Ducati 900 SL / SS på bana - Erfarenheter?

Maverick_ou812 skrev:
Jag gillar faktiskt dekaltrimmningen, tror ni mig nu när jag säger att jag är knäpp?
Jg gilalr dekaltrimmning men varför sätta dekalerna på fel håll?
Du måste vara knäpp. :fakta
Fast det är ju lite roligt att vara motvals och knäpp. :tummenupp
 
Gustav O skrev:
Jg gilalr dekaltrimmning men varför sätta dekalerna på fel håll?
Du måste vara knäpp. :fakta
Fast det är ju lite roligt att vara motvals och knäpp. :tummenupp
Du får ta o kolla upp vad Maverick egentligen betyder så förstår du bättre...
Det har NADA att göra med Tom Cruise (jooo... lite... men bara lite... :hihi )
 
Maverick_ou812 skrev:
Du får ta o kolla upp vad Maverick egentligen betyder så förstår du bättre...
Det har NADA att göra med Tom Cruise (jooo... lite... men bara lite... :hihi )


Jojo, Maverik= omärkt kalv :D

Du kanske syftade mera på....vilde, frifräsare eller troligtvis "en person som gör vad som faller honom in"

I vilket fall som helst, kör din stil, kör hårt :tummenupp
 
christer skrev:
Jojo, Maverik= omärkt kalv :D

Du kanske syftade mera på....vilde, frifräsare eller troligtvis "en person som gör vad som faller honom in"

I vilket fall som helst, kör din stil, kör hårt :tummenupp
:D Omärkt kalv.... Jepp!! Eller mer det sista kanske. :tungan

Tack, jag gör så gott jag kan med den biten.
 
CorbenDallas skrev:
Madicken - den omärkta kalven... :banana
Det räcker inte, kalven ska vara vilse också:

http://dictionary.reference.com skrev:
An unbranded range animal, especially a calf that has become separated from its mother, traditionally considered the property of the first person who brands it.
 
RedBaron skrev:
Det räcker inte, kalven ska vara vilse också:

Citat:
Inskickat av http://dictionary.reference.com
An unbranded range animal, especially a calf that has become separated from its mother, traditionally considered the property of the first person who brands it.


Där hör ni töser!!! Först till kvarn alltså! :D
 
Maverick_ou812 skrev:
Citat:
Inskickat av http://dictionary.reference.com
An unbranded range animal, especially a calf that has become separated from its mother, traditionally considered the property of the first person who brands it.


Där hör ni töser!!! Först till kvarn alltså! :D

Jag är inte så säker på att du är så separerad från din mamma... :tungan
 
Maverick_ou812 skrev:
...Jodå har tänkt på den också, men Millen är dyr och jag är ute efter ett budgetalternativ. Robz är en av dom jag tänkt mig jaga. Det kommer förstås att ta lite tid innan man kommer ikapp men det SKA gå!...
Grattis till hojjen!!
*Superlight* brukar ge mig en ordentlig match, så visst går det köra halvfort... (EDIT: vet dock inte med vilken av Duccarna i sin arsenal) - synd det inte blev en Mille bara :D
 
Last edited:
Robz skrev:
Grattis till hojjen!!
*Superlight* brukar ge mig en ordentlig match, så visst går det köra halvfort... (EDIT: vet dock inte med vilken av Duccarna i sin arsenal) - synd det inte blev en Mille bara :D

Dock inte med sin SL, utan 748:an, din slöfis :tungan - ska bli roligt att köra i Er grupp nästa år. Jag förmodar att det är röd ni kommer köra i?
 
Zilversurfer skrev:
Dock inte med sin SL, utan 748:an, din slöfis :tungan - ska bli roligt att köra i Er grupp nästa år. Jag förmodar att det är röd ni kommer köra i?
ZS har helt rätt. Med den otrimmade tunga och inte bananpassade 748:an.
Med hans lättade dopade 900 SL hade det gått riktigt fort! :D

900 SL i *Superlight* utförande:
Lättat drev + kamremsdrivning, Lättat svänghjulsfäste, sparad vikt, 0,350kg
Lättat primärdrev, sparad vikt, 0,185kg, 246 gram svänghjul, sparad vikt 1,3kg
Carillo stakar, Pistal högkompkolvar, 985 Cyllar, Keihin 41 fuggar, Silent Hektik Tändbox, VeeTwo racekammar, VeeTwo alu ställbara drev, sparad vikt 46,4gram, Kolfiber tankfäste, Lucas Modifierade fotpinnar, Öhlins bakdämpare, Lättad styrkrona och Öhlinskittad framgaffel, PVM magnesiumfälgar med Waveskivor, sparad vikt 8kg, Silent Hektik tändspolar, Kämnaportade toppar med 44/39 ventiler, Lättare kuts från Diopa, Kolfiber sidokåpor, Urfräst kopplingshus, Kolfiber kopplingskåpa, Alu bakbroms skiva, Lättare dubbelljus sats, Nedflyttade alu clipon, LSL styrdämpare, PWM bromsok, Urfräst bakre bromsfäste, Setrab extra oljekylare, Finbalanserad vev, Nology tändkablar, Kolfiber kamremskåpor, Ställbara broms/kopplings handtag, Lättat startdrev sparad vikt 0,233kg, Fäste för baklampa i kolfiber.

