Ducati 1199 Panigale

Kompisen har en Panigale s :banana

Jag har testat den 2 gånger ..För mig är det en banhoj , smidig och snabb ! Dock obekväm på vägen för mig som är van med en finlirare i jämförelse :)

Svar : Nej .
Enda hojen som blev svartflaggad på Gelleråsen och nästan den enda med orginalblås :näsblod

Visst är det skönt med italienare? Bygger en hoj främst för bana men som inte klarar ljudkraven på många banor :) kanske inte är lika jävligt i alla länder men england och tyskland har rätt hårda krav på många banor också.

Visst är det skönt med italienare? Bygger en hoj främst för bana men som inte klarar ljudkraven på många banor :) kanske inte är lika jävligt i alla länder men england och tyskland har rätt hårda krav på många banor också.

Nu är det här min teori men jag tror Ducati satsar främst på prestandan, och bevisligen är USA Ducatis största marknad och där har de inga db krav på banorna what so ever (tänk vad skönt). Ducati säljer mycket pga WSBK och STK och där är det inte petigt med buller. Det är väl bara att inse att de flesta ducce ägarna kör ändå hojen på gata för det mesta, och många köper hojen för att den har så mycket racing DNA och vinner i STK tex. Jävligt bra reklam.

Sverige är en minimal marknad, england är helt klart större men där har de ändå 98-100 db på vissa banor, med andra ord enklare att klara kraven i england. Sverige är nog värst, hoppas bara det stannar på 95 db för det finns iaf hojar som klarar det.

Slipon med db killers ska låta lite lägre än original, så det får man satsa på, och att växla upp lite tidigare när man åker förbi mätstationerna. Det är kanske inte lika kul som att köra fullt ut men ändå roligare än inga bandagar alls.

Är det bara S/R/corse som har den mer avancerade fjädringen (likt HP4?) eller har std Panigalen det också?
Om man mest kör bana, 1199 eller 899? Varför just den isf?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman