknande).. folk verkar ha en konstig uppfattning om att förmåga bara handlar om att köra fort.. i min värld handlar det även om att kunna reda ut misstag och oväntade situationer..

Sen vad man har för en "förmåga" är ju oerhört individuellt.
T ex Rossi har ju uppenbarligen en stor förmåga att köra hoj.. men det betyder inte att den är oändlig och att han inte kan passera dess gränser..

Kan bara hålla med changco.. de är medvetna om riskerna och vart deras gränser går och kör givetvis nära sin gräns i om att det krävs för att vara snabbast.

Att man vid träning eller tävling kör över sin förmåga ibland är inget konstigt och jag tycker inte att det är något att skämmas för eller bortförklara med otur eller liknande. De flesta lär sig förmodligen något av det och blir en bättre förare.

Faran med hojåkning är inte farten i sig utan snarare de som inte har en susning, alternativt har en övertro på sin egen förmåga, och därför inte vet var gränsen för deras "förmåga" egentligen går och därför inte drar i fegsnöret när de börjar närma sig den. För ovanlighetens skull håller jag helt med C.Barrows inlägg.

Jag har fått framhjulssläpp och klotat 2 gånger den här säsongen (på bana). Det var blött och svinkallt båda gångerna. Men ingen av dessa vurpor hade något med hojen/däcken/banan att göra, utan bara med att jag körde över min förmåga att ha en vettig gaskontroll under rådande omständigheter.

Last edited:
Javisst kan han vurpa även om han kör inom sin förmåga. Det räcker någon annan vurpar och slår undan honom exempel.

Det finns så många saker som inte går att styra över när man kör hoj. Olyckliga omständigheter skulle jag vilja kalla det, saker som gör att man vurpar. Exempel en bil i en utfart sticker ut nosen halvt och luras köra ut. Hojåkaren kan ju av misstag nypa bromsen för hårt och köra omkull. En liten oljefläck på vägen. En sten mitt i vägen.

Allt det jag nämn har inget med förmåga att göra tycker jag.

Finns säkert många hojåkare här på SH R.I.P som förolyckats men säkert inte kört över sin förmåga.

Asså lägg ner!!!!

Asså lägg ner!!!!

Lägg ner själv!!!!!!!!

Jasså du kör med potatis klot gänget. Ironsikt ni om några kör verkligen över era gränser.

Sist jag var på kullen (länge sen ifs) 5-6 klota alla utom en var från potatis klot gänget. "Roligt" inte så mycket, att bara få 3 pass på en heldags körning som man betalat.

Skäms på er potatis fjantar

Lägg ner själv!!!!!!!!

Jasså du kör med potatis klot gänget. Ironsikt ni om några kör verkligen över era gränser.

Sist jag var på kullen (länge sen ifs) 5-6 klota alla utom en var från potatis klot gänget. "Roligt" inte så mycket, att bara få 3 pass på en heldags körning som man betalat.

Skäms på er potatis fjantar

threaad-direction.gif

Det vart filmkväll ikväll minsann!

"If you want to impress chicks that looks like this, you better learn how to ride like this!"
:D

Synd bara att man samtidigt inser hur jävla hårt man suger på att köra...

Du får ursäkta mig för att jag tycker ditt inlägg är motsägelsefullt. Enligt mig är man inte duktig på att köra när man inte vet vart ens prestation slutar och risktagandet tar över.
Av vad jag såg i klippet körde förare 1 av pga körning som var mer än han klarade av, förare 2 låg för nära så han körde in i förare 1 som vurpade.

Ingetdera ger poäng på "duktiga" förare i min bok.

Amen kom igen, det var ju bara en jävla otur:gnissla

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back