Puuuuhhh.... hur orkar han? :confused: :tummenupp :D

Robz skrev:
Grattis till hojjen!!
*Superlight* brukar ge mig en ordentlig match, så visst går det köra halvfort... (EDIT: vet dock inte med vilken av Duccarna i sin arsenal) - synd det inte blev en Mille bara :D
Tack! Robz

Vågade inte köpa en Mille, tydligen en massa konstiga elfel på den... :hihi
Du är visserligen min idol men att ha både likadan Fiddy och Mille hade ju varit lite FÖR bra... :tungan

CorbenDallas skrev:
Det behöver inte nämnas eftersom alla vet vem vi pratar om... :D
Har du tråkigt på jobb nu igen? :fatta!

CorbenDallas skrev:
Jag är inte så säker på att du är så separerad från din mamma... :tungan
:fatta!
 
Maverick_ou812 skrev:
ZS har helt rätt. Med den otrimmade tunga och inte bananpassade 748:an.
Med hans lättade dopade 900 SL hade det gått riktigt fort! :D

900 SL i *Superlight* utförande:
Lättat drev + kamremsdrivning, Lättat svänghjulsfäste, sparad vikt, 0,350kg
Lättat primärdrev, sparad vikt, 0,185kg, 246 gram svänghjul, sparad vikt 1,3kg
Carillo stakar, Pistal högkompkolvar, 985 Cyllar, Keihin 41 fuggar, Silent Hektik Tändbox, VeeTwo racekammar, VeeTwo alu ställbara drev, sparad vikt 46,4gram, Kolfiber tankfäste, Lucas Modifierade fotpinnar, Öhlins bakdämpare, Lättad styrkrona och Öhlinskittad framgaffel, PVM magnesiumfälgar med Waveskivor, sparad vikt 8kg, Silent Hektik tändspolar, Kämnaportade toppar med 44/39 ventiler, Lättare kuts från Diopa, Kolfiber sidokåpor, Urfräst kopplingshus, Kolfiber kopplingskåpa, Alu bakbroms skiva, Lättare dubbelljus sats, Nedflyttade alu clipon, LSL styrdämpare, PWM bromsok, Urfräst bakre bromsfäste, Setrab extra oljekylare, Finbalanserad vev, Nology tändkablar, Kolfiber kamremskåpor, Ställbara broms/kopplings handtag, Lättat startdrev sparad vikt 0,233kg, Fäste för baklampa i kolfiber.

Puuuuhhh.... hur orkar han? :confused: :tummenupp :D

Att *Superlight* behöver lägga ner så mycket tid/pengar bara för att få fart på den gamla skorven, visar ännu en gång hur bra 900 SL är :D .

Hade jag lagt ner allt detta på min gamla skorv skulle det varit rena WSBK vidundret :)
 
Zilversurfer skrev:
Att *Superlight* behöver lägga ner så mycket tid/pengar bara för att få fart på den gamla skorven, visar ännu en gång hur bra 900 SL är :D .

Hade jag lagt ner allt detta på min gamla skorv skulle det varit rena WSBK vidundret :)
Tja... som sagt, han håller rätt bra tempo på den otrimmade och blytunga 748:an så det är nog inte för att få upp farten.
Ärligt talat så tror jag han är lite :dummer

Jag frågade "Varför?" hans svar "För att man kan...." :confused:

:lol
 
Maverick_ou812 skrev:
Tja... som sagt, han håller rätt bra tempo på den otrimmade och blytunga 748:an så det är nog inte för att få upp farten.
Ärligt talat så tror jag han är lite :dummer

Jag frågade "Varför?" hans svar "För att man kan...." :confused:

:lol

Tackar tackar, jo den är allt lite väl tung att köra bana med i gatutförandet, saknade verkligen min Superlight i somras, väger ju drygt 50kg mindre och har ca:25 hästar mer :) men jag ska nog få fart på 748:an också i vinter :tungan

Vad ska man annars använda vintern till :va

Kostar ju inte så mycket när man tillverkar/mekar själv :)

Robz skrev:
Grattis till hojjen!!
*Superlight* brukar ge mig en ordentlig match, så visst går det köra halvfort... (EDIT: vet dock inte med vilken av Duccarna i sin arsenal) - synd det inte blev en Mille bara :D

Tjenare tokgazzare, nästa år kör vi hårt igen :7peta :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan
 
Zilversurfer skrev:
Hade jag lagt ner allt detta på min gamla skorv skulle det varit rena WSBK vidundret :)

Hade du kanske grejat i vinter om du inte hade slösat bort tiden här :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top