Ducati 1098/1198 tråden!

Ok! Var får man tag på en sådan?
 
Kör du med helsystem eller slipon? Har du sett några siffror med nemesis monterat?
 
Kör du med helsystem eller slipon? Har du sett några siffror med nemesis monterat?

Jag kommer bänka min hoj standard sedan med Ducatis DP-ECU, Termis helsystem och luftfilter. Sedan blir det annat....
Nemesis erbjuder så mycket så jag kan inte motstå, plus så finns det en chans till traction control senare om allt klaffar för dom som tillverkar den.

/J
 
Det låter som något man borde kika lite närmare på...

Det kommer andra grejer ockå säger du...effekthöjande..?
 
Jag kommer bänka min hoj standard sedan med Ducatis DP-ECU, Termis helsystem och luftfilter. Sedan blir det annat....
Nemesis erbjuder så mycket så jag kan inte motstå, plus så finns det en chans till traction control senare om allt klaffar för dom som tillverkar den.

/J

Funkar det ni pratar om, även på den såkallade snikmodellen:)



Vad ni gör, missa inte Vesta försäkringen:tummenupp
 
Har någon köpt en slirkoppling till sin 1098? Jag tänkte köpa en och letar lite referenser. Till min Aprilia har jag en STM som funkar kanon, förutom att den slirar ibland på gas fast det är inte kopplingens fel, det lutar åt en 48 kuggs SBK STM som dom säljer i kit med kopplings-slav och lameller.
/J


Jag köpte denna Corsa-kopia men har inte monterat den än då jag behöver en 19mm insexnyckel för att ta loss orginalkopplingen.
Ska prova med orginallamellerna, hoppas att stackhöjden stämmer. Annars får jag fylla på med lite stållameller jag har liggande.
 

Bifogat

  • Pic1.jpg
    Pic1.jpg
    102.8 KB · Visningar: 73
Ducati performance slirkoppling race. Monterades innan jag hämtade hojen. Tråkigt att man skall behöva vänta på våren för att få testa den.
 

Bifogat

  • 040 small.jpg
    040 small.jpg
    238.4 KB · Visningar: 72
Jag köpte denna Corsa-kopia men har inte monterat den än då jag behöver en 19mm insexnyckel för att ta loss orginalkopplingen.
Ska prova med orginallamellerna, hoppas att stackhöjden stämmer. Annars får jag fylla på med lite stållameller jag har liggande.

Ducati performance slirkoppling race. Monterades innan jag hämtade hojen. Tråkigt att man skall behöva vänta på våren för att få testa den.

Vilken vinkel på rampen har ni på era kopplingar? Min Aprilia STM har 45grader och med den hårdaste fjädern för att få igenom effekten så blir slirfunktionen lite dålig, den vill gärna sladda lite vid nerväxlingar. Jag har tänkt ta 35 grader och med "vanliga" fjädrar då man kan styva upp dom lite med shims vilket inte är bra med den stora runda fjädern i vissa STM kopplingar. Slirkopplingen används bara på bana, på vägen kör jag inte så "aggressivt". Jag ser slirkopplingen lite som en försäkring mot övervarv om man växlar fel i stridens hetta och dumpar kopplingshandtaget.

/J
 
Är inte så insatt att jag kan svara på det. Fick kopplingen monterad innan leverans. Har inte kört med slirkoppling innan. Kommer troligtvis inte köra bana med duccen men körde tillräckligt aggressivt med min 1000rr på vanlig väg för att få bakhjulsstuds vid nedväxling förra säsongen. 1098:ans Motorbroms lär ju vara lite värre...:)
 
Nu kan ni matcha era ducce-prylar med Puma ducati-edition!
 

Bifogat

  • puma_red.jpg
    puma_red.jpg
    31.6 KB · Visningar: 58
Japp, blir troligvis dom här till våren:tummenupp
Kanske något tunga dock:confused:

har du testat dem?
Jag hade fasen problem med att få på dem vid häl-partiet. Fick VERKLIGEN snöra upp allt till max innan jag kunde trycka i foten. Var nära att köpa ett par men jag behåller nog mina Sidi pga den goda passformen o lätta att ta av o på.....
 
har du testat dem?
Jag hade fasen problem med att få på dem vid häl-partiet. Fick VERKLIGEN snöra upp allt till max innan jag kunde trycka i foten. Var nära att köpa ett par men jag behåller nog mina Sidi pga den goda passformen o lätta att ta av o på.....

Jag provade dom på mässan ett par gånger, å jag håller med dig!!
Hade oxå lite problem i början, men sen lyckades jag på något sätt få in snittsen, men du måste ju som sagt snöra upp allt som går!!
Det, plus att dom kändes väldigt tunga, mycket tyngre än mina Oxtar tex, är ju en klar nackdel:va
Men väldigt sköna när man väl fått på sig dom, å snygga:)
 
hej. Jag har beställt en 1098... Grejen är att ja ska bygga stunthoj av den. Är det nån som har nåt tips om hur ja ska borra styrkronan? Tacksam för svar.
 
Hur går era 1098:or?

Jag luktar värre än vanligt efter att ha kört min ducce. Den är utrustad med termi slip-on, DP-box och dito luftfilter. Visserligen ligger piporna högt men ska man lukta avgaser så det stinker lång väg? Kan det vara att den går fett? Att det t ex sitter standard luftfilter i och således får mindre luft än vad som är tänkt?
Skiljer sig utseendet på filterna sig något. Om ja, kan jag ju kolla på det som ligger hemma.

Hojen känns "rastlös" i låga jämna farter. I 50 Km/h gäller högst 2:an och det rycker och bluddrar rätt bra. Inte så mycket ryck men mycket bludder. Är det den låga belastningen som bjuder på detta fenomen.

Betäffande lukten, - katalysatorns frånvaro göv väl iofs att det luktar mer och kanske är det aerodynamiken som gör att jag luktar troll.

Hur upplever ni det?
 
Har inte kört min än men kan se att det läcker lite i skarvarna (termi helsys.) när jag startat den. Vet inte hur många skarvar (mellanrör) det är med slip-on. Kan inte vara så att det som ev. läcker ut hittar upp till föraren och förpestar?
 
intresserad av allmänuppfattningen om ZARD till ducati.. nån som kan upplysa mig?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top