Ducati 1098 vs 1098S skillnad för genomsnittsbikern?

  • Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Förutom fjädringen sitter det ju lättare fälgar på S, vilket du känner när hojen skall läggas ner.:tummenupp
 
Som vissa påpekat ser jag det lite som att det blir mer pinsamt ju vassare hoj man har när man blir tokstekt av nån gubbe i reflexväst på yttern som funderar på kvällens pizza vs thaimat.

Då verkligheten för alla, oavsett storlek på den, är att budgeten har ett tak. Så hade jag hellre lagt 6-8 bandagar med en vanlig. Än 4-6 med en S.

Hade frågan gällt en VFR800 vs R1 hade det varit en annan sak. Men båda dina exempel är ju fantastiska hojar.
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: H4
Fjädringskomponenter spelar ingen större roll.... Det man får mest fart av är ett häftigt Auspuff ! Så du kör helt klart fortare med en Suzuki 750 från -86 , med ett urbränt Vance & Hines , än du gör på en 1098S med originalljuddämpare. Örat vill i alla fall tro det.....:)
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top