Ducati 1098

Hey, om nu grabben säger att han har läs och skrivsvårigheter känns det rätt onödigt att tråka honom för det...
 
...på uppmaning av högre ort, vill jag bara skriva att jag anser att Ducati 1098är en fin och trevlig bekantskap. Den motorcykeln kan vara röd och ha dubbla 330 mm bromsskivor fram. Vikten mäts utan en massa onödiga sörjor. Därmed har jag berättat vad jag anser och lutar mig nu tillbaka för att äta pop corn sittandes vid datorn, nämen se en pop corn smilie :corn
 
1098 Skulle passa fint i vardagsrummet, allvarligt priset är sanslöst:skrämd


Well, 170 000, att jämföras med R1 som kostar 140 000. I och för sig så har ju Ducati snott designen från Yamaha R1, så det är svårt att förstå varför duccen skulle vara fan så mycket dyrare. :rolleyes: :gnissla
 
Well, 170 000, att jämföras med R1 som kostar 140 000. I och för sig så har ju Ducati snott designen från Yamaha R1, så det är svårt att förstå varför duccen skulle vara fan så mycket dyrare. :rolleyes: :gnissla

Jo´rå.. Så är det.. Klart som korvspad att det är Ducati som snott designen från Yamaha.. Varför inte?

*Singelsving precis 916
*Underseatrör precis som 916
*Dubbla ljus precis som 916
*bakdelen delvis från 999
*sidokåpor från kombination SS/916/Supermono
*tanken från 999/916
*Instrumenten från D16 GP6

TITTA noggrant på tidigare Ducati modeller så ser man tydligt släktskapet.

Jag skulle snarare säga att 1098 och R1 -07 är snarlika i designen pga en anledning.. Det är en praktisk förpackning som är både snygg och funktionell.
 
Billigt och billigt, det är prisokänsligheten som skiljer Ducchatisterna från de andra :D och just det for Sandstream only - själen!
Ja, glöm för fan inte själen.
Har sett japaner springa runt Ducati-fabriken med fjärilshåvar och de ska enligt egen utsago ha försökt fånga den berömda själen. Verkar dock inte som de har lyckats så bra, kunde inte se själ som valbart tillbehör på K7:orna :tungan

Skulle jag bli rik inom kort (högst osannolikt) så köper jag nog en 1098 för finåka med tanten, till Vaxholm för att köpa glass osv :)

Sviestad blir det nog en del på ja..
Måste lära sig den banan någon gång oxå.. :)
Kanon, då syns vi där till våren :tummenupp
Är du riktigt snäll så kanske, men bara kanske, du kan få prova min hoj.
(Jag vill inte prova din!)
 
Last edited:
Well, 170 000, att jämföras med R1 som kostar 140 000. I och för sig så har ju Ducati snott designen från Yamaha R1, så det är svårt att förstå varför duccen skulle vara fan så mycket dyrare. :rolleyes: :gnissla

Riktpriset på R1 an kan man ta med en nypa salt, marknaden är köparens.
1098 begränsad upplaga ? svårt att diskutera priset?
 


Kanon, då syns vi där till våren :tummenupp
Är du riktigt snäll så kanske, men bara kanske, du kan få prova min hoj.
(Jag vill inte prova din!)

Ja det gör vi.. Snäll är jag, får se om jag vågar prova din, man vill ju inte
vara den som repar någon annans lack.. :gnissla

De som kommer till Sverige i år är väl redan sålda så det lär inte ha blivit så mycket prutande.

Sant..
 
De som kommer till Sverige i år är väl redan sålda så det lär inte ha blivit så mycket prutande.

Tror nog inte att alla är sålda. Jag var på Ava (av någon anledning) och där fanns en bip, tror Ducati stockholm hade en standard och en S för ett tag sedan. Finns väl en på Italian Bike Center också om den inte är såld nyligen.

Jo, det går att pruta lite på utpriset, även om Ducati själva gått ut med att handlarna inte får göra det.
 
Ja det gör vi.. Snäll är jag, får se om jag vågar prova din, man vill ju inte vara den som repar någon annans lack.. :gnissla
Kan vara lite nervöst första gången man sätter sig på en potent radfyra men om du startar på 5:an och låter den ligga i så känns det nog ungefär som hojarna du är van vid ;)
Tror nog inte att alla är sålda...
Hmmmm, man kanske skulle shocka Ducati-kollektivet och byta in K5:an.... :D
 
Sett den "Live" nu.....

Det står en 1098S på Halmstad-Gustav som jag var och tittade på häromdagen................nu kommer sandstream garva:huvet ..........den var inte så "vacker" som det målats upp i media:näsblod .....iaf inte enligt min mening. Jag iofs inte gillat 916 innan så det kanske var väntat(man kan ju alltid hoppas). Visst slås man av alla exklusiva delar men bilden som man fått genom tester och diverse forum är inte i paritét med verkligheten för mig iaf. Av nån konstig anledning tycker jag just nu att Xerox 999 är betydigt snyggare att se på men 1098'an har ju "goodies" som inte 999 har..........men men......snyggast just nu är enligt min mening fortfarande 999............kanske finns det en japse älskare inom mig som rebellerar genom att få mig att tycka en "icke" ducce vara snyggare än en "riktig"........:tummenupp

/J
 
Det står en 1098S på Halmstad-Gustav som jag var och tittade på häromdagen................nu kommer sandstream garva :huvet ..........den var inte så "vacker" som det målats upp i media :näsblod .....iaf inte enligt min mening.
Varför skulle jag skratta :va
 
Kan vara lite nervöst första gången man sätter sig på en potent radfyra men om du startar på 5:an och låter den ligga i så känns det nog ungefär som hojarna du är van vid ;)
Hmmmm, man kanske skulle shocka Ducati-kollektivet och byta in K5:an.... :D

Men det gär väl inte att köra runt på 5an ? Alla vet ju att en rad4a inte har något bottenvrid..:D :gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top