SGM
BTG 8:20
jo, 90 grader är det fortfarande, liksom desmo ventiler..
L-twin kallas den gamla konstruktionen där den främre cyllen ligger vågrätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jo, 90 grader är det fortfarande, liksom desmo ventiler..
jo, 90 grader är det fortfarande, liksom desmo ventiler..

Den där effektkurvan kan man ju utan problem se hur den ser ut i ett SBK-fält... Lär väl hamna på 220-240 hästar utan problems...
L-twin kallas den gamla konstruktionen där den främre cyllen ligger vågrätt.Det ser den inte ut att göra längre, men det är fortfarande 90-grader.
är inte helt vågrätt där heller, eller kan någon övertyga mig Är det bara jag som stör mig lite på när tillverkarna inte håller sig till 600 och 1000 cc-klasserna? Jag menar, BMW hade säkert kunnat få 195 hk på veven med 1200 cc...
// Afterburner
Är det bara jag som stör mig lite på när tillverkarna inte håller sig till 600 och 1000 cc-klasserna? Jag menar, BMW hade säkert kunnat få 195 hk på veven med 1200 cc...
// Afterburner
, men det är nog bra att vi alla har olika smak.Alldeles säkert, men nu är ju BMW:n en 4:a. Och 2cylinder klassningen är 1200cc
Jag stör mig på att för många hojar har två cylindrar för mycket, men det är nog bra att vi alla har olika smak.
Ok. Var inte medveten om att man gick upp 200 cc beroende på antal cylindrar. Jag menar, det gick alldeles utmärkt att bygga Ducati 999, och exempelvis Honda VTR SP1 och SP2![]()
Inte om man köper till höstpris!Kul med lite annorlunda lösningar. Tyvärr kommer det nog att bli ännu dyrare än dagens maxade japaner och S1000RR
Var väl några år sedan som wsbk reglementet ändrades och man tillät twinnar på upp till 1200 kubik men med mindre trimning än de gamla litertwinnarna hade.
Vet ngn varför det är dubbla gerotors i oljepumpen förresten? Har ducce äntligen bestämt sig för att följa HD:s exempel och köra torrsump?
Inte om man köper till HÖSTPRIS!
Vet ngn varför det är dubbla gerotors i oljepumpen förresten? Har ducce äntligen bestämt sig för att följa HD:s exempel och köra torrsump?
De har tydligen en vaccumpump för att säkerställa undertryck i vevhuset. Kanske ena pumphjulet är till för det?
Gammalt trimmartrick att säkerställa vevhustrycket inte pendlar mellan positivt och negativt. konstant negativt är att föredra...skjuter mindre olja då också.
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |