Tänkta bara berätta vad som hände till slut....
Det blev en Ducati 900 Superlight från 1996.
Hittade en hoj i Tyskland som pasade både sinne och plånbok väldigt bra så *Superlight* och jag begav oss ut på en sann MCK Vilserunda till Berlin!
Nääää.... vi körde inte vilse alltså, vi bara hmmmm... vidgade våra vyer... flera gånger på samma ställe.
Skicket på hojen var bättre än jag någonsin kunnat hoppas på, hade sett massor av bilder men man vet ju ändå aldrig och ljudet.... ja, jisses... fr.o.m. nu älskar jag ljudet av en skramlande torrkoppling.
Jag hämtade *Superlight* klockan 05:15 på tisdagsmorgonen, det innebar färd hemifrån klockan 04:45. Tog färjan mellan Gedser o Rostock klockan 09:00 och var i Berlin ca: 13:30. Tittade, lyssnade kände o klämde o sen var det klart!
Passade på att besöka Louis Giga Store när vi ändå var på G samt gazzade satan upp tillbaka till Rostock för att hinna med lite julhandel av flytande varor på Stop and Shop innan färjan gick hem igen 21:00.
Duccen skall jag alltså ha till att köra bana med och som många här vet är jag knäpp så jag är bara tvungen att prova själv. Alla som har haft en synpunkt och åsikt om hurvida detta var klokt eller inte skall ha ett STORT tack men när så många säger "det går inte" så bara måste jag testa...

Nu blir det till att regga den snarast så att jag kan provköra!
Det som skall göras för att få hojen lite rappare och mer anpassad till banan (när tid o pengar finns) är:
* Kraschpuckar
* Drevning 14 / 39 (aludrev bak) samt ny kedja
* Lättat svänghjul
* Kraschkåpor
* Projektorlampor fram, miniblinkers och annat bakljus.
* Stålomspunna bromsslangar
* Kolfiberljuddämpare
* KN Filter
* Dynojet, stage 2
Jag vet att det låter dyrt och mycket men detta är ett projekt som ska få ta lite tid. Hojen kommer dock att stå mig i ett lägre pris än om jag köpt en standard 900 SS här i Sverige.