Dubbla kostnaden för 24+ försäkring hos Bilsport & MC?

Jag har mina hojar på "Svedea Säker halvförsäkrat". Går nått sönder pga vurpa mekar jag själv in det längsta.
Så kolla på tex Svedea, Gjensidige, TryggHansa, If, Folksam. Hade Sukkan på Bilsport &MC men bytt till Svedea.
http://bankforsakring.konsumenternas.se/Forsakring/Bil-MC-moped/MC-forsakring/Jamfor-MC-forsakring/
Tänk på att utom premien är ju också självrisken intressant. Eller ointressant.
Tex för en GSX-R 750 2000 för 40000kr som jag kollade på dec 2010 var försäkringen 12000kr/år och självrisken vid vagnskada 25000kr. :gnissla Det erbjudandet tyckte jag var ointressant. :D
Så jag köpte Triumphen 7153kr/år halv "säker" hos Svedea och 2000kr självrisk för stöld.

Ingen skillnad i pris för mig när jag kollade hemsidan. Min er6a ligger på 3336, precis som innan. Kille, 25 år, haft kort i 5 år i september och bor i Helsingborg. Är det endast personer med färre antal år än mig det drabbar?

Ingen skillnad i pris för mig när jag kollade hemsidan. Min er6a ligger på 3336, precis som innan. Kille, 25 år, haft kort i 5 år i september och bor i Helsingborg. Är det endast personer med färre antal år än mig det drabbar?

Knepigt, jag får precis samma när jag testar på denna modell. 3200-någonting med körkort i 0-15 år i byhåla när jag väljer 24+. Byter jag till 30+ när jag jämför för jag 2500 ungefär. 1 år (eller 15 som jag haft kortet i) spelar ingen som helst roll...

Min cbr600rr av år 08 ville bil o sport inte ens försäkra:p ee joo men bara trafik o det kosta 79 000:- året ööö ej avställningsbar. Hade väl vart enklare o säga dra åt h....e:)

Jag tycker det känns som deras kalkyl inte riktigt stämmer just nu - så jag råder folk till att ringa om ni vill vara säker på rätt premie! :)

Bara en liten notis som kanske kan göra dig lite lyckligare. Min fireblade kostar på mig ca 20 lakan om året I TRAFIK!!!!
Detta hos länsförsäkringar, hos bilsport & mc skulle den vara betydligt billigare!
Så nu till våren byter jag till dom

det ær ju helt sjukt att dom kan ændra premien bara så dær?
du har ju skrivit avtal så då borde ju du ha samma som nær du skrev på før
førsta gången, marginel højning kan man ta men dubbelt???
ska ju va så att det ær dom nya førsækringstagarna som ska ha det høgre isåfall...

Det gäller bara nytecknande av 24+försäkringen verkar det som.
De som redan tecknat ska inte få en höjning av premien i år i alla fall.
Anledningen till körkortstrappan är att sen man tog bort kravet på körkortsår så ökade skadorna på 24+ häftigt.
Nu använder man en "trappa" istället för krav på 5års körkort.

Bara en liten notis som kanske kan göra dig lite lyckligare. Min fireblade kostar på mig ca 20 lakan om året I TRAFIK!!!!
Detta hos länsförsäkringar, hos bilsport & mc skulle den vara betydligt billigare!
Så nu till våren byter jag till dom

Dom försäkrar inte din hoj på Bilsport & MC

Det verkar ju vara något som inte riktigt stämmer med deras beräkningar på hemsidan.

Enligt deras hemsida ska min XJ-6 2010 kosta över 12.000:- jämfört med 7900 förra året.
Men jag ringde och frågade och då kostar den 6992:- och har alltså sjunkit i premie istället. Men jag klagar inte! :banana

Tycker utväcklingen kring försäkringar är sjuk. jag kan tydligen inte försäkra en naken literhoj på bilsport-mc längre trotts att jag börjar närma mig 30år. Min fireblade är biligare på if än vad en er6 är på bilsportmc. må dom brinna i helvetet.

kikat runt på R6:an

Jag: 29 år, KK för MC sedan 13 år, ingen registrerad olycka för maskin.
Hoj: R6:a 2000
Bor: Malmö, ytterkant av centrum, "i skottlinjen" så att säga

Trygghansa HEL / HEL 12 421:- , självriskvagnskada 6000:- (Hemför & Bil med här)
IF HEL / HEL 56 414:- , självriskvagnskada 6000:- :banana
Länsförsäkringar HEL / HEL 25 822:- , självriskvagnskada 8000:- (24+)
Svedea HEL / HEL EJ Möjligt, Trafik 26 500:-
Bilsport & MC HEL / HEL EJ Möjligt.

Har jag inte helt fel för mig, så gick jag ner till halvförsäkring 2010 hos Trygg, och pröjsade 18, då helför chockhöjdes till över 30k !

Tecknade precis innan ändringen om min försäkring till 24, hoppas bara jag slipper en fet faktura påöver det dubbla priset jag fick. fick 1820 kronor på XT:n men kollade nu och då blev det 4100... Får väl se...

Tecknade precis innan ändringen om min försäkring till 24, hoppas bara jag slipper en fet faktura påöver det dubbla priset jag fick. fick 1820 kronor på XT:n men kollade nu och då blev det 4100... Får väl se...
Har du fått en offert och svarat på den så är det priset på offerten som gäller.

Hade lätt betalat tredubbelt om jag återigen fick stå och snegla på 24-årsförsäkringen ... :tummenupp

Nu får man istället det billigt och bra på 40-årsförsäkringen men så e man gammal också ... :gråta

Hade lätt betalat tredubbelt om jag återigen fick stå och snegla på 24-årsförsäkringen ... :tummenupp

Nu får man istället det billigt och bra på 40-årsförsäkringen men så e man gammal också ... :gråta

Jo jag vet hur det känns.

Förr i tiden var man både ung och vacker........
Nu är man endast vacker :lol

kan säga det e fler bolag som höjer. fick precis brev från folksam som höjer min avställningsförsäkring från 4500 kr om året till 7100 kr. Dock va det endast en liten höjning på halvförsäkringen på ca 1000 kr året. jag älskar när man får höjningar med tanke på att man aldrig under 5 år använt försäkringen och att man blir äldre varje år och borde snart va borta från den största riskgruppen men men så är livet :krama

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT