Dubbla kostnaden för 24+ försäkring hos Bilsport & MC?

Tycker utväcklingen kring försäkringar är sjuk. jag kan tydligen inte försäkra en naken literhoj på bilsport-mc längre trotts att jag börjar närma mig 30år. Min fireblade är biligare på if än vad en er6 är på bilsportmc. må dom brinna i helvetet.

Alltså, du borde rikta din ilska mot kraschkungar, skenförsäkrare, mctjuvar och annat löst folk. Skulle det vara extremt lönsamt att försäkra sporthojar skulle det startas nya försäkringsbolag med inriktning på detta, samt att utländska konkurrenter skulle på sikt etablera sig och priset skulle drivas ned till nivåer av "rimlig" lönsamhet. Sedan kan man tycka att deras modeller för att beräkna premien kan slå fel och så är det förstås i enskilda fall, men det är inte så mycket att göra åt. Får man ingen vettig premie från något bolag, får man ta den med lägst kostnad för trafikförsäkring och sedan avsätta pengar till oförutsedda mc-kostnader varje månad.

en liten fråga..
Finns det fortfarande försäkringsbolag som försäkrar för mellanklass? (då ingen hänsyn till hoj)
Pratade nämligen med några i somras och de påstod att de försäkrade effekt och inte som mellanklass.

Hur mycket billigare brukar det bli?
mvh

en liten fråga..
Finns det fortfarande försäkringsbolag som försäkrar för mellanklass? (då ingen hänsyn till hoj)
Pratade nämligen med några i somras och de påstod att de försäkrade effekt och inte som mellanklass.

Hur mycket billigare brukar det bli?
mvh

Strypt hoj? De flesta försäkringsbolag jag har haft att göra med har helt struntat i om den var strypt eller inte eftersom de vet att nästan alla tar bort strypningen efter besiktning.

jag gnällde inte över att bilsport inte tar emot sporthojar. jag gnällde över att för några veckor sedan kunde jag halvfärsäkra en superduke/speedtriple/cb1000r osv för 12000:- nu kostar det mig över 25000:- vilket betyder att jag inte får teckna en försäkring öht.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti