Ducati 748

Candyman

Grön hoj - annorlunda
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL 1000 S
Har nästan, observera "nästan" bestämt mig för en importerad 748 (röd), med kolfiberburkar och en extra uppsättning fälgar.. det står 1150 mil på mätaren, och hojjen är inte direkt "mint condition", men det sitter Öhlinare bak och styrdämpare, fram vet jag inte.. lite extra prylar i form av nedre delen av kåporna, kåpor till motorn osv..
Ägaren har sagt 65'.. känns väl rätt bra tycker jag, men vad har jag att vänta i kvalitét och utgifter i form av servicekostnade osv.
Handlar det bara om ljud och utseende så har jag redan köpt den, men om man tänker efter så..
Vad tycker ni, kära Sporthojjare?
 
Du har mitt stöd! :tummenupp
 
Candyman skrev:
Hade väl hoppats på lite mer ingående detaljer och fakta..
..känsla och EQ har jag själv tillräckligt med

1. Ingen här vet hur den ser ut.
2. Ingen här vet vilket skick den är i.
3. Du har redan bestämt dig.
 
Mavve skrev:
1. Ingen här vet hur den ser ut.
2. Ingen här vet vilket skick den är i.
3. Du har redan bestämt dig.

1.Alla har väl sett en Ducce
2. Inte direkt "mint condition"
3. Nej, annars hade jag inte ställt frågan

Vad jag vill ha reda på är saker som jag bör tänka på, eftersom skönhet ofta förblindar.. och i det här fallet ljudet oxå..
 
Frågan är väl vilken årsmodel det är på hojen också.
Har en polare som ska sälja en ducce 748 -00 Gul som är i aboslut toppskick , men där sitter det iofs inga Ljudämpare på för 65 000:- Villket kanske tillochmed är lite prutbart.

Så just det priset är nog rätt så normalt.

Angående resten vet jag ej.
 
Mitt tips är att du testkör en 748:a först. Duccarna är ganska speciella.
Årsmodell? Priset du fått är vad man normalt får ge för en årsmodell "slutet 90-tal".
 
Candyman skrev:
Hade väl hoppats på lite mer ingående detaljer och fakta..
..känsla och EQ har jag själv tillräckligt med

Jepp, förstod det =)
Så jag kan bidra med en fördel man kanske inte tänker på med att ha en Hypersport och det är att mycket delar mellan 748, 916, 996 och 998 är samma. Ska du tex ha en kolfiberskärm (det måste man ju ha) så är det ganska bra chans att få tag på en för att du har en större marknad för delar.

EDIT: Varför inte en 916?
 
Provkörde cykeln i går, men det säger inte så mycket, eftersom det var grus, kall asfalt och kalla däck med bilden, men ljuddämparna kittlade jätteskönt, och ljudet, ljudet..
916.. tja ju större.. men då handlar det om andra siffror för cyklarna i slutet av nittiotalet
 
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Back
Top