Ducati 1098/1198 tråden!

Vem blir första kungen i landet med en 1098R? :brynad

När kommer "sista årsmodellen" av 1098R? Man kanske borde vänta på den då de brukar vara mest eftertraktade senare.
 
Vem blir första kungen i landet med en 1098R? :brynad

När kommer "sista årsmodellen" av 1098R? Man kanske borde vänta på den då de brukar vara mest eftertraktade senare.

Inte jag ivf, nöjd med den jag har:tummenupp
Känns inte som den är ca: 200 000kr bättre:va
 
Inte jag ivf, nöjd med den jag har:tummenupp
Känns inte som den är ca: 200 000kr bättre:va

Klart den är. Det känner du när du kör den.
Så säger du bara för att du egentligen hade velat haft en R men den fanns ju inte när du köpte din :pannkyss

(Så hade jag sagt haha) :rolleyes:
 
Klart den är. Det känner du när du kör den.
Så säger du bara för att du egentligen hade velat haft en R men den fanns ju inte när du köpte din :pannkyss

(Så hade jag sagt haha) :rolleyes:

Jaha:va Har du kört den eller...

Skulle ha lite svårt att motivera ett köp av en hoj för 350 000kr
När man kan få två relativt nya för 250 000kr:D
 
Jaha:va Har du kört den eller...

Skulle ha lite svårt att motivera ett köp av en hoj för 350 000kr
När man kan få två relativt nya för 250 000kr:D

Du har kanske svårt för det men tydligen inte han, man lever bara en gång.

Själv skulle jag inte heller köpt en hoj för 350k, om jag nu inte va så rik att jag kunde torka röven med tusenlappar.
 
Det vanliga när det kommer nya cyklar. Alla ska ha. De med mindre magnesium och kolfiber är ju självklart snikmodeller och helt kassa. Det flesta, helt oventenskapligt förvisso, som gapar om top of the line modellerna kommer aldrig att köpa dem. Det är lättare att få folk att tro att man kommer att köpa än att göra det.

Nu till tråden.

Efter nyår ska kåporna monteras igen med sjukt många skruvar etc.
Jag har då fått dem klarlackerade i två lager. 1098:an har ju en väldigt utsatt front, tycker jag, så så fick det bli. Polarens Gixxer KK7 får också lack.

Sen ska det på tankskydd, drevkåpa och värmesköld i kolfiber. Tankskydd vill man ju han men det andra är mest bling-bling för min egen skull. Är jag framför en korvkiosk så är jag där för att äta.
 
Efter nyår ska kåporna monteras igen med sjukt många skruvar etc.
Jag har då fått dem klarlackerade i två lager. 1098:an har ju en väldigt utsatt front, tycker jag, så så fick det bli. Polarens Gixxer KK7 får också lack.

Sen ska det på tankskydd, drevkåpa och värmesköld i kolfiber. Tankskydd vill man ju ha men det andra är mest bling-bling för min egen skull. Är jag framför en korvkiosk så är jag där för att äta.

Hur går det? Väntar på lite schyssta bilder:D
Blev klarlackningen till belåtenhet,funderar på om det är värt pengarna...
Vad kostade det?
 
Har inte fått hem prylarna än.
2000 kr avtalade vi om. Ett ok pris.
Bilder kommer under januari.
 
En ny i klubben

Köpte en 2008 1098S, röd så klart, i förra veckan hoppas på leverans i februari. Har även beställt ett performance kit(Termis helsystem,DP ECU och luftfilter), en Nemesis ECU, Innovate loggutrustning med olika givare så jag kan kolla cylindrarna individuellt. Eftersom jag köpte en Nemesis så kanske jag kan tänka mig sälja den ECU som tillhör DP kittet om någon är sugen, pm'a i så fall. Lovar inget dock.

Har någon köpt en slirkoppling till sin 1098? Jag tänkte köpa en och letar lite referenser. Till min Aprilia har jag en STM som funkar kanon, förutom att den slirar ibland på gas fast det är inte kopplingens fel, det lutar åt en 48 kuggs SBK STM som dom säljer i kit med kopplings-slav och lameller.

Finns lite mer i listan på grejor som köpts in men dom visar jag senare............

/J
 
Köpte en 2008 1098S, röd så klart, i förra veckan hoppas på leverans i februari. Har även beställt ett performance kit(Termis helsystem,DP ECU och luftfilter), en Nemesis ECU, Innovate loggutrustning med olika givare så jag kan kolla cylindrarna individuellt. Eftersom jag köpte en Nemesis så kanske jag kan tänka mig sälja den ECU som tillhör DP kittet om någon är sugen, pm'a i så fall. Lovar inget dock.

Har någon köpt en slirkoppling till sin 1098? Jag tänkte köpa en och letar lite referenser. Till min Aprilia har jag en STM som funkar kanon, förutom att den slirar ibland på gas fast det är inte kopplingens fel, det lutar åt en 48 kuggs SBK STM som dom säljer i kit med kopplings-slav och lameller.

Finns lite mer i listan på grejor som köpts in men dom visar jag senare............

/J

Välkommen i klubben å grattis till ett bra köp:tummenupp
Kommer köra mycket bana ser det ut som:D
Vill såklart se bilder på skönheten å prylarna sen!!
 
Det vanliga när det kommer nya cyklar. Alla ska ha. De med mindre magnesium och kolfiber är ju självklart snikmodeller och helt kassa. Det flesta, helt oventenskapligt förvisso, som gapar om top of the line modellerna kommer aldrig att köpa dem. Det är lättare att få folk att tro att man kommer att köpa än att göra det.

Snacka för dig själv men jag har köpt allt i fordonsväg jag sagt att jag ska ha, därav min signatur.
Dock så stämmer den inte längre då jag ska ha en 1098R. :D

Ingen som kan lägga upp fina bilder på en 1098R?(Jag letade efter bilder i tråden, därav trådlyftet)
 
Kolla med Vesta om försäkring på 1098orna, ligger fel i deras system:tummenupp
Fick pris på ca 7500/hel/helår, vilket såklart är sjukt billigt!!
Gäller bara denna säsong, för jag var ju givetvis tvungen å fråga varför dom var så billiga:huvet
Ja jag vet, jag är en jävla idiot, så himla besviken på mig själv just nu:pangihuve
 
Tjena!

Ny på sporthoj.com bara på grund av denna tråden! presenterar mig därför oxå i den.

Hämtade en ny röd 1098s med mycket extra godis i lördags. Min första Italienska hoj. Vilken känsla!! Har kört 300m men är redan helt såld. Kan knappt vänta tills det blir dags att ta den första "riktiga" turen. Är ute i garaget och kikar lite varje dag efter jobbet:)
 
Strippar min hoj inför klarlack. Lite Innovate prylar ska på för att kunna mappa min Nemesis ECU. Har Termisar oxå men glömde fota dom....:näsblod

/J
 

Bifogat

  • DSC_0015 liten.JPG
    DSC_0015 liten.JPG
    140.5 KB · Visningar: 129
  • DSC_0017 liten.JPG
    DSC_0017 liten.JPG
    127.3 KB · Visningar: 132
  • DSC_0018 liten.JPG
    DSC_0018 liten.JPG
    141 KB · Visningar: 111
  • DSC_0026 liten.JPG
    DSC_0026 liten.JPG
    139.7 KB · Visningar: 144
  • DSC_0038 liten.JPG
    DSC_0038 liten.JPG
    83.8 KB · Visningar: 108
Ser fint ut under skalet:) Vad gör Nemesis ECU:n jämfört med orginal?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top