jocke i köping
det som skramlar ska repareras :o)
Förstår överhuvud taget inte varför du letar efter en Ducce till o smiska bana med ,, dom e inte dålig på något vis men om du vill klara dig undan lite servicekostnader såsom ventiljusteringar,rembyten ,, sådant e kostsamt ,, så mitt råd är köp en Aprilia Mille , massor av effekt o en testvinnare i alla mc-tidningar mot jämförbara hojjar ,, skaffa en 03:a så blir du mer än nöjd ,,
eller så köper du min kompis 900ss o blir halvnöjd ,,
pm:a "köpingsfredrik" här på forumet för 900ss ,, en 02:a för bra pengar.
eller så köper du min kompis 900ss o blir halvnöjd ,,

pm:a "köpingsfredrik" här på forumet för 900ss ,, en 02:a för bra pengar.
Maverick_ou812 skrev:Tänkte skaffa mig en Ducati 900 SS / SL som banhoj att köra på Sturup Raceway, Knutstorp och Gotland Ring med. Den skall vara reggad men försedd med kraschkåpor och sliders så att jag "slipper" släp eller buss för att komma till och från banan.
Kommer att köra på bättre beggade racedäck, troligen Metzeler Racetech.
Skall inte tävla med den just nu men kanske vill prova ERF så småningom så den ska kanske anpassas till det senare. Skall även ta licens på den till våren. Min fråga är nu, har någon här någon erfarenhet av denna hoj och vad är i så fall intrycket?
Vet att den inte har massor av effekt men å andra sidan kan man få den rätt lätt så vikt / effektförhållandet blir rätt okej.
Tacksam för hjälp.