Ducati 748

Candyman

Grön hoj - annorlunda
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL 1000 S
Har nästan, observera "nästan" bestämt mig för en importerad 748 (röd), med kolfiberburkar och en extra uppsättning fälgar.. det står 1150 mil på mätaren, och hojjen är inte direkt "mint condition", men det sitter Öhlinare bak och styrdämpare, fram vet jag inte.. lite extra prylar i form av nedre delen av kåporna, kåpor till motorn osv..
Ägaren har sagt 65'.. känns väl rätt bra tycker jag, men vad har jag att vänta i kvalitét och utgifter i form av servicekostnade osv.
Handlar det bara om ljud och utseende så har jag redan köpt den, men om man tänker efter så..
Vad tycker ni, kära Sporthojjare?
 
Du har mitt stöd! :tummenupp
 
Candyman skrev:
Hade väl hoppats på lite mer ingående detaljer och fakta..
..känsla och EQ har jag själv tillräckligt med

1. Ingen här vet hur den ser ut.
2. Ingen här vet vilket skick den är i.
3. Du har redan bestämt dig.
 
Mavve skrev:
1. Ingen här vet hur den ser ut.
2. Ingen här vet vilket skick den är i.
3. Du har redan bestämt dig.

1.Alla har väl sett en Ducce
2. Inte direkt "mint condition"
3. Nej, annars hade jag inte ställt frågan

Vad jag vill ha reda på är saker som jag bör tänka på, eftersom skönhet ofta förblindar.. och i det här fallet ljudet oxå..
 
Frågan är väl vilken årsmodel det är på hojen också.
Har en polare som ska sälja en ducce 748 -00 Gul som är i aboslut toppskick , men där sitter det iofs inga Ljudämpare på för 65 000:- Villket kanske tillochmed är lite prutbart.

Så just det priset är nog rätt så normalt.

Angående resten vet jag ej.
 
Mitt tips är att du testkör en 748:a först. Duccarna är ganska speciella.
Årsmodell? Priset du fått är vad man normalt får ge för en årsmodell "slutet 90-tal".
 
Candyman skrev:
Hade väl hoppats på lite mer ingående detaljer och fakta..
..känsla och EQ har jag själv tillräckligt med

Jepp, förstod det =)
Så jag kan bidra med en fördel man kanske inte tänker på med att ha en Hypersport och det är att mycket delar mellan 748, 916, 996 och 998 är samma. Ska du tex ha en kolfiberskärm (det måste man ju ha) så är det ganska bra chans att få tag på en för att du har en större marknad för delar.

EDIT: Varför inte en 916?
 
Provkörde cykeln i går, men det säger inte så mycket, eftersom det var grus, kall asfalt och kalla däck med bilden, men ljuddämparna kittlade jätteskönt, och ljudet, ljudet..
916.. tja ju större.. men då handlar det om andra siffror för cyklarna i slutet av nittiotalet
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